دره نینه رود قزوین

دره نینه رود کجاست؟

در میان کوه های خرمدشت دره ای زیبا و سرسبز وجود دارد که به آن دره نینه رود می گویند. این دره در نزدیکی گونه گول و روستاهای هیر و ویار قرار گرفته است و یک رود خروشان و پر آب از دل آن می گذرد. دره نینه رود یکی از بهترین و محبوب ترین مناطق ییلاقی شهر قزوین است.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : fns4565
تاریخ : چهار شنبه 5 مهر 1402
چگونگی انتخاب نام برند

woman-decision-800x800

نام برند، نقش اساسی را در برندسازی و مدیریت برند شما بازی می کند. در واقع شما تبلیغات می کنید تا مهمتر از معرفی محصولات و خدماتتان، برندتان را به مخاطبان بشناسانید. شما با تولید یک محتوای خوب و جذاب بدون اینکه بخواهید نامی از برندتان بیاورید، مخاطبان را وادار می کنید تا نام برند شما را بخاطر بسپارد. بنابراین انتخاب نام برند یکی از مهمترین اصول برندینگ می باشد. به همین منظور نکاتی را باید رعایت کنید تا بتوانید در امر برندینگ و همچنین بازاریابی اینترنتی موفق باشید.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : fns4565
تاریخ : سه شنبه 4 مهر 1402
آموزش تجزیه و تحلیل Swot برای بهبود سئو سایت

تجزیه و تحلیل swot را باید چارچوبی دانست که هر کسب و کاری به آن نیاز دارد. این قاعده و قانون می توانند به شما در مسیر پیشرفتتان به خوبی کمک کنند. در ادامه این مقاله اطلاعات بیشتری در خصوص آنالیز Swot در اختیار شما قرار می دهیم. اگر می خواهید بدانید که تحلیل swot چیست، چه زمانی و چگونه از آن استفاده کنیم تا پایان همراه ما باشید.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : fns4565
تاریخ : شنبه 1 مهر 1402
خرید نهال از بزرگترین نهالستان ایران

میوه یکی از پر خاصیت­ ترین خوراکی­هاست که امروزه جایگاه ویژه­ای در سبد غذایی خانوارها دارد و گرایش مردم به مصرف میوه بسیار افزایش یافته است از سوی دیگر با توجه به افزایش جمعیت و افزایش سرانه مصرف میوه تقاضا برای عرضه میوه روز به روز در حال افزایش است به همین دلیل و دلایل متعدد دیگر باغداری به یکی از مشاغل پر سود و بسیار پر طرف دار بدل شده است و از حالت سنتی و کم بازده خود خارج شده است و به سبک و سیاق مدرن و علمی در آمده است.

اما نباید فراموش کنید عوامل متعدد و بی‌شماری در موفقیت یک باغ اعم از مثمر و یا غیر مثمر دخیل خواهند بود که باغداران بایستی بر این فاکتورها و عوامل متعدد واقف باشند تا بتوانند در زمینه باغداری موفق عمل نمایند و به سود دلخواه دست یابند، می­توان گفت که یکی از مهم‌ترین و ابتدایی­ترین فاکتورهای موثر بر موفقیت آمیز بودن احداث یک باغ و میزان سود دهی یک باغ در آینده خرید نهال است که نباید اهمیت این موضوع مورد غفلت واقع شود.

از این رو در مقاله پیش رو خرید نهال و فاکتورهای موثر بر این امر مهم و حیاتی را مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهیم داد پس اگر به دنبال احداث باغ و یا خرید نهال هستید توصیه می­شود که تا انتها با ما همراه شوید.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : fns4565
تاریخ : پنج شنبه 30 شهريور 1402
آموزش وبلاگ نویسی

اینترنت و فضای مجازی بستری وسیع و مملو از ظرفیت های گوناگون است که می تواند برای موفقیت هرچه بیشتر به شما کمک کند. در عصر فناوری و ارتباطات هر کسی می تواند از دانش و مهارت خود برای ارتباط با هزاران انسان دیگر استفاده کند. وبلاگ نویسی یک شیوه ساده برای مطرح کردن نظریات و اشتراک گذاری دانسته های خود با دیگران است. اگر شما هم فکر می کنید مهارت خوبی در نویسندگی دارید، می توانید با یادگیری نکات مهم مقاله آموزش وبلاگ نویسی و مشاهده چند نمونه وبلاگ موفق، برای ساخت وبلاگ شخصی خود اقدام کنید.

