نکاتی درباره الگوریتم جدید پنگوئن گوگل 3

آخرین الگوریتم گوگل,الگوریتم پنگوئن گوگل,الگوریتم جدید گوگل

 

17 ام اکتبر 2014 (25 مهر 93) روزی مهم برای سئوکاران، وبمستران و صاحبان کسب و کار بود. پنگوئن که تمام سال منتظرش بودیم به مرحله اجرا رسید. گری ایلز از شرکت گوگل در کنفرانس SME اعلام کرد که پنگوئن قریب الوقوع است که می تواند به صورت الگوریتمی جدید یا ماجراجویی جالب برای وبمستران باشد. بنابراین ما بیش از پیش منتظر رسیدن پنگوئن 3 بودیم.

همچنان سوالات بسیاری در مورد نسخه جدید پنگوئن مطرح است. برای مثال، چرا آپدیت آن اینقدر طول کشید؟ آیا خسارت های ناخواسته ای وجود دارد؟ آیا نشانه های جدیدی به همراه دارد؟ آیا با تنوع بیشتری عملی می شود؟ و …

بنابراین زمانیکه اولین نشانه ها از اجاریی شدن پنگوئن را دیدیم، بسیاری از ما شروع به کالبد شکافی و آنالیز موارد ترمیمی و جدید نمودیم.

با توجه به اینکه الگوریتم به کندی اجرا می شود، به زمان و داده کافی نیاز داشتم تا بتوانم آپدیت های اساسی را آنالیز کنم و سپس موارد ترمیمی را بررسی نمایم. همچنین خوشحالم که نزدیک به 10 روز زمان برد تا بتوان این پست را بنویسم چرا که آپدیت های جالبی وجود دارد که بایستی بررسی میکردم. در حال حاضر با اعمال این آپدیت ترمیم هایی صورت گرفته است، معتقدم که بررسی کافی برای نوشتن اولین پستم در خصوص پنگوئن 3 داشته ام. همچنین ممکن است که الحاقیاتی در ادامه بررسی تغییرات جهانی پنگوئن خصوصا در سایت های داخل کشورمان به آن اضافه کنم.

نمای مبهم، مشکلی که داریم!

با توجه به تاخیر زیاد پنگوئن واضح بود که گوگل مشکلانی با الگوریتم دارد. هیچکس نمی داند که مشکلات دقیقا چه مواردی هستند اما می توان حدس زد که نتایج بررسی ها کمتر از حد قابل قبول است. نشانه الگوریتم‌های قبلی پنگوئن بسیار حاد بوده است. الگوریتمی که لینک های اسپم گونه سایت های کم کیفیت را هدف قرار داد. در مقایسه با الگوریتم‌های گسترده و پیچیده مانند پاندا تغییرات بوضوح دیده شد …

پاندا در مورد محتوای سایت ها بود که آنرا کمتر ملزم به تغییر میکرد. از طرف دیگر پنگوئن در مورد لینک های خارجی و لینک هایی که می توان آنها را دستکاری کرد، است. با اجرایی شدن هرچه بیشتر آپدیت های پنگوئن شما می توانید به نشانه های بیشتری از عملکرد آن و اتفاقاتی که رخ می دهد دست یابید. به عنوان مثال، راه اندازی کمپین های منفی سئو، اضافه کردن هر سایتی به هاستی که دارای سایت های کم کیفیت است که قبلا توسط پنگوئن منگنه شده اند و غیره. تمامی این موارد می تواند باعث آشفتگی الگوریتم شود که خسارت های جبران ناپذیری را ایجاد می کند. در این پست نمیخواهم با سئوی منفی درگیر شوم فقط میخواستم یادآوری کنم که چرا معتقدم گوگل برای ارائه آپدیت جدید دردسرهای زیادی داشت.

هدف من در این مقاله

در اینجا مختصرا مواردی را که از قبل در مورد پنگوئن 3 میدانستیم لیست نموده ام و سپس به نتایج بررسی های خودم خواهم پرداخت که در اکتشافات پنگوئن به آن‌ها رسیده ام شامل ترمیم‌ها، تنبیهات جدید، و دیگر موارد جالب که در بررسی ها به آنها رسیده ام. در واقع من توضیحات بیشتری در مورد پنگوئن، پاندا می دهم و موارد مبهم را باز خواهم کرد. پس شروع کنیم

مواردی که از قبل در مورد پنگوئن می دانستیم:

  • پنگوئن 3 در 17 اکتبر شروع به فعالیت نمود و در 21 اکتبر بطور رسمی اعلام شد.
  • نسخه ای جهانی است.
  • جدید است و در واقع آپدیت بشمار نمی رود. سیگنال های جدیدی اضافه نشده است.
  • سرعت آن کند است لذا چند هفته طول میکشد تا کامل شود. ترمیم ها سریعتر اعمال میشوند.
  • ارزیابی های بین المللی بیشتر است.
  • گوگل در مورد آپدیت اطلاع رسانی خاصی نکرد. این موضوع تا حدی عجیب است. من در ادامه مقاله تا حدودی در این مورد توضیح خواهم داد.

لرزش‌ های متعدد پنگوئن

در حال حاضر حدود 2 ماه از ارائه پنگوئن 3 می گذرد. برپایه طبیعت این آپدیت، نمی خواستم که این مقاله را سریع بنویسم. چونکه نیاز به داده های بیشتری داشتم تا بتوانم سایت های بیشتری را در طول اجرای آپدیت از نظر میزان اثرگذاری، تنبیهات جدید و ترمیم ها بررسی نمایم. این کاری بود که در این دو ماه (از 18 اکتبر) انجام داده ام. زمانیکه پنگوئن برای اولین بار اجرایی شد واضح بود که سرعت کند خواهد بود. می دانستم که پتانسیل زیادی برای رخ دادن فاجعه ای بزرگ (از نقطه نظر گوگل) وجود دارد. بنابراین امکان این وجود نداشت که در یک زمان بصورت جهانی عرضه شود. بجای آن، معتقدم که آنها پنگوئن را با آنالیز SERPها، تنظیم الگوریتم در هر جایی که لازم است و در نهایت افرایش و گسترش آپدیت ها آغاز کردند.

خصوصا در پنگوئن و در این دو ماه اخیر من لغزش های متعددی مشاهده کرده ام. حرکتی شاخص در 22 اکتبر اتفاق افتاد و سپس تغییرات بیشتری در 24 اکتبر رخ داد. بعضی از سایت ها ضربات سریعتری را از تغییرات پنگوئن دیدند درحالیکه بقیه سایت ها با تغییرات بعدی پنگوئن از آن مستفیض شدند!

برای مثال، یکی از مشتریان که به کمک پاندا و پنگوئن سئوی او را انجام داده ام در روز جمعه 24 اکتبر پیشرفت سریعی داشت. آمار آنها را در پایین می بینید. آنها از روز 24 اکتبر 48 درصد پیشرفت داشته اند.

الگوریتم جستجوی گوگل,الگوریتم سرچ گوگل,الگوریتم گوگل پاندا

فوق العاده است! خصوصا برای صاحبان کسب و کار . آنها در طول یک سال به سختی کار کرده اند تا سایتشان را از دیدگاه های مختلف شامل محتوا، لینکها، موبایل و … پاکسازی کنند. عالی است که ببینید آن تلاش زیاد با آپدیت های چندباره الگوریتم جبران میشود (آنها برای پاندا 4 ترمیم شده اند و در حال حاضر برای پنگوئن 3). بهرحال امسال سال خوبی برای آنهاست.

کمی بعد من کاملا منتظر لرزش های بیشتری در مقیاس جهانی بودم. به این معنی که سایت ها ضربات جدیدی را متحمل می شوند در حالی که بسیاری دیگر از سایت ها از روزهای ابتدایی اجرایی شدن پنگوئن 3 اثرات آن را دریافت کرده اند. برای مثال، سایتی ممکن است در 17 اکتبر مورد لطف یا تنبیه قرار گرفته باشد اما در طول لرزش های بعدی بالا و پایین شود. این موضوع را مشاهده کردم و همچنان نیز ادامه دارد.

ترمیم های بیشتر در طول پنگوئن 3

برای آنهایی که مدت زمان طولانی با پنگوئن می جنگند (بعضی با پنگوئن 2 در 22 می سال 2013)، این اپدیت غیر منتظره بود. بعضی از شرکت ها که با انها همکاری کرده ام در 12 تا 18 ماه گذشته به سختی کار کردند تا پروفایل لینکشان را بهینه کنند. این موضوع به این معناست که لینک های غیرطبیعی و هرز و همچنین استفاده از ابزارهای نادرست باعث سوق دادن سایتشان به سمت لینک های هرز می شود.

برای آنهایی از شما که با بهینه سازی لینک آشنایی ندارید، فرایند خسته کننده، دردناک و وقت گیر است و البته ممکن است مشکل لینک های مشابه نیز داشته باشید که چندباری در دایرکتوری ها مشاهده کرده ام.

این اتفاق زمانی می افتد که لینک های غیرطبیعی در دیگر دایرکتوری های کم کیفیت تکرار می شوند. وبسایت‌هایی که در این شرایط کمکشان می کنم بایستی بطور مستمر آنالیز شوند و پروفایل لینکشان بهینه شود. شما به سادگی یا به سرعت نمی توانید از مشکلات رها شوید. این راه سخت و دشوار به ما یادآوری میکند که هرگز نباید دوباره به لینک سازی اسپم گونه روی بیاوریم.

برای مثال، در اینجا سایتی را آورده ام که دارای صدها لینک اسپمی (بصورت پاپ آپ) در تابستان 93 است.

الگوریتم های گوگل,جدیدترین الگوریتم گوگل

سایت هایی که شدیدا برای برطرف کردن مشکلات لینک هایشان تلاش کرده اند با انجام دادن یک تست توسط پنگوئن به لذت شگرفی دست پیدا میکنند. بعضی از سایت ها که تحت حمایت من هستند ارتقا بسیار خوبی با پنگوئن 3 دریافت کردند. من در ادامه دو مورد از ترمیم های اورژانسی انجام شده را آورده ام.

اولین مورد یک خرده فروش در تجارت الکترونیک است که متاسفانه در سالیان گذشته مسیر خطرناکی را طی کرده است. انها شرکت های سئوکار مختلفی را استخدام کرده بودند (بطور متوسط سالی یک شرکت) و هر کدام از آنها هزاران لینک اسپم گونه ساخته بودند. این داستان مشابهی است که از زمان اولین ارائه پنگوئن با آن برخورد کرده ام.

سایت موردنظر زمانی که با بنده تماس گرفت شکلی درست نداشت. بنابراین ما در اولین قدم با لینک های غیرطبیعی درگیر شدیم. من به سختی اما بطور کامل پروفایل لینک آنها را بررسی نمودم و لینک های اسپمی را نشانه گذاری کردم. آنها تیم کوچکی را برای خارج سازی این گونه لینک ها بکار گرفتند و هر چیزی که قابل پاک شدن نبود کنار گذاشته شد. ما فایل غیرقابل حذف را برای دوره چهار تا پنج ماهه مکرراً آپدیت کردیم.

اما، این نکته ای است که بسیاری از قربانیان پنگوئن با آن مشکل داشته اند. کار ما با بهینه سازی لینک در بهار 2014 تمام شد! هر کاری که می توانستیم انجام دادیم اما به وضوح به یک آپدیت یا ورژن جدیدی از پنگوئن نیاز بود. که مطمئنا آن نیز به زودی بوقوع می پیوست درسته؟ … به هیچ وجه. ما بایستی تا 17 اکتبر 2014 صبر می کردیم تا این اتفاق رخ دهد. خبر خوب این است که این سایت به سرعت تاثیرات مثبتی را شاهد بود. شما می توانید در نمودار زیر رشد کلیک و برداشت را از 17 اکتبر به بعد ببینید. همچنین ترافیک طبیعی گوگل پس از اجرایی شدن پنگوئن 52 درصد افزایش یافته است.

آخرین الگوریتم گوگل,الگوریتم پنگوئن گوگل,الگوریتم جدید گوگل

سایت بعدی را نیز به سرعت توضیح می دهم که محاسبات آن از 17 اکتبر آغاز شده است و دیده شد که بصورت پله ای افزایشی را شاهد هستیم که با لرزش ها و تغییرات مرحله ای پنگوئن که در ابتدای مقاله توضیح دادم همراه بوده است. آنها رشدی ناگهانی در 17 و 22 و نهایتا 25 اکتبر شاهد بودند. سایت تغییری فوق العاده از پنگوئن 2 و سپس پنگوئن 2.1 (که گوگل شروع به شمارش کرد) نشان می دهد. پروفایل لینک وبسایت برای anchor text های دقیق از سایت های کم کیفیت غربال شده است.

صاحب سایت درواقع درصد خوبی از لینک های غیرطبیعی را خارج یا nofollow کرده بود. شما تغییرات را در نمودار زیر مشاهده می کنید. توجه کنید به رشد های ناگهانی در لرزش هایی که قبلا بیان کرده بودم.

آخرین الگوریتم گوگل,الگوریتم پنگوئن گوگل,الگوریتم جدید گوگل

بررسی واقعیت بعضی از وبسایت ها وضعیتشان مشخص نیست چون آپدیت هنوز بطور کامل اجرا نشده است.

باید اعتراف کنم که هرچند بعضی از شرکت ها را می شناسم که هنوز منتظر ترمیم پنگوئن هستند (در بعضی از سطوح). آنها مانند شرکتهایی که در بالا آمارشان را آوردم به سختی کار می کنند. آنها پروفایل لینکشان را (با ابزار disavow) پاکسازی کردند و بصورتی خستگی ناپذیر کارکردند تا مشکل خود با پنگوئن را برطرف کنند اما همچنان تغییری در وضعیتشان با پنگوئن 3 ندیده اند. همچنین شرکت های دیگری نیز هستند که از موارد مشابه رنج می برند.اما مجدداً، گوگل اعلام کرد که اجرای کامل ممکن است چندین هفته طول بکشد … بنابراین کاملاً محتمل است که این شرکت ها نیز تغییراتی را مشاهده کنند اما … در طول چند ماه.

نکته ای در مورد خطاهای disavow

در اینجا نکته ای با ارزش بیان میکنم در مورد یکی از مشتریان من که در چالش با پنگوئن 3 مرتکب اشتباه بزرگی شدند. آنها تصمیم گرفتند که ” disavow file” را در اواخر سپتامبر (بدون کمک من) آپدیت کنند در حالی که فایل دارای ارورهای جدی بود. من در نهایت با توجه به تعداد دامنه هایی که disavow شده بودند، مواردی عجیب در ایمیلی از طرف ابزار وبمستر گوگل دریافت نمودم. تعداد دامنه هایی که در GWT ثبت شده بود حدود چندصدتایی کمتر از تعداد قبلی بود که در disavow file ثبت شده بود. همچنین آن چندصد دامنه شامل هزاران لینک هرز بود. سریعاً با مشتری ام تماس گرفتم و آنها ایرادهای disavow file را برطرف نمودند و مجددا آپلود کردند.

وبسایت همچنان ترمیم نشده است (با اینکه در بعضی جهات بایستی اینکار انجام میشد). من واقعا نمیدانم اگر آن اشتباه باعث شده است که پنگوئن بطور کامل از سایت صرفنظر کند یا اینکه همچنان بایستی منتظر لرزشهایی در پنگوئن باشد تا ترمیم شود. امتحانش مجانی است.

بازدیدهای جدید پنگوئن

حال اجازه دهید به بخش منفی پنگوئن 3 بپردازیم. موارد جدیدی بعد از 17 اکتبر صورت گرفته است که من دقیق مورد بررسی قرار داده ام. به راحتی قابل تشخیص است که بعضی از تکنیک های لینک قدیمی هدف قرار گرفته است. تحقیقات من نشان داد که پنگوئن 3 الگوریتمی جدید نیست بلکه باز طراحی شده است.

برای مثال، لینک های anchor text کاملا منطبق از فهرست های اسپمی، بازار مطلب، کامنت های هرز، انجمن های اسپم و غیره در آپدیت جدید پنگوئن هدف قرار گرفته اند. نگاهی بیندازیم به توزیعanchor textهایی که در خطر پنگوئن قرار دارند.

برای مثال در اینجا توزیع anchor text را برای سایتی داریم که توسط پنگوئن 3 هدف قرار گرفته است. تعداد anchor text های کاملا منطبق را بررسی کنید.

آخرین الگوریتم گوگل,الگوریتم پنگوئن گوگل,الگوریتم جدید گوگل

برای افرادی از شما که در سئو تازه کار هستید، یک پروفایل لینک طبیعی اینگونه نیست. معمولاً anchor text کاملا منطبق، به تعداد کم و عبارت برند، بسیار زیاد وجود دارد، آدرس ها برای لینک به صفحات استفاده می شوند، همچنین عبارات طبیعی و مواردی از این دست زیاد است. اگر 20 عبارت anchor text بالایی شما کاملا منطبق باشد این یعنی شما دارید سیگنال “من طعمه ای چرب و نرم هستم” بسوی گوگل می فرستید و گوگل با فرستادن شکارچی پنگوئن پاسخ شما را می دهد! لذا نتایج نهایی چندان جالب نیست.

آخرین الگوریتم گوگل,الگوریتم پنگوئن گوگل,الگوریتم جدید گوگل

گیج هستیم گیج تر می شویم

باید اعتراف کنم که بعضی از ضربات ادامه دارد اما نه به شیوه ای درست. به عنوان مثال سایتی را پیدا کردم که ساختن لینک هرز را دو روز بعد از اجرایی شدن پنگوئن 2.1 در ماه اکتبر 2013 آغاز کرد… یا خداااااااا! صاحب این کسب و کار اصلا وقت خود را تلف نکرد درسته؟ همچنین آنها اطلاعی از پنگوئن نداشتند و اینکه چه ریسک بزرگی را دارند انجام می دهند. نهایتا آن سایت توسط پنگوئن 3 نابود شد.

من می توانم همچنان موارد دیگری را به شما نشان دهم اما متاسفانه کسل کننده است. زیرا که تمامی آنها شبیه به هم هستند… لینک های اسپمی از سایت های کم کیفیت و استفاده بیش از حد از anchor text های کاملا منطبق. بسیاری از ضرباتی که آنالیز کرده ام خوراک درجه یک پنگوئن بوده اند. این گونه سایت ها شبیه توپی هستند که در پارک آبی با پنگوئن ها با آن بازی می کنند و گوگل انها را از پارک بیرون می اندازد.

آپدیت بعدی و تناوب آن؟

در SMX گری ایلز توضیح داد که الگوریتم پنگوئن جدید ساختاری دارد که گوگل می تواند پنگوئن را بیشتر اپدیت نماید (شبیه پاندا). همه ی نشانه ها به بازطراحی پنگوئن 3 ختم میشد، بنابراین مطمئن نیستم که بطور منظم اپدیت پنگوئن را ببینیم(جدا از موارد اجرایی). این موضوع دلیل این امر است که بیشتر از یکسال منتظر اپدیت جدید بوده ایم…

همچنین از جان مولر در مورد آپدیت منظم پنگوئن سوال پرسیده شده بود که او پاسخ داد: فصل تعطیلات نزدیک است… اگر این حرف را فرض خود قرار می دادیم به ژانویه به عنوان نزدیکترین زمان ممکن برای ارائه آپدیت جدید پنگوئن نگاه می کردیم اما این زمان می توانست طولانی تر هم باشد یعنی مثلا بهار 2015!

مهم – مروری بر آپدیت های الگوریتم

در گذشته توضیح داده ام که با اجاریی شدن آپدیت های متنوع گوگل در یک زمان آدم دچار سردرگمی می شود. الگوریتم ساتدویچ از آوریل 2012 مثالی خوب در این زمینه است. گوگل پاندا، پنگوئن و مجددا پاندا را در عرض 10 روز ارائه کرد

خب می بینیم که در حال حاضر نیز پنگوئن 3 در 17 اکتبر اجرایی شد در حالیکه آخرین نسخه Pirate یک هفته قبل از آن ارائه شد. ما مشاهده کردیم که لرزشی در پاندا در روز جمعه 24 اکتبر رخ داد. مشتریان زیادی داشته ام که با پاندا مشکل داشته اند.

یک تاثیر بد از پاندا

آخرین الگوریتم گوگل,الگوریتم پنگوئن گوگل,الگوریتم جدید گوگل

یک ترمیم بزرگ از پاندا در همان زمان

آخرین الگوریتم گوگل,الگوریتم پنگوئن گوگل,الگوریتم جدید گوگل

این اتفاق چالشی بزرگ برای وبمستران است. بهرحال اگر سئوی سایت خود را برپایه الگوریتمی غلط انجام دهید مطمئن باشید که به مشکل برخواهید خورد. لذا بیخود زمان و پول و منابع خود را هدر ندهید.

همیشه از آخرین آپدیت گوگل خبر داشته باشید!