تمامی نکاتی که در ادامه برای شما بررسی می کنیم، برگرفته از تجربیات ما در مدیریت و راه اندازی هزاران وبلاگ در عرصه وب است.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : fns4565
تاریخ : چهار شنبه 29 شهريور 1402
تگ هدینگ چیست؟

اگر شما هم به تازگی وارد عرصه دیجیتال مارکتینگ شده اید یا در حال یادگیری سئو هستید، احتمالا نام هدینگ ها و سربرگ های محتوا به گوشتان خورده است. شاید هنوز کمی در این باره شک داشته باشید که تگ هدینگ چیست و به چه علت تاکید زیادی بر استفاده از آن می شود.

در واقع مفهوم هدینگ به اندازه سایر استراتژی های سئو و بهینه سازی سایت پییچیده نیست، اما رعایت نکات مربوط به آن به طور قابل توجهی بر افزایش ترافیک و بازدید سایت شما تاثیر خواهد گذاشت. در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی کامل و جامع تگ های هدینگ و راه های مختلف به کارگیری آن در محتوای سایت بپردازیم.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : fns4565
تاریخ : سه شنبه 28 شهريور 1402
چگالی کلمات کلیدی در سئو

چگالی کلمات کلیدی در سئو یکی از مهمترین فاکتور ها به شمار می آید. اهمیت ندادن به این فاکتور مهم، موجب می شود؛ یا ربات های گوگل متوجه موضوع صفحه شما نشوند و آن را برای کلمه کلیدی مدنظر در نتایج جستجو جای ندهند، یا این که جریمه بهینه سازی بیش از حد (Over Optimization) شامل حال وب سایت شما شده و صفحه به طور کلی از نتایج جستجو حذف شود. برای درک بهتر مفاهیم مشکلات ذکر شده و علت آن ها تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : fns4565
تاریخ : سه شنبه 28 شهريور 1402
دنیای زبان، بهترین منبع یادگیری زبان های مختلف

امروزه دنیای زبان های خارجی و روش های یادگیری آن ها با تحولات بسیاری همراه شده و شیوه های زیادی برای یادگیری و تقویت زبان ابداع شده‌اند. اما با وجود این پیشرفت ها همچنان کتب آموزش زبان بسیار محبوب هستند و افراد زیادی بر این باورند که فراگیری زبان از طریق کتاب ها می تواند از سایر روش ها مثمر ثمر تر باشد. به همین دلیل قصد داریم تا در این مطلب جهت جلوگیری از سردرگمی شما در دنیای زبان، برخی از مهمترین ویژگی های یک کتاب آموزش زبان خوب را بیان کنیم.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : fns4565
تاریخ : دو شنبه 27 شهريور 1402
آموزش تعمیر و نگهداری سئو

آموزش تعمیر و نگهداری سئو

برای کارآمد بودن سئو لازم است به طور روزانه، هفتگی و ماهانه بررسی هایی برای نگهداری سئو صورت بگیرد؛ در غیر این صورت تمام هزینه و زمانی که صرف شرکت در کلاس های آموزش سئو کرده اید، تلف خواهد شد.

به خاطر داشته باشید که رتبه سایت شما در گوگل دائمی نیست و همواره متغیر خواهد بود. به دلیل تعدد وب سایت های موجود در اینترنت، مدیران وب سایت ها در تلاش هستند تا رتبه سایت خود ارتقا بدهند؛ بنابراین پس از این که رتبه خوبی در نتایج جستجو به دست آوردید، حفظ و بهبود این رتبه مهم ترین کاری است که باید برای آن برنامه ریزی کنید.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا توضیحات مفصلی راجع به تعمیر و نگهداری سئو سایت به شما ارائه کنیم.

نظارت روزانه سئو سایت

سئو جزو آن دسته استراتژی های بازاریابی است که یکبار مصرف نبوده و نتایج بلند مدت دارد؛ به همین خاطر باید به طور مرتب از سئو نگهداری کنید.