درنهایت باز هم میگویم که می توانستم خیلی زودتر از اینها چند مقاله در مورد پنگوئن 3 بنویسم. اما داستان سئو روز به روز پیچیده تر میشود. برخلاف ادعای خیلی از دست اندرکاران سئو، قرار نیست موضوع سئو موضوعی آسان شود چرا که گوگل با سرعتی خیلی بیشتر از سرعت ما در حال بروز رسانی است…

منتظر نظراتتان هستم


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : fns4565
تاریخ : یک شنبه 22 شهريور 1394
نحوه بازنشرصحیح مقالات از سایتها(نحوه جلوگیری ازاشتباه فاحش)
یکی از موضوعاتی که با عث افزایش لینک و بازدیدبیشترسایت خودمان میشودهمکاری دردیگرسایتها وگذاشتن پست و معرفی سایت خودمان است برعکس که فکرمیکننداین کارباعث میشودبازدیدسایتشانکاهش یابند اما نکته اینجاست که بازدیدکنندگان ان سایت بعدا بازدیدکننده سایت شما هم میشود

اما نکته اشتباه درنحوه بازنشریااقتباس از سایرسایتها

اینجا موضوع اخلاقی نیست چراکه اغلب سایتها مایلندمطالبشان با ذکر ماخذدردیگرسایتها ذکر شود  اما به نظرشما اشکال ان کجاست  نکته در نحوه گذاشتن لینک سایت مرجع است  واین که گوگل زود متوجه میشود که شما مطالب تو لید نکردید فقط کپی کرده اید واگر قوانین زیر را عایت نکنید گوگل به شما نمره منفی میدهد چرا که فکر میکند شما سارق اطلاعات هستید

اما چیکار کنیم که این اتفاق نیفتد

ما وقتی به عنوان یک تولید کننده محتوادرعرصه اینترنت وارد میشویم  گوگل سریع مقالات واطلاعات جدیدی که دران لحظه  تولید و ووارد اینترنت میشود اول ان را بررسی میکند که ایا مشابه ان هست یا نه و اگر نباشد ان را سریع به عنوان مرجع اندیکس میکندبرای اولین بار .وقتی برای بار دوم ان مقاله یا دیتا باز نشر میشود گوگل سریع مجدد چک می کند که ببیند از کدام منبع کپی شده است  حالا نکته قابل توجه گوگل چی هست  که چگونه انرابررسی کندکه ایا سارق هستیدیا بازنشرهستید؟ کاری که گوگل میکند سریع به لینک مقاله نگاه می کند

و اما اشتباه ما

ما وقتی منبعی را از سایتی باز نشر می کنیم

لینک ان را میشکنیم و فقط تایپ میکنیم منبع فلان سایت برخلاف تصورما که می خواهیم لینک صاحب سایت ان جا نباشد تا کاربر زود از سایت ما خارج نشود
واین بررگترین اشتباه در باز نشر است چرا که وقتی گوگل لینک منبع را پیدا نکند شمارا سارق می پندارد ورتبه منفی میدهد پس بهتره لینک منبع را از انتهای مقاله  جدا نکنیم یعنی فقط به صورت تایپ نباشدو اما وقتی  گوگل لینک را تشخیص دهد  شمارا از عوامل انتشارمرتبط با سایت تولید کننده محتوا حساب میکند و رتبه به شما می دهد
با تشکر از همه شما

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : fns4565
تاریخ : جمعه 20 شهريور 1394
آیا شبکه های اجتماعی بر سئوی سایتها تاثیر می گذارد؟

منظور از شبکه اجتماعی سرویس‌ها‎ و سایت‌ها‎یی است که برای کاربران این امکان را فراهم می‎سازد تا با افراد دیگر (دوستان، آشنایان و همکاران خود) در ارتباط باشند. در شبکه‌ها‎ی اجتماعی می‎توان مطالب خود را به صورت عکس، متن، کلیپ‌ها‎ی صوتی و تصویری و در برخی موارد فایل‌ها‎ و اسناد به اشتراک گذاشت. در حال حاضر شبکه‌ها‎یی چون اینستاگرام، توییتر، فیسبوک، گوگل پلاس، لینکدین، تلگرام و .... به عنوان مهمترین و پر طرفدارترین شبکه‌ها‎ی اجتماعی به شمار می‎روند.

 

در چند سال اخیر با روی کار آمدن تلفن‌ها‎ی همراهِ هوشمند و اندروید با قیمت مناسب در بازارها، دسترسی افراد به شبکه‌ها‎ی اجتماعی بیش از گذشته شده است. اگر در چند سال قبل، افراد برای ورود به شبکه اجتماعی فیسبوک نیازمند یک دستگاه رایانه بودند، امروزه با یک تلفن همراه می‎توانند به تمام شبکه های اجتماعی ورود پیدا کنند. از این نظر می‎توان به نقش پر اهمیت این شبکه‌ها‎ بر زندگی روزمره افراد توجه نمود.

آیا شبکه های اجتماعی بر سئوی سایت تاثیر می گذارد؟

 

 

 

نقش شبکه‌ها‎ی اجتماعی در سئو

 

 

 

سئو که به عنوان تکنیک‌ها‎ی افزایش رتبه سایت می‎باشد، از طرق مختلفی صورت می‎گیرد یکی از این راه‎ها استفاده از شبکه‌ها‎ی اجتماعی است. اگر چه فعالیت در شبکه‌ها‎ی اجتماعی بطور مستقیم موجب سئو نمی‎شود، اما به شکل غیر مستقیم روش مناسبی برای ارتقا رتبه سایت به شمار می‎رود که  چگونگی و شرح این امر را در زیر مرور می‎کنیم:

 

 

 

  • شبکه‌ها‎ی اجتماعی مکان مناسبی برای معرفی سایت‌ها‎ می‎باشند. از طریق به اشتراک گذاری لینک مطالب می‎توان بازدیدکنندگان زیادی را به سمت سایت سوق داد.

 

 

 

  • در شبکه‌ها‎ی اجتماعی می‎توان محصولات و فعالیت خود را برای کاربران شرح داد تا از این طریق آنها را با کسب و کار خود آشنا نمود.

 

 

 

  • ساخت صفحات به نام سایت خود در شبکه‌ها‎ی اجتماعی، موجب دیده شدن و در نتیجه افزایش بازدید کنندگان خواهد شد.

 

 

 

  • بارگذاری پست‌ها‎ و مطالبی متناسب با حیطه فعالیت وب سایت، به معنای معرفی سایت برای کاربران شبکه‌ها‎ی اجتماعی می‎باشد.

 

 

 

  • برقراری ارتباط مستقیم با طرفداران و کسانی که در شبکه‌ها‎ی اجتماعی با ما در ارتباط هستند منجر به اطلاع یافتن از نظریات، پیشنهادات و انتقادات آنان است. اگر چه این امکان در وب سایت‌ها‎ نیز وجود دارد اما در شبکه‌ها‎ی اجتماعی به علت دسترسی آسان‎تر افراد، کارایی بیشتری دارد و تعامل میان کاربران و مدیران سایت بیشتر می‎شود که این امر به سئو سایت کمک می‎کند.

 

 

 

  • شبکه‌ها‎ی اجتماعی به طور غیرمستقیم می‎توانند بر روی لینک‌ها‎ تاثیرگذار باشند و میزان ترافیک به سمت وب سایت را نیز افزایش دهند.

 

 

 

  • قرار دادن مطالب در درون شبکه‌ها‎ی اجتماعی منجر به ایندکس شدن سریع مطلب در موتورهای جستجو می‎شود (لازم به ذکر است در اینجا بحث از ایندکس شدن است و نه رتبه و صفحه اول)، در نتیجه این امر موتورهای جستجو تشخیص می‎دهند که نویسنده اصلی شما هستید زیرا زودتر از سایرین (کپی‏ برداران)، مطلب شما ایندکس می‎شود.

 

 مهمترین شبکه‌های اجتماعی و نقش آنها در سئوی سایت

 

 توییتر

 

 توییتر در میان شبکه‌ها‎ی اجتماعی، سریعترین راه ارتباط با مخاطب محسوب می‎شود. مدیران سایت‌ها‎ با استفاده از شبکه اجتماعی توییتر می‎توانند سایت خود را به روزرسانی کنند و بازدیدکنندگان جدیدی را به آن راهنمایی نمایند. با اتصال سایت به توییتر، کاربران می‎توانند به سرعت مطالب جدید را در قالب نوشته‌ها‎ی 140 کاراکتری یا کمتر دنبال نمایند. در توییتر می‎توان از مطالب سرگرمی، طنز و ... برای جذب بیشتر طرفدار استفاده نمود.

 

 

 

فیسبوک

 

 

 

فیسبوک امکانات فراوانی مانند ارسال همزمان متن و نوشته، ویدئو و بخش نظرات قوی را برای شرکت‌ها‎ فراهم نموده است. استفاده از این شبکه اجتماعی می‎تواند تاثیر زیادی برای جذب بازدیدکنندگان به سایت، ایجاد ارتباط دو طرفه و سئو سایت ایجاد نماید. وجود امکاناتی چون لایک و اشتراک گذاری در فیسبوک فرصت خوبی برای معرفی وب سایت به کاربران، مشتریان و دوستان آنها و در نتیجه گسترش دامنه فعالیت سایت می‎باشد.

 

 

 

لینکداین

 

 

 

سایت لینکداین یک مرجع تخصصی و کاری در میان شبکه‌ها‎ی اجتماعی به شمار می‎رود که گزینه مناسبی برای ارتباط میان تجارت‌ها‎ و یا شرکت‌ها‎ و همچنین متخصصین هر زمینه با شرکت‌ها‎ی فعال در آنها می‎باشد. لینکداین برای سایت شرکت‌ها‎ی تجاری و صنعتی بسیار کارآمد است و موجب ارتباط با دیگر همکاران و متخصصان فعال در زمینه های کاری مشترک می‎شود. علاوه بر این، فعالیت در لینکداین، می‎تواند برای جذب نیروهای جدید و همکار به مدیران سایت کمک کند.

 

 

 

گوگل پلاس

 

 

 

گوگل پلاس بیشترین کاربرد را در سایت‌ها‎ی ایرانی دارد و به محبوب ترین انتخاب برای ارتباط با مشتریان تبدیل شده است. با توجه به ارتباط مستقیم گوگل پلاس با گوگل بیش از دیگر شبکه‌ها‎ی اجتماعی، برای افزایش رتبه سایت و سئو موثر می‎باشد و گاهی در نتایج جستجوی گوگل، با نتایجی از صفحات آن مواجه می‎شویم.

 

 

 

اینستاگرام

 

 

 

در سال‎های اخیر شبکه اجتماعی اینستاگرام به محلی برای حضور افراد سرشناس و محبوب تبدیل شده است. بسیاری از کاربران برای ارتباط مستقیم با افراد معروف و مورد علاقه خود وارد این شبکه می شوند. لذا با وجود این مزیت می توان در کنار معرفی اشخاص و خدمات، به فعالیت در زمینه وب سایت نیز پرداخت.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : fns4565
تاریخ : سه شنبه 17 شهريور 1394
آموزش سئو سایت با بررسی تاثیر برند ها

افزایش بازدید از گوگل,برند شدن در گوگل,تغییر نگاه گوگل

چگونه برند شدن برای گوگل سوالی است که بارها برای خود من هم پیش آمده بود چه برسد به کاربران و دوستان عزیزم.به همین سبب نتایج بررسی هایم را در موارد ذیل شرح می دهم :

167. anchor text نام برند: anchor text برنددار ، سیگنالی ساده اما قدرتمند برای برند است.
168. جستجوهای برندها: واضح است که کاربران برندها را جستجو می کنند. اگر کاربران سایت شما را در گوگل جستجو نمایند (یعنی “Backlinko twitter”, Backlinko + “ranking factors”)، گوگل احتمالاً این موضوع را زمانیکه برندی را تعیین می کند، در نظر می گیرد.
169. سایت دارای صفحه فیس بوک و لایک: برندها تمایل دارند که صفحات فیس بوک با لایک فراوان داشته باشند و به نظر می رسد گوگل به این مسئله توجه می کند.
170. سایت دارای پروفایل توئیتر و دنبال کننده: پروفایل های توئیتر با دنبال کننده فراوان نشان دهنده ی برندی محبوب هستند.
171. صفحه رسمی کمپانی در لینکداین: بیشتر کسب و کارهای واقعی صفحاتی در لینکداین دارند.
172. کارکنان لیست شده در لینکداین: رند فیشکین معتقد است که داشتن پروفایل در لینکداین توسط کاربران نشان دهنده ی این است که کار آنها در شرکت شما سیگنالی برای برند شدن است.
173. قانونی بودن اکانت های شبکه های اجتماعی: اکانتی در شبکه های اجتماعی با 10000 دنبال کننده و 2 پست احتمالاً بسیار متفاوت از اکانتی که 10000 دنبال کننده و تعداد زیادی تعامل کاربری دارد تفسیر می شود (و این کاملا نشان دهنده این است که چرا بسیاری از صفحات سایت های ایرانی در فیسبوک که میلیون ها دنیال کننده دارند و آن ها را خریده اند مورد توجه گوگل قرار نمی گیرد و حتی خوب فیسبوک هم بعضی از آن ها را می بندد).
174. نام بردن از برندها در سایت های جدید: برندهایی که واقعا بزرگ هستند توسط سایت های جدید در گوگل نام برده می شوند. در حقیقت، بعضی از برندها حتی در صفحه اول خوراک خبری مخصوص به خودشان را درگوگل دارند
175. برندها بدون لینک شدن، نامبرده می شوند. گوگل احتمالاً به برندهای بدون لینک دهی داخلی توجه می کند و انرژی را به عنوان سیگنال برند درنظر می گیرد.
176. تعداد اعضای RSS : با درنظر داشتن اینکه گوگل صاحب سرویس محبوب Feedburner RSS  است، منطقی است که آنها به داده های عضویت RSS به عنوان سیگنالی/نشانه ای از محبوبیت برند نگاه کنند.
177. موقعیت با لیست محلی گوگل پلاس: کسب و کارهای واقعی دارای شرکت و یا مکانی برای فعالیت هستند. ممکن است که گوگل موقعیت مکانی انها را دریابد تا تعیین کند که آیا سایت برند بزرگی است یا خیر.
178. وبسایتی که مالیات پرداخت می کند: Moz گزارش داده است که گوگل ممکن است نگاهی به اینکه ایا یک سایت با کار پرداخت مالیات در ارتباط است یا نه بندازد (البته این مورد در ایران وجود ندارد!).

به طور کلی برای برند شدن از نگاه گوگل باید مکانی داشته باشید و آن را در گوگل ثبت کنید ، برای سایتتان در توئیتر و سایر شبکه های اجتماعی برتر صفحات اختصاصی داشته باشید و برای این صفحات مدیران توانا استخدام کنید ، سعی کنید در سایت های برند دیگر از سایت شما نام برده شود و صد البته سعی کنید به شما لینک بدهند تا گوگل شما را در یک زمینه خاص برند در نظر بگیرد.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : fns4565
تاریخ : یک شنبه 15 شهريور 1394
آشنایی با ابزار گوگل آنالیتیک Google Analytics

گوگل آنالیتیک یک سرویس رایگان متعلق به گوگل است که آمار بازدیدکنندگان یک وب سایت را نشان می‌دهد. این دستاورد برای بازاریابان و وب مسترها برای واکاوی وب بکار گرفته می‌شود.

این سیستم امکان بررسی و تحلیل ورودی‌ها، صفحات ورودی دهنده، کاربران وارد شده، فعالیت‌های کاربران، زمان حضور و مسیر خروجی آنها را ارائه می‌کند. به این ترتیب، گستره وسیعی از اطلاعات در اختیار مدیریت سایت قرار خواهد گرفت.

گوگل آنالیتیک به شما امکان می‌دهد تا موارد زیر را زیر نظر داشته باشید: چه کسانی از سایت شما بازدید می‌کنند؟ شما می‌توانید محل کاربران، مرورگرهای مورد استفاده‌شان و بسیاری اطلاعات دیگر همچون رزولوشن صفحه نمایش کاربران، فعال بودن جاوا اسکریپت، نصب بودن فلش، زبان و غیره را ببینید.

از معایب این سیستم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. تمام اطلاعات سایت شما در اختیار گوگل قرار میگرد و عیب آن این است که اگر خطایی در سایت داشته باشید گوگل سریع خبر دار می‌شود.

۲. کاهش سرعت نمایش صفحاتی که در حال آنالیز هستند. در صورت قطعی ارتباط با گوگل به صورت موقت بالا آمدن صفحات همراه با خطا خواهد بود. همچنین در برخی موارد، ناسازگاری با برخی از اسکریپت‌های آمارگیر مستقل دیده شده است.

۳. این سیستم هم بصورت رایگان و هم بصورت تجاری فعالیت دارد. این موضوع نشان می‌دهد که سیستم رایگان کمبودهایی نسبت به نسخه تجاری دارد که قطعاً موارد مهمی هستند.

 

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : fns4565
تاریخ : شنبه 14 شهريور 1394
از ایمیل مارکتینگ درست استفاده کنیم

امروزه بسیاری از سایت ها از ایمیل مارکتینگ استفاده استفاده میکنند و یکی از راه جذب مخاطب به سایت برای فروش کالا و خدمات است.اما ایمیل مارکتینگ هم مانند سایر ابزارهای سئو دارای اصول خاصی است.

 

هر روزه صدها ایمیل از جاهای مختلف دریافت میکنیم که خیلی از آنها  را بدون اینکه حتی بازکنیم از اینباکس پاک میکنیم.تصور کنید خود شما هم کاربرانی دارید که در بازه های زمانی برایشان ایمیل میفرستید پس چکار باید بکنید که کاربران شما متن ایمیل را مطالعه کنند و چگونه میتوانید یک ایمیل مارکتینگ موفق داشته باشید.

1-عنوان جذاب : باید عنوانی برای ایمیل خود انتخاب کنید که وقتی کاربر در اینباکس خودش آن را درمیان ده ها ایمیل دیگر مشاهده کرد ترغیب شود ایمیل شما را باز کند و متن آن را مطالعه کند. عنوان :" آموزش تند خوانی " جذاب نیست اما عنوان "پنج روش که به شما کمک میکند تند تر بخوانید و بهتر بفهمید" برای کاربر جذاب و وسوسه برانگیز است.

2-فروش از ابتدا : هرگز در ایمیل اول کاربرخودرا وادار به خرید محصول نکنید.سعی کنید توضیحات مرتبط و تکمیلی به او بدهید و سعی کنید اعتماد او را جلب کنید بعد به سراغ فروش بروید.

3-خصوصی سازی : کسی حوصله اسپم را ندارد پس اگر ایمیلی که متن آن باسلام دوست عزیز شروع شود بلافاصله پاک میکند. باید متن ایمیل برای هر گیرنده اختصاصی شده باشد یعنی ابتدای ایمیل با سلام جناب آقای رضا...... شروع شود.

4-اعتماد سازی : وقتی ایمیل با  نام مخاطب شروع میشودپس کاربر سعی میکند متن آن را بخواند و این تعامل متقابل باعث جلب اعتماد او میشود.پس وقتی اعتماد کاربر را جلب کردید بعد از آن میتوانید او را به سایت خود دعوت کنید و کالا و خدمات خود را به او عرضه کنید.

مهم ترین مساله برای شما جذب کاربر برای سایت تان است و برای کاربر هم اعتماد به فروشنده و خرید محصولی که نیازش را رفع کند است.پس با شخصی سازی ایمیل میتوانید یک کمپین ایمیل مارکتینگ موفق داشته باشید.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : fns4565
تاریخ : پنج شنبه 12 شهريور 1394
۶ نکته کلیدی برای درک استراتژی موبایل وب

از زمانی که گوگل اعلام کرد الگوریتم خود را تغییر داده و قرار است به وب سایت های دوست‌دار موبایل (mobile-friendly) اهمیت بیشتری بدهد تصورات غلطی درباره موبایل وب در ذهن افراد شکل گرفت. چون تصور عموم بر این است که “سئو” در همه جا حرف اول را می زند. اما شاید دلیل کاهش بازدید وبسایت هایی که رسپانسیو نیستند الگوریتم گوگل نباشد، به عیقده من دلیل کاهش بازدید نامناسب بودن وبسایت شما برای کاربران موبایل است.

شاید سئو روی نتایج جستجو تاثیر بسزایی داشته باشد اما نگه داشتن کاربران در وبسایت بر عهده شماست ! بنابراین شما به عنوان یک طراح یا توسعه دهنده باید به فکر طراحی و پیاده سازی وبسایت هایی باشید که هم نیاز کاربران را به خوبی برطرف می کند و هم مورد پسند کارفرماست.