اگر می خواهید کسب و کار شما رقابتی باقی بماند و از سایر وب سایت ها سبقت بگیرید توصیه می کنیم آپدیت و تعمیرات روزانه را در برنامه کار خود قرار دهید. برای این کار می توانید به صورت روزانه اخبار مرتبط با کسب و کارتان را در صفحه خود منتشر کنید یا به آپدیت کردن برگه ها و مطالب سایت بپردازید.

همین تغییرات جزئی در سایت اگر مداوم باشند و مطابق با اصول سئو انجام شوند، پس از مدتی اثر خود را نشان داده و موجب افزایش ترافیک سایت شما خواهند شد؛ بنابراین ساعاتی از روز خود را برای بروزرسانی صفحات قدیمی سایت اختصاص دهید و آن ها را با تاکتیک های جدید سئو بهبود ببخشید.

شناسایی معیارهای فعلی

حداقل یکبار در روز به بررسی معیارهای کلیدی کسب و کار خود بپردازید و در مورد برندها یا شرکت هایی که به معاملات تجارت الکترونیک متکی هستند، نگاهی بیندازید. ممکن است وب سایت شما پس از مدتی با مشکل افت ترافیک یا کاهش فروش مواجه شود که باید علت آن را ریشه یابی کنید. برای کشف دلیل این اتفاق می توانید از ابزارهای رایگان Google Analytics و Google Search Console استفاده کنید. با استفاده از این ابزارها به اطلاعاتی نظیر FAQها، CTR، کلیک ها و مواردی از این قبیل دسترسی خواهید داشت. در نهایت می توانید با سیری در وب سایت های مختلف از نحوه جستجوی کاربران اطلاع پیدا کنید و متوجه شوید که اخیرا کاربران با چه کلمات کلیدی به دنبال محصولات یا خدمات مورد نیاز خود می گردند.

نظارت هفتگی سئو سایت

یکی از راهکارهای اساسی برای تعمیر و نگهداری سئو این است که به صورت هفتگی عملکردهای سایت را بررسی و نقاط ضعف را شناسایی کنید. شناسایی مشکلات به محض وقوع آن ها می تواند به حفظ رتبه سایت شما کمک شایانی کند. از همین رو شما باید قادر باشید که هر روند منفی را پیش از اینکه بر اهداف کلی بازاریابی دیجیتال شما تاثیر بگذارد شناسایی و برطرف نمایید.

با بررسی هفتگی عملکرد واقعی و مقایسه آن با معیارهای پایه ای سایت، می توانید مطمئن شوید که پیش از آسیب جدی به ترافیک و بازدید صفحه وب، مشکل را رفع کرده اید.

اگر وقت کافی برای بروزرسانی و نظارت بر سایت خود را ندارید، می توانید از متخصصان سئو و شرکت های سئوکار کمک بگیرید تا این کار را برای شما انجام دهند.

 

نظارت ماهانه سئو سایت

با تهیه گزارش عملکرد ماهانه می توانید مقیاس بزرگتری از سایت خود را برای نظارت مشاهده کنید و یک بررسی گسترده تر انجام دهید. در نظارت ماهانه ممکن است روندها و مشکلاتی را کشف کنید که در نظارت های کوتاه مدت مثل هفتگی یا روزانه چندان به چشم نمی آمدند. بنابراین هر ماه زمان مشخصی را برای بازبینی عملکرد سایت خود معین کنید و به تکرار منظم این کار ادامه دهید.

نظارت ماهانه می تواند از طریق بررسی بخش performance سرچ کنسول گوگل انجام شود. همچنین بخش pages در سرچ کنسول گوگل، برای بررسی روند ایندکس صفحات، کاملا کاربردی و مناسب است.

مواردی که با ارور ۴۰۴ مواجه می شوند و کاربر قادر به مشاهده آن صفحات نیست را در این بخش شناسایی و برطرف کنید؛ همچنین توصیه می شود در نظارت ماهانه بر فهرست محلی و اطلاعات درج شده در نمایه گوگل توجه داشته باشید. اگر کسب و کار شما جزو مشاغل محلی محسوب می شود، مطمئن شوید که اطلاعات موجود از قبیل ساعات کاری، آدرس و شماره تلفن شما به درستی ثبت شده باشد تا مشتریان دچار اشتباه نشوند.

به عنوان مثال اگر به تازگی تغییری در ساعات کاری خود ایجاد کرده اید، هنگام نظارت ماهانه این تغییر را در صفحه نمایه گوگل نیز اعمال کنید.