در این مقاله سعی دارم با توجه به مقاله پیشین که درمورد معنای استراتژی موبایل وب بود، به شرح چند نکته کلیدی در قالب سوال بپردازم که هر طراح و توسعه دهنده ای برای درک بهتر موبایل وب باید از خود بپرسد.

۱ – آیا طرح در صفحه نمایش های مختلف به خوبی نمایش داده می‌شود ؟

نمونه یک وبسایت رسپانسیو

تلفن های همراه در اندازه های مختلفی ساخته می شوند بنابراین مطالعات جدید نشان می دهند که نباید طرح را براساس مقیاس طراحی کنیم بلکه بر اساس اولویت کوچک به بزرگ (mobile-first) طراحی کنیم. یعنی برخلاف گذشته که اندازه تلفن های پرچمدار را شاخص قرار می دادیم و در پیاده سازی طبق فرایند کاهش اندازه پیش می رفتیم. این بار اول از موبایل شروع کنیم و سپس باتوجه به افزایش اندازه صفحه اجزای دیگر را به طرح اضافه کنیم.

به عبارت دیگر فرایند تولید یک خودرو را در نظر بگیرید. همه چیز از مواد اولیه شروع می شود سپس سرهم بندی قطعات و در نهایت طرح به خودرو تبدیل می شود. اما فراید خرد کردن خودرو چطور؟ آیا می توانیم به آسانی بدنه را به حالت قبل (مواد اولیه) برگردانیم؟ خیر، بدنه آن تا حد مشخصی قابل کوچک شدن است.

من شدیدا توصیه می کنم برای پیاده سازی طرح هایتان از فریم ورک های mobile-first استفاده کنید. (نمونه: + + + + +) استفاده از یک فریم ورک مناسب و پیروی از قوانین آن کار بسیار عاقلانه ای است اما فراموش نکنید، فریم ورک ها ضامن تجربه کاربری نیستند. آنها فقط زمینه را برای پیاده سازی طرح آسان تر می کنند.

بنابر این حتما هنگام طراحی رابط کاربری تمامی جزئیات را برای نسخه موبایل، تبلت و دسکتاپ درنظر بگیرید. در طراحی هم سعی کنید ابتدا از موبایل شروع کنید این کار کمی سخت به نظر می رسد اما غیر ممکن نیست. هرچند اگر هم از دسکتاپ شروع کنید مانع بخصوصی در پیاده سازی ایجاد نمی شود فقط به گرید بندی طرح فوقالعاده توجه کنید.

۲ – آیا کاربر می تواند به راحتی فعالیت های ساده را انجام دهد؟

فعالیت ساده در هر طرح می تواند تعریف بخصوصی داشته باشد به طور کلی کلیک کردن، تکمیل کردن فرم ها رفت و آمد بین صفحات و … جز فعالیت های ساده هستند. از چه نظر !؟ خب در نسخه دسکتاپ کاربر به سادگی می تواند روی شماره صفحه موردنظر کلیک کند و به آن صفحه برود. اما در موبایل شماره صفحات عذاب آور هستند، پس باید فعالیت را ساده کنید. فراموش نکنید که تعامل لمسی حالت کلی موبایل است بنابر این نمی توان از دکمه های کوچک برای نمایش شماره صفحات استفاده کرد.

۳ – آیا طرح من دچار مرگ محتوا شده است؟

تایپوگرافی ناخوانا

زمانی که محتوای شما خوانا نباشد کاربر سعی می کند آنرا به صورت روزنامه وار بخواند و رفته رفته علاقه‌اش به خواندن آن کم می‌شود. اینجاست که “مرگ محتوا” رخ می‌دهد. وقتی که به تصویر بالا نگاه می‌کنید به نظر همه چیز مرتب است هرچند که اندازه فونت ها و چیدمان آن چندان مناسب نیست اما باز هم برای نمای دسکتاپ قابل قبول است.

ولی وقتی که نمای موبایل را بررسی می کنیم علائم مرگ محتوا نمایان می شود.

تایپوگرافی ناخواناتایپوگرافی نامناسب عامل اصلی مرگ محتواست، اما چگونه با آن مبارزه کنیم !؟

هنگامی که صفحه کوچک یا بزرگ می شود اندازه قلم نیز باید با اندازه صفحه همخوانی داشته باشد. به خاطر داشته باشید که چشم انسان قادر به دنبال کردن خطوط طولانی نیست (همچنین خطوط بسیار کوتاه هم باعث ایجاد فاصله می شود).

یک قانون طلایی برای حل این مشکل وجود دارد، تعداد حروف در یک خط باید بین ۴۵ تا ۷۵ کاراکتر باشند و همچنین باید در هر خط تقریبا ۱۰ واژه وجود داشته باشد. (فاصله های بسیار زیاد در تصویر نمای موبایل ناشی از عدم رعایت این قانون است).

بنابر این عرض یک ستون نباید کمتر از ۳۲۰ و بیشتر از ۸۰۰ پیکسل باشد، البته این موضوع به زبان و نوع فونت وابسته است. درضمن بهتر است برای تعیین اندازه از واحد em استفاده کنید(برای تبدیل px به em مقدار را بر حسب پیکسل در عدد ۱۶ تقسیم می کنیم).

۴ – آیا منوی سایت ساده و قابل فهم است؟

منوی ساده با تودرتویی مناسب

مسیری که کاربر برای دسترسی به صفحات سایت، پست های وبلاگ و یا محصولات طی می کند چقدر طول می‌کشد است !؟ قبلا هم به این نکته اشاره کردم که اگر کاربر با یک یا دو کلیک نتواند به محتوای موردنظرش دسترسی پیدا کند بازگشت مجددی درکار نیست!

اکثر کاربران هنگامی که روی لوگوی سایت کلیک می کنند انتظار دارند که به صفحه اصلی برگردند، اما زمانی که این امکان وجود نداشته باشد آنها نا امید می شوند و همین مسئله برای شما می تواند یک زنگ خطر باشد.

خب معلوم است، آنها می توانند روی دکمه منو کلیک کنند و از آنجا گزینه صفحه اصلی را انتخاب کنند. اما چه کسی دوست دارد لقمه را دور سرش بچرخاند !؟ وقتی که با یک کلیک می شود به صفحه اصلی برگشت چرا راه طولانی تری را انتخاب کنند؟ بنابر این منوی سایت باید بسیار ساده باشد، سعی کنید حد اقل ۷ لینک را در آن بگنجانید.

۵ – آیا جستجو در سایت به آسانی امکان پذیر است؟

پیچیدگی فرم جستجو را کاهش دهید، تاحد امکان طول و عرض فیلد را بزرگ در نظر بگیرید که هنگام تعامل لمسی به خوبی قابل انتخاب کردن باشد. اگر درحال پیاده سازی یک فروشگاه هستید استفاده از گزینه هایی برای فیلتر کردن نتایج جستجو می‌تواند به کاربران در رسیدن به نتیجه موردنظر کمک کند.

۶ – آیا فرم های مهم به سادگی قابل پر کردن اند ؟

کاربر را مجبور به تکرار یک عملیات نکنید، به عنوان مثال هنگام ثبتنام لزومی در واردکردن مجدد رمز عبور نیست. به جای آن می توانید پیش نمایش اطلاعات را به کاربر نشان دهید تا درصورت تایید ثبتنام انجام شود.

همچنین کیبورد مجازی می تواند نقش بسزایی را در ساده کردن فرایند پرکردن فرم ایفا کند. به عنوان مثال اگر کاربر مجبور است در فرم تاریخ تولد خودش را وارد کند. بهتر است یک تقویم مجازی به صورت پاپ آپ نمایش داده شود تا تاریخ را از طریق آن انتخاب کند تا اینکه برای هریک از فیلد های روز/ماه/سال عملیات یکسانی را انجام دهد.

جمع بندی

بجز تایپوگرافی به کاربردن عبارات پیچیده و پیغام های سطحی (مثل رمزعبور یا نام کاربری صحیح نیست) ممکن است منجر به مرگ محتوا شود. برای نمایش ویدئو در سایت سعی کنید از تگ های html5 و همچنین فرمت های شناخته شده استفاده کنید. پخش فایل های فلش را در نسخه موبایل متوقف کنید. وبسایتی که برای کاربر بهینه باشد قطعا برای الگوریتم جدید گوگل هم بهینه است پس به این مسئله از دید تجربه کاربری نگاه کنید نه سئو.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : fns4565
تاریخ : چهار شنبه 11 شهريور 1394
تغییر دامین سایت بدون از دست دادن ترافیک سایت (براساس راهنمای سئو )

هرگز نام دامنه خود را تغییر ندهید مگر اینکه گزینه دیگری نداشته باشید.

مراحل کار تغییر نام دامین به شرح زیر آمده است:

A) ثبت دامنه جدید یا خرید دامنه قدیمی:

  1. اولین چیزی که برای تغییر دامین سایت باید انجام دهید، بدست آوردن دامنه جدید است، زمانیکه یک دامنه قدیمی را خریداری می نمایید، توجه داشته باشید دامین انتخابی توسط موتورهای جستجو بلاک نشده باشد، برای کسب اطلاعات در مورد دامین می توانید از روش های زیر استفاده کنید.
  2. در http://www.domaintools.com در مورد دامین اطلاعات بیشتری کسب کنید.
  3. با اضافه کردن دامنه در گوگل وب مستر می توانید آمار سایت و تمام هشدارهارا مشاهده کنید.

B) آپلود صفحه “coming soon”

اگر چند هفته قبل از انتقال سایت یک صفحه html در دامنه جدید آپلود کنید به موتورهای جستجو امکان crawl و ایندکس سایت جدید را داده اید . پس با قرار دادن متن در صفحات خود، به موتورهای جستجو کمک می کنید که محل وب سایت جدید را شناسایی نمایند و تشخیص دهند که دامین جدید یک سایت واقعی است نه یک دامین پارک شده.

C) انتقال بخش های کوچک سایت

در صورت امکان، به جای انتقال همه صفحات به دامین جدید، ابتدا از بخش های کوچکتر سایت شروع نمایید. به عنوان مثال ابتدا دامنه فرعی را منتقل و  چند هفته بعد از اینکه مطمئن شدید ترافیک سایت شما به طور جدی تغییر نکرد، سایر بخش های سایت را منتقل کنید.

استفاده از همین روش برای ادغام چند سایت و انتقال آنها به یک دامین جدید نیز امکان پذیر است.

بهتره ابتدا بخش هایی که کمترین ترافیک را دارند منتقل نمایید، سپس سایر بخش های سایت انتقال یابند.

D) آپلود صفحات سایت در دامین جدید

آپلود صفحات، تصاویر و فایلهای سایت. توجه داشته باشید،اگر تصمیم دارید که نام فایل و یا مسیر را تغییر دهید، حتماً یادداشت نمایید تا در مرحله بعد از آنها استفاده شود.

E) ریدارکت صفحات قدیم به صفحات جدید

هنگامی که صفحات را در دامنه جدید آپلود نمودید باید صفحات قدیم را به آدرس جدید ریدارکت کنید. توجه کنید که کل سایت را به دامین جدید ریداریک نکنید بلکه برای هر صفحه این عمل انجام شود.

به شدت تاکید شده است که از ریدایرکت 301 استفاده شود زیرا تمام ویژگی های دامین سایت قبلی را منتقل میکند و تغییراتی که انجام می دهید دائمی است. در صورتیکه بخواهید در آینده تغییر مسیر دیگری داشته باشید از ریداریکت 302 استفاده نمایید البته در این روش تمام خواص دامین قبلی منتقل نمی شود. نکته ای که در 301 ریدایرکت باید به آن توجه داشت اینست که آدرس ها از صفحات قدیمی به صفحات جدید باید مستقیم باشند.

F)  استفاده از ابزار تغییر آدرس در گوگل وب مستر تولز

استفاده از ابزار تغییر آدرس گوگل وب مستر تولز، یکی از اقداماتی است که شما باید انجام دهید. پس از اینکه هر دو سایت را در گوگل وب مستر تولز ثبت کردید، شما باید مشخص کنید که دامین سایت قبلی به آدرس جدید منتقل شده .

G) بروز رسانی لینکهای مهم

توصیه شده تمام سایتهایی که به سایت قبلی شما لینک می دهند را بروز رسانی کنید (سایتهای با پیج رنک بالا)

البته شما مجبور نیستید با تمام و بمسترهایی که به سایت شما لینک داده اند تماس بگیرید، به جای آن بر روی مهمترین آنها تمرکز کنید.

H) صبور باشید و سایت را به روز نگه دارید  صبور باشید و مطمئن شوید که زمان لازم را برای تست کامل سایت اختصاص داده اید. همچنین نام دامنه جدید را به صورت منظم تمدید نمایید و اجازه ندهید که اکسپایر شود.

اگر مراحل تغییر نام دامنه سایت بر اساس اصول سئو را به صورت کامل و دقیق انجام دهید، تغییر ترافیک سایت به حداقل خواهد رسید و روی سئوی سایت تاثیر نمی گذارد.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : fns4565
تاریخ : سه شنبه 10 شهريور 1394
SEO با SEM چه فرقی دارد و کدام بهتر است؟

اگر قصد تاسیس یک وبسایت برای بنگاه اقتصادی خود دارید، حتما شما هم بارها و بارها با کلمه SEO مواجه شده اید؛ البته این یک مطلب تخصصی برای طراحی وبسایت نیست! اما به عنوان یک کارآفرین باید نسبت به امکانات ابزاری که در اختیار دارید (وبسایت) آگاهی داشته باشید تا دچار مشکل نشوید.
البته اکثر شرکت‎ها و افرادی که اقدام به تولید وب‎سایت‎های بی‎کیفیت می‌کنند، به دلیل ناآشنایی با اهمیت SEO و SEM هیچ صحبتی از این موضوعات در محصولات خود نمی‎کنند؛ عده بسیار دیگری هم از این طراحان ارزان قیمت و بی کیفیت هستند که ابتدا با پیشنهاد هزینه‎های بسیار پایین برای ایجاد وبسایت برای بنگاه اقتصادی شما، چنان دچار اشتباه می‎کنندتان که تنها پس از پرداخت هزینه‎های هنگفت برای مراحل بعد یا ضرر عدم نفوذ مناسب در موتورهای جستو نظیر گوگل متوجه می شوید که «هر چیز ارزانی بی علت نیست!»
اصولا طراحان حرفه‎ای تجارت الکترونیک (نه وب‌سایت سازهای بی کیفیت) در زمان ایجاد وب‎سایت از شما مبالغی برای موتورهای جستجو دریافت می‎کنند؛ در این مطلب آموزشی، به شما توضیح خواهیم داد این مبالغ که بعضا بخش بزرگی از هزینه‎های یک وبسایت باکیفیت و واقعی را در بر می‎گیرد، صرف چه مواردی خواهد شد.

طراحی وبسایت برای کارآفرینان کارآفرینی

SEO چیست؟

SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی [وب سایت] برای موتورهای جستجو است. بدیهی است هرچه مطالب یک وب‎سایت برای موتورهای جستجو خواناتر و در دسترس‎تر باشد، موتور جستجو نسبت به وب‌سایت هایی که مطالبشان غیر استاندارد و نامناسب ارائه شده،علاقه بیشتری به معرفی وبسایت بهتر در نتایج جستجو دارد. سئو یکی از محبوب ترین روش ها برای متقاعد کردن موتورهای جستجو می باشد. با استفاده از کلمات کلیدی میتوان صفحات وب را ایندکس کرد.
البته تکنیک‎های SEO صرفا به این موضوع خلاصه نخواهد شد و یک طراح تجارت الکترونیک ماهر هر روز روش‎ها و متدهای جدیدی برای افزایش رتبه و دیده شدن وب‎سایت شما کشف می‎کند که علاوه بر هزینه بر بودن، این تکنیک را عملا به یک هنر تبدیل کرده است.

semSEM چیست؟

SEM مخفف عبارت Search Engine Marketing به معنی بازاریابی موتورهای جستجو   [برای وب سایت] است. در بازاریابی موتورهای جستجو (SEM ) شما با پرداخت مستقیم هزینه برای قرار دادن تبلیغات در جایگاه بالای نتایج جستجو شانس این را پیدا می‎کنید که در کوتاه‎ترین زماتن ممکن به صدر نتایج موتور جستجو وارد شوید.

 

مزایا و معایب SEO و SEM

برای دیده شدن باید هزینه کنید! این یک اصل بدیهی در هر بازاریابی است و کارآفرینی که با سهل انگاری یا اعتماد به یک طراح ارزان و بی کیفیت وب‎سایت، تجارت خود را به خطر بیندازد، یقینا از بخش بزرگی از سود و درآمد دنیای تجارت الکترونیک محروم خواهد شد و در موارد زیادی محکوم به شکست است؛ با این حال شاید مهمترین تفاوت SEM و SEO در نوع هزینه باشد!

یک بار SEO کنید، یک عمر سود ببرید!
زمانی که شما از تکنیک SEO استفاده می‎کنید، عملا با هزینه‎ای ابتدایی با قرار گرفتن در فهرست نتایج جستجو به صورت نسبتا رایگان خود را برای مدت‎ها تبلیغ خواهید کرد؛ علت استفاده از واژه «نسبتا» رایگان در آنست که شما برای SEO کردن وب‎سایت دائما نیاز به استفاده از یک مشاور ریزبین تجارت الکترونیک و تولید محتوای مستمر خواهید داشت؛ البته این کار سبب جلب اعتماد بیشتر کاربران به شما و افزایش نرخ وفا داری نیز خواهد شد.

هرچقدر پول بدهید، SEM به شما آش می‎دهد!
زمانی که وب‎سایت شما تازه تاسیس است یا رتبه مناسبی در موتورهای جستجو نظیر گوگل ندارد، SEM از این لحاظ می تواند مناسب تر باشد که گوگل ترجیح میدهد تا عملکرد اطلاعات تبلیغات شما را بررسی کند. به عبارت دیگر تا زمانی که پول می‎دهید موتور جستجو شما را در صدر نتایج نمایش می‎دهد!

اگر شما هنوز از SEM استفاده نکرده اید سعی کنید آن را در برنامه بازاریابی آینده خود قرار دهید زیرا :

سئو بهتر است یا SEM طراحی وب سایتسئو غیرقابل پیش بینی است:

SEO همیشه ایده آل به نظر نمی‌رسد؛ چرا که بر اثر جستجوی طبیعی و به مرور زمان رتبه وبسایت شما در موتورهای جستجو تغییر می‎کند؛ بنابراین جایگاه وبسایت شما دقیقا قابل پیش بینی نیست. ممکن است شما ماه ها بر روی سئو وبسایت خود کار کنید اما در نهایت نتیجه مطلوب و ترافیک طبیعی را دریافت نکنید. موتورهای جستجو مانند گوگل دائما الگوریتم جستجوی خود را تغییر میدهند تا عواملی را برای بررسی وبسایتها در نظر دارند فاش و یا دستکاری نشود. در مقابل SEM برخلاف SEO کاملا تحت کنترل شماست ، چرا که شما کلمات کلیدی و هزینه پرداختی را برای تبلیغات انتخاب میکنید.

نامعلوم بودن تعداد مخاطبان جذب شده

بسیار دشوار است که بتوان تشخیص داد چه تعداد افراد از طریق پارامترهای سئو و به چه روشی به سایت مراجعه کرده اند. به عنوان مثال هنگامی که فردی از وبسایت شما بازدید یا ثبت نام میکند نمیتوان تشخیص داد که از طریق موتورهای جستجو شما را پیدا کرده و یا بعد از شنیدن نام برند شما به وبسایتتان مراجعه کرده است؟

یکسان بودن جایگاه ها

SEM یکی از معدود مناطقی است که جایگاه اول و دوم و سوم آن باهم تفاوتی ندارد. به عنوان مثال شما در گوگل آگهی دارید.بعد از یک هفته تبلیغ شما در جایگاه دوم یا سوم نتایج جستجوی کلماتی که برای آن تعریف کرده اید قرار می‎گیرد. البته گاهی کاربران در اکثر مواقع ترجیح میدهند بر روی تبلیغاتی که در جایگاه دوم یا سوم نتایج جستجو ظاهر شده اند کلیک کنند.

با SEM برنده جنگ تبلیغاتی شوید!

علاوه بر SEM شما باید جنبه های دیگر کار از جمله اهمیت به نظر مخاطبان را در نظر بگیرید. یکی دیگر از مزایای SEM این است که به آسانی می‎توانید دریابید که مخاطبان شما به دنبال چه ویژگیهایی هستند .