برنامه ریزی اقدامات ماه آینده

هدف از نگهداری سئو این است که تصویر کلی از عملکرد سایت خود به دست آورید و با بکارگیری استراتژی سئو، رتبه سایت خود را در نتایج جستجو حفظ کنید. پس از انجام نظارت ماهانه و برطرف کردن فرایندهای منفی و انحرافات، باید برای ماه آینده نیز برنامه ریزی داشته باشید.

از الگوریتم های گوگل و جدیدترین آپدیت ها مطلع شوید، عملکرد رقبا را تجزیه و تحلیل کنید و از ایده های خلاقانه برای عملکرد آینده سایت خود بهره بگیرید. به روزرسانی ماهانه در شیوه استفاده از کلمات کلیدی، تغییرات جذاب در سایت و به کار گرفتن تاکتیک های جدید می تواند به شما در دستیابی به اهداف کسب و کارتان کمک کند.

نظارت سه ماهه سئو سایت

هر سه ماه یکبار انجام حسابرسی مسائل فنی برای وب سایت ضروری است و به حفظ رتبه سایت شما کمک می کند. با نظارت سه ماه یکبار دید گسترده تری نسبت به بررسی های قبلی خواهید داشت و می توانید جهت برطرف کردن مشکلات فنی سایت اقدام کنید.

این مشکلات ممکن است شامل گزارش های کنسول جستجوی گوگل و ابزار وب مستر بینگ باشد. علاوه بر این باید زمانی را نیز برای رسیدگی به مواردی مثل اعتبارسنجی داده های ساختاریافته، سرعت سایت و قابلیت سازگاری با موبایل که کمتر به آن ها توجه می شود اختصاص بدهید. برای اطمینان از اینکه برچسب ها یا محتوای تکراری روی سایت شما وجود نداشته باشد باید به طور منظم در نظارت سه ماهه، پایگاه داده ها و کدها را بررسی کنید.

ساخت بک لینک یک استراتژی سئو عالی برای افزایش رتبه سایت است اما صاحبان کسب و کارها باید این نکته را نیز در نظر داشته باشند که امکان دارد برخی لینک ها اسپم بوده یا بعد از مدتی شکسته شوند. لذا یکی از وظایفی که در حسابرسی سه ماه یکبار باید صورت بگیرد نظارت بر کیفیت لینک ها، تعداد لینک ها، مرتبط بودن محتوای لینک شده و مقایسه با معیارها است.

نظارت سه ماهه باعث می شود بررسی عمیق تری نسبت به جزئیات وب سایت خود انجام دهید و بر اهداف کسب و کارتان متمرکز بمانید.

 

نظارت سالانه سئو سایت

با توجه به تحولاتی که به مرور در جستجوی کاربران اینترنت ایجاد می شود، موتورهای جستجو نیز به صورت مداوم الگوریتم خود را تغییر می دهند. به عبارتی می توان گفت موتور جستجوی گوگل حداقل ۳ بار در سال الگوریتم اصلی خود را بروزرسانی می کند. برای یک بازاریاب دیجیتال لازم است که همگام با این تغییر و تحولات حرکت کند و از اتفاقات جدید عقب نماند.

اندازه گیری عملکرد به طور سالانه راهی مناسب برای آپدیت کردن وب سایت خود مبنی بر تغییرات جدید است. دریافت گزارش کاملی از داده های یک سال و ارزیابی آن ها، به شما کمک می کند تا استراتژی مفیدی را برای پیشرفت در سال آینده پیدا کنید. همانطور که اشاره شد، نتایج سئو در طولانی مدت نمایان می شوند بنابراین صرف هزینه و زمان برای انجام نظارت های دوره ای بر سئو سایت یک سرمایه گذاری ارزشمند خواهد بود.