SEM یا SEO کدام بهتر است طراحی وبسایتپیشنهاد آخر

شکی نیست که از منظر کارآفرینی، چه SEO چه SEM مزایا و معایب خاص خود را دارند؛ SEO ابزاری قدرتمند و نسبتا رایگان است که زمان شما را تبدیل به پول می‌کند؛ در مقابل شاید با صرف هزینه برای SEM بتوانید اندکی زمان بخرید! با اینکه اما استفاده از SEM به نظر بسیار آسان تر است، اما ممکن است ترکیبی از پارامترهای سئو و SEM بتواند نتیجه مطلوب تری را به همراه داشته باشد. بنابراین توصیه می‎شود اولا فریب زیبایی، قیمت پایین و وعده‎های توخالی طراحان وب‎سایت‎های بی کیفیت را نخورید، ثانیا برای طراحی وب‎سایت خود با یک طراح تجارت الکترونیک (نه وبسایت ساز!) آشنا همکاری کنید که قبلا نتایج کار آن را دیده اید یا مورد تایید مشتریان است. در آخر فراموش نکید «هر هزینه ای که برای طراحی یک وبسایت بهتر می‎کنید، در واقع سرمایه گذاری است».


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : fns4565
تاریخ : دو شنبه 9 شهريور 1394
مشتریان شما در حال جستجوی چه چیزی هستند؟

می خواهید در بازاریابی اینترنتی به موفقیت دست پیدا کنید؟ اگر در پی دانستن این موضوع باشید که مشتریان شما در اینترنت چه چیزی را جستجو می کنند و آنگاه است که نیمی از مسیر این موفقیت را پیموده اید. زمانی که بدانید مشتریان شما در پی یافتن چه چیزی هستند، آنگاه می توانید محتوای خود را بگونه ای طراحی کنید که اطمینان داشته باشید موتورهای جستجو افرادی را که در جستجوی آن مطالب، محصولات و خدمات هستند به سوی سایت شما هدایت می کنند. تمامی این فرایند پیدا کردن آنچه که مردم به دنبال آن هستند تحت عنوان جستجوی کلید واژه شناخته می شود.

پس از آنکه بر اساس تحقیقات مشخص شد که ۹۳% از تجربه های آنلاین کاربران از طریق یک موتور جستجو شروع می شود، بازاریابان اینترنتی از قبیل من علاقه بسیار زیادی در جستجوی کلمات کلیدی از خود نشان داده اند. ما همواره به دنبال یافتن آن دسته از کلمات کلیدی هستیم که به آنها برای رتبه بندی بهتر سایت خود و هدایت کاربران از طریق موتورهای جستجو به آن نیاز داریم.

اهمیت جستجوی کلمات کلیدی

جستجوی کلمات کلیدی برای کاربران و نیز برای کسب و کارها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. زمانی که جستجوی کلمات کلیدی بدرستی انجام شده باشد، مشتری از شانس بالاتری برای پیدا کردن محصول یا خدمات مورد علاقه خودش برخوردار بوده و شما (مدیر مالک سایت) از ترافیک هدفمندی برای سایت خود برخوردار خواهید شد. داشتن ترافیک هدفمند، بدین معناست که شما از بازدید هایی از سوی مشتریان برای وبسایت خود برخوردار خواهید بود که تمایل به خرید محصول یا بدست آوردن خدمات شما دارند. بطور خلاصه می توانم بگویم که در صورتی که از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید، از قابلیت دیده شدن بالاتری در فضای اینترنت برخوردار هستید.

بنابراین چگونه می توانید متوجه شوید که چه کلماتی از قدرت و قابلیت بالاتری برای نشان دادن شما به دیگران برخودار می باشد؟ برای این منظور روشهای مختلف و متنوعی وجود دارد که به شما کمک می کند تا متوجه شوید مشتریانتان در حال جستجو چه مواردی هستند.

برخی از ابزارهایی که به این منظور پیشنهاد می شود شامل موارد زیر است:

–بازار سامورایی (Market Samurai)

–گوگل اینستانت (Google instant) در قسمت جستجوی سایت گوگل شروع به تایپ یک عبارت بکنید و لیستی از کلمات پیشنهادی برای شما ظاهر خواهد شد که می توانند کلمات کلیدی شما باشند.

–گوگل ادوُردز / ابزار کلمات کلیدی گوگل

مشتریان شما در حال جستجوی چه چیزی هستند؟

مشتریان شما در حال جستجوی چه چیزی هستند؟

۱- استفاده از گوگل ادوُردز جهت پیدا کردن مورد جستجوی مشتریان

گوگل ادوُردز یک ابزار رایگان برای پیدا کردن کلمات کلیدی که به شما در یافتن انبوهی از اطلاعات در مورد مشتریانتان یاری می رساند. با این ابزار کلید واژه، شما می توانید متوجه شوید که مردم در حال جستجوی چه چیزی هستند، آن کلمه یا عبارت بخصوص چه تعداد بازدید کننده را به خود جذب می کند و تا چه میزانی رقابت پذیر می باشد. از طریق گوگل ادوُردز شما با پیشنهادی از مجموعه کلمات کلیدی برخورد خواهید داشت که شاید تاکنون حتی به آنها فکر هم نکرده باشید. شما می توانید از این پیشنهادات برای تهیه محتوایی استفاده کنید که که برای موتورهای جستجو بهینه سازی شده است.

۲- پرسش از مشتریان و اعضای تیم فروش شما

مشتریان شما به احتمال زیاد مناسب ترین و صحیح ترین اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهند که در ارتباط کامل با محتوای مورد جستجوی خودشان است. شما ممکن است با مشتریان خودتان در یک نمایشگاه بازرگانی برخورد داشته باشید یا اینکه در یک گپ و گفت غیر رسمی در یکی از شبکه های اجتماعی با یکدیگر تعاملی را برقرار کرده باشید. حتی می توانید فرمی را برای دریافت بازخورد از سوی مشتریان در رابطه با محتوایی که بیشتر دوست دارند در مورد آن بر روی سایت شما ببینند قرار دهید.

با این وجود، توجه کردن به مشتریان خودتان از اهمیت بالایی برخوردار است. از هر فرصت پیش آمده برای برقراری تعامل با مشتریان خود استفاده کنید. گاهی اوقات، روشی که برای توضیح و توصیف کسب و کار خود در محیط اینترنت استفاده می کنید کاملا گیج کننده است. شما باید به کلمات کلیدی بیاندیشید که مشتریان می توانند با آنها ارتباط برقرار کنند و بدون توجه به توضیحات شما و بدون نیاز به آنها، بخوبی درک کنند که چه نوع محصول و خدماتی را ارائه می کنید.

اگر مشتریان شما برای توصیف خدمات و محصولات ارائه شده توسط شما بر روی سایت از کلمات متفاوتی استفاده می کنند، شاید همین بتواند دلیل عدم رتبه بندی سایت شما باشد. برای ازدیاد ترافیک خود بر روی سایت از کلماتی استفاده کنید که مشتریانتان با آنها آشنا هستند.

۳- استفاده از گوگل آنالیتکز

اگر تاکنون هرگز از ابزار وب آنالیتکز استفاده نکرده اید، هیچ دلیلی برای وحشت کردن وجود ندارد. ابزاری که برای دنبال کردن اطلاعات ترافیک یک وبسایت مورد استفاده قرار می گیرد بسیار ساده است. برای این کار با گوگل آنالیتکز شروع کنید. با این ابزار می توانید اطلاعاتی را در مورد اینکه ترافیک شما از کجا هدایت شده است و اینکه برای پیدا کردن سایت شما چه کلمات کلیدی را جستجو کرده اند، بدست آورید. با داشتن این اطلاعات، می توانید به محتوای خود ساختاری برای برآوردن نیاز بازدید کنندگان وب شکل و ساختار مناسبی بدهید.

۴- تجزیه و تحلیل محتوای تولید شده توسط رقبا

روشی دیگر برای کسب اطلاع از اینکه مشتریان هدف شما چه چیزی را جستجو می کنند تجزیه و تحلیل اطلاعات فراهم آمده بر روی وبسایت رقبای شماست. برخی از کلمات کلیدی که رقبای شما برای سایت خود استفاده کرده اند را با لیست کلمات کلیدی خود مقایسه کنید. توجه داشته باشید که باید بر مواردی تاکید داشته باشید که باعث می شود نسبت به رقبای خود در موقعیت برتری قرار بگیرید. تا اینجا استفاده از این روشها مناسب و کافی است. آیا شما به راهکارهای دیگری دست یافته اید که در بازاریابی اینترنتی برای پیدا کردن کلمات کلیدی بهتر مورد استفاده قرار دهید. آنها را هم می توانید با ما در بخش نظرات شریک شوید تا در اختیار دیگر دوستان قرار بگیرد.

در پایان پیشنهاد می کنم مطلبی در رابطه با چگونگی تحقیقات بازار را هم بر روی وبسایت من مطالعه کنید که مرتبط با هدف همین مقاله فعلی می باشد.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : fns4565
تاریخ : شنبه 7 شهريور 1394
افزایش رتبه و محبوبیت سایت در گوگل

مکان‌های ارزشمند صفحه وب
معمولا گوشه بالای سمت چپ سایت از دید گوگل ارزش بالایی دارد، زیرا به‌طور معمول در کد سایت ابتدا قرار می‌گیرد. همچنین آخرین سطر سایت اهمیت ویژه‌ای دارد. بسیاری از سایت‌ها در آخرین سطر سایت، فقط به نوشتن جمله‌ای کلیشه‌ای درباره حقوق قانونی سایت اکتفا می‌کنند. ولی در همان سطر آخر نیز می‌توان از کلیدواژه‌های مهم استفاده کرد. بهترین حالت آن است که مهم‌ترین کلیدواژه انتخابی شما، هم در بالای سمت چپ صفحه و هم در آخرین سطر وجود داشته باشد.

وقتی کلیدواژه‌ای در گوگل جستجو می‌شود، گوگل در نتایج جستجو عنوان صفحه و همچنین توضیح مختصری درباره آن صفحه را در نتایج نمایش می‌دهد. ما می‌توانیم توضیحی که گوگل نمایش می‌دهد را با تگ description انتخاب کنیم. البته در گذشته، در توضیح صفحه می‌توانستیم بر کلیدواژه‌ها تاکید کنیم و در نتایج جستجوی بالاتری قرار بگیریم. اخیرا اهمیت این موضوع کمتر شده است. ولی توجه کنید که این موضوع برای کاربران بسیار مهم است و با قرار دادن توضیح مناسب برای هر صفحه می‌توانیم کاربران را ترغیب کنیم تا در نتایج جستجو، سایت ما را انتخاب کنند. این موضوع خود می‌تواند بر بالا رفتن رتبه سایت مان تاثیرگذار باشد. برای واضح‌تر شدن موضوع نگاهی به الگوریتم جدید رتبه‌بندی گوگل بیاندازیم.

الگوریتم جدید گوگل در رتبه‌بندی
گوگل جدیدا تغییراتی در الگوریتم خود ایجاد کرده است. مسلما جزئیات این موضوع مشخص نیست. ولی تغییر عمده ایجاد شده، تاثیر فعالیت کاربران، بر رتبه سایت است.

الگوریتم رتبه‌بندی گوگل به چهار دوره تقسیم می‌شود. نسخه اول گوگل از سال 1998 شکل گرفت و تا سال 2003 ادامه داشت. لری پیج، یکی از بنیان‌گذاران گوگل، به این نتیجه رسید که معیار رتبه‌بندی سایت‌ها باید رای دیگران باشد و نه نظر صاحب سایت. او مفهومی با نام PageRank به‌ وجود آورد و پیج‌رنک سایتی بالاتر بود که سایت‌های دیگر به او لینک می‌دادند. این‌ کار را به ‌نوعی می‌توان رای دادن به سایت مورد نظر فرض کرد. لری پیج اینطور استدلال کرد که اگر محتوای یک صفحه وب واقعا باارزش باشد، سایت‌های دیگر به این صفحه اشاراه خواهند کرد. بنابرین نسل اول الگوریتم گوگل دوران «حکمرانی لینک‌ها» نام گرفت. در آن دوران توجه تمامی صاحبان سایت به لینک‌سازی متمرکز شد. آنها سعی می‌کردند از سایت‌های بیشتری لینک بگیرند تا رتبه بهتری داشته باشند. این موضوع باعث شد که توجه بر محتوای سایت کمتر شود و علاقه به تولید مطالب باارزش کمتر شود.

در سال 2003 گوگل الگوریتم خود را عوض کرد و تاکید را بر محتوا گذاشت. هر سایتی که محتوای بیشتری داشت و بر محتوا کار می‌کرد در نتایج جستجو در موقعیت بهتری قرار می‌گرفت. البته تاثیر لینک از بین نرفت، بلکه تاکید بیشتر بر محتوا بود و نه لینک. البته دلیل اصلی گوگل در تغییر الگوریتم، راه‌اندازی سیستم Adsense توسط گوگل بود. گوگل با این پروژه این امکان را به‌وجود آورد که دارندگان وب‌سایت، بخشی از سایت‌شان را در اختیار گوگل قرار دهند تا گوگل بتواند تبلیغات مشتریان خود را در آن مکان‌ها نمایش دهد و بخشی از سود حاصل را به دارنده سایت بپردازد. البته تبلیغات نمایش داده شده باید متناسب با موضوع سایت و علاقه کاربران سایت می‌بود. بنابرین برای گوگل بسیار اهمیت داشت که حجم محتویات سایت‌ها افزایش یابد و صفحات کافی برای نمایش تبلیغات وابسته وجود داشته باشد. این تصمیم گوگل باعث شد صاحبان سایت‌ها به تولید مطالب کم‌ارزش و با حجم زیاد بپردازند و برای اولین بار در سال 2006 تعداد جستجو‌های انجام‌شده در یاهو از گوگل پیشی گرفت و گوگل بلافاصله احساس خطر کرد.

در سال 2006 گوگل تصمیم گرفت که به استراتژی قبلی خود عقب‌نشینی کند و تاکید را بر لینک بگذارد. این رویه تا سال 2010 ادامه داشت تا زمانی که سایت‌هایی قدرتمند به‌وجود آمدند که محتوای آنها توسط کاربران ساخته می‌شد و نه دارندگان سایت. شبکه‌های اجتماعی گوناگون و سایت‌های به‌اشتراک گذاری عکس و فیلم از این دسته بودند.

از ماه ژوئیه سال 2010 گوگل الگوریتم جدید خود را به‌کار گرفت تا بهترین نتایج ممکن در هر جستجو در دسترس کاربران باشد. در این الگوریتم جدید سه عامل تعیین‌کننده وجود دارند که رتبه یک سایت را مشخص می‌کنند. عامل اول محتوا یا همان مطالبی است که در سایت قرار داده می‌شود. عامل دوم لینک‌هایی است که سایت‌های دیگر به سایت شما می‌دهند. عامل سوم و تعیین‌کننده که به الگوریتم اضافه شد، میزان فعالیت کاربران سایت است.

مثال‌هایی از فعالیت کابران سایت، رای دادن به مقالات و مطالب، نوشتن نظر زیر هر مطلب و هرگونه اضافه کردن مطلب به محتوای سایت است. البته فعالیت کاربران در جای دیگری هم نمایان می‌شود. وقتی کاربران کلیدواژه‌ای را جستجو می‌کنند، 10 نتیجه اول جستجو را مشاهده می‌کنند. حال اگر درصد زیادی از این کاربران به‌جای کلیک بر نتیجه اول بر نتیجه دوم کلیک کنند، سیستم هوشمند گوگل به این نتیجه می‌رسد که نتیجه دوم جستجو به کلیدواژه موردنظر مرتبط‌تر است و بنابرین باید در اولین نتیجه جستجو قرار بگیرد.

رقابت در بسیاری از سایت‌های فارسی در بهینه‌سازی هنوز به اندازه کافی جدی نشده است. به‌همین دلیل در بسیاری از کلیدواژه‌ها، فقط با انجام بهینه‌سازی در داخل سایت باعث می‌شود در نتایج اول جستجو قرار بگیریم. در کلیدواژه‌هایی که رقابت جدی‌تری وجود دارد، لینک‌ها و فعالیت کاربران اهمیت خود را نشان می‌دهند. بهتر است از هم‌اکنون فعالیت بر این سه حوزه کلیدی را آغاز کنیم و هیچگاه بر یکی از آنها متمرکز نشویم.

لینک‌سازی
لینک‌سازی به فعالیت‌هایی گفته می‌شود که باعث می‌شود، سایت‌های دیگر به سایت ما لینک بدهند. البته هر لینکی باارزش نیست. بهتر است سعی کنیم از سایت‌هایی لینک بگیریم که PageRank بالایی داشته باشند. پیج‌رنک عددی بین 1 تا 10 است که توسط گوگل به سایت‌ها نسبت داده می‌‌شود. معمولا سایت‌هایی که پیج‌رنک آنها 4 یا بالاتر است ارزش آنرا دارد که از آنها لینک بگیریم. برای دیدن پیج‌رنک یک سایت می‌توان از سایت www.prchecker.info استفاده کرد.

نکته مهم در لینک‌سازی آن است که کدام کلمه یا عبارت به سایت شما لینک شده است. مثلا اگر سایتی با عبارت «آموزش بازاریابی» به سایت شما لینک بدهد بر کلیدواژه «آموزش بازاریابی» تاثیر مستقیمی می‌گذارد. گاهی می‌بینیم لینک بر کلمات کم‌ارزش قرار داده می‌شود. مثلا نوشته می‌شود: برای شرکت در دوره رایگان بازاریابی اینجا را کلیک کنید. لینکی که به سایت داده می‌شود بر کلمه «اینجا» قرار گرفته است که ارزشی برای سایت ندارد.

بهینه‌سازی سایت کاری مداوم است
بسیاری از دارندگان سایت فکر می‌کنند بهینه‌سازی کاری مقطعی است و اگر یکبار سایت بهینه شود برای همیشه در اولین نتایج جستجوی گوگل خواهند بود. این موضوع حقیقت ندارد. برای حفظ رتبه خوب در نتایج جستجو به‌طور مرتب باید بر سه حوزه مهمی که اشاره شده کار کنیم. محتوای ارزشمند و جدید به سایت اضافه کنیم. به‌ دنبال ساختن لینک از سایت‌های معتبر به سایتمان باشیم و کاربران را تشویق کنیم تا تعامل بیشتری با سایت داشته باشند و در ساخته شدن محتویات سایت سهم داشته باشند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : fns4565
تاریخ : چهار شنبه 4 شهريور 1394
آیا لینک ها اصلی ترین فاکتور رتبه بندی هستند

بک لینک رایگان,بهترین سئو کار,تاثیر بک لینک در سئو

من اگر می خواستم خودم را جای شما بگذارم از این مقاله هم جواب را به خاطر می سپردم و هم سوال را !! واقعا این سوال در بحث سئو سایت به خودی خود بسیار مهم و اساسی است.

زمانی که الگوریتم جدید گوگل که بعد از 15 سال تغییر کرد ، در حدود مهر ماه امسال رونمایی شد، شک و تردیدهایی وجود داشت در مورد اینکه شبکه های اجتماعی تاثیر بیشتری نسبت به لینکها برای رتبه بندی دارد.

خب، آن شک در پایان ژانویه از بین رفت هنگامیکه Matt Cutts ویدیویی را منتشر کرد که در آن به وضوح مشخص بود که گوگل در حال حاضر از شبکه های اجتماعی به عنوان یک فاکتور رتبه بندی استفاده نمیکند (مانند فیسبوک یا نوئیتر و …). پیشنهاد میکنم این مقاله را که صحبت های مت کات (مدیر اسپم گوگل) در آن ذکر شده است را مطالعه نمایید.

Matt همچنین در ابتدای ماه May ویدیویی منتشر کرد که در آن نشان داد که گوگل به این زودی ها قصد تغییر ارزشگذاری بر اساس لینک ها را ندارد:

انتظار می رود که در چندسال آینده ما همچنان به استفاده از لینک ها به عنوان معیار ارزیابی صفحات سایت ها ادامه دهیم.در واقع همواره از ابتدا گوگل بحث استفاده از لینک ها را توصیه کرده است.

به راحتی می توان دریافت که لینکها همچنان به عنوان قوی ترین فاکتور رتبه بندی لحاظ می شوند ، همچنین من باید این نکات را اضافه کنم که :

باید نوع صحیحی از لینک وجود داشته باشد ، نه اینکه در ایران بسیار رواج پیدا کرده است که سایت هایی را از طریق fake به pagerank بالا می رسانند و بعد شروع می کنند به فروش یک لینک های این دامین ها و سایت خریداران را از بین می برند !!!! (شاید تعجب کنید اگر بدانید چقدر راحت می شود رنک یک سایت را در گوگل به 7 رساند !!!! البته به صورت تقلبی !)

لینک ها به تنهایی رتبه بندی را گارانتی نمی کنند.

همچنین باید متذکر شوم که سیستم اخیر گوگل پیشنهاد می دهد که امتیازات داده شده به لینکها نیز برای سئو از اهمیت بیشتری برخوردار می شود (خصوصا برای سئو یک منطقه جغرافیایی خاص).

*** لینکها همچنان مهمترین فاکتور رتبه بندی در سئو می باشد. ***


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : fns4565
تاریخ : یک شنبه 1 شهريور 1394