برای اینکه به هدف افزایش فروش و ارتقای رتبه سایت دست پیدا کنید لازم است به طور سالانه عملکرد وب سایت را مورد ارزیابی قرار دهید؛ روی نقاط مثبت تاکید کنید و نقاط ضعف را برطرف سازید. به یاد داشته باشید موفقیت در سئو از عناصر بسیار زیادی ناشی می شود که هر یک به تنهایی ساده و جزئی به نظر می رسند اما دقت و ظرافت در انجام تک تک آن ها شما را به اهداف نهایی خواهد رساند. در حقیقت سئو مانند یک پازل از تکه های مختلفی تشکیل شده است که همگی با هم می توانند نتیجه کلی را به شما ارائه کنند. پس با برنامه ریزی صحیح تلاش کنید تا تمام نظارت های لازم را در دوره های روزانه، هفتگی، ماهانه، سه ماهه و سالانه به درستی پشت سر بگذارید.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : fns4565
تاریخ : شنبه 18 شهريور 1402
نکات مهم سئو دسته بندی محصولات

 

یکی از مفاهیم مهمی که در آموزش سئو وردپرس با آن مواجه هستیم، سئو دسته بندی محصولات است که تاثیر فوق العاده زیادی بر بهینه سازی سایت دارد. دسته بندی محصولات برای فروشگاه های آنلاین نقش حیاتی دارد و باعث ایجاد رابط کاربری بهتری می شود.

مزایای سئو دسته بندی محصولات باعث شده است بسیاری از صاحبان وب سایت ها به دنبال جدیدترین روش ها برای اتخاد این تغییرات در آنلاین شاپ خود باشند.

اگر شما هم می خواهید ترافیک سایت خود را افزایش داده و مشتریان بیشتری را به سوی فروشگاه اینترنتی خود جذب کنید، پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب را از دست ندهید. در این مطلب قصد داریم به معرفی و شرح 8 راهکار مهم در سئو دسته بندی محصولات بپردازیم.

چرا دسته بندی محصولات سایت های فروشگاهی مهم هستند؟

دسته بندی محصولات کار ساده‌ای به نظر می رسد اما بسیاری از افراد که در حوزه سئو مشغول به کار هستند، هنوز با اهمیت این مفهوم آشنایی ندارند. دسته بندی در وردپرس نیازمند دانش و اطلاعات کافی در این زمینه است و برای انجام آن باید اصول خاصی را رعایت کنید.

پیش از اینکه وارد بحث معرفی تکنیک سئو انواع دسته بندی محصولات و نحوه اعمال آن ها در صفحات وب شویم، باید بدانیم اصلا چرا دسته بندی محصولات برای یک سایت مهم است؟ در واقع دسته بندی محصولات در وردپرس به هدف مدیریت بهتر محتوای سایت صورت می گیرد و به مدیران سایت دیدگاه جامع تری نسبت به محصولات خود ارائه می دهد.

علاوه بر این، دسته بندی سبب می شود موتورهای جستجو صفحات شما را سریع تر و راحت تر پردازش کنند؛ بنابراین به کارگیری این تکنیک های سئو سایت می تواند در رتبه گیری سایت شما موثر باشد.

اما مهم ترین مزیت دسته بندی محصولات این است که مشتریان دسترسی آسان تری به مطالب و محصولات شما خواهند داشت؛ در نتیجه منظم بودن سایت و اولویت بندی محصولات بر اساس فیلترهای مختلف کمک می کند تا افراد در زمان کمتری بتوانند کالای مورد نظر خود را پیدا کرده و سفارش دهند.

این کارکرد بیشتر با مفهوم تجربه کاربری وب سایت پیوند دارد و با صرفه جویی در وقت مخاطب، باعث می شود رضایت بیشتری از خرید کردن در سایت شما داشته باشند. این مسئله منجر می شود مشتریان برای خریدهای آینده نیز به سایت شما اطمینان کنند و حتی آن را به دیگران پیشنهاد دهند.

 

انواع دسته بندی محصولات

همانطور که گفته شد دسته بندی سایت باعث می شود دسترسی به بخش های مختلف سایت آسان تر شود و کاربران دچار سردرگمی نشوند. به طور کلی برای دسته بندی محصولات یک سایت دو مرحله وجود دارد:

1.صفحات دسته بندی دسته ها (CLP)

2.صفحات دسته بندی محصولات (PLP)

در فروشگاه های اینترنتی محصولات مختلفی وجود دارند که هر یک زیرمجموعه یکی از شاخه ها یا دسته ها قرار می گیرند؛ اما گاهی اوقات هر کدام از دسته ها خودشان ذیل دسته بندی گسترده تری تعریف می شوند.

به عنوان مثال اگر به دنبال خرید یک دستگاه موبایل سامسونگ هستید، می توانید آن را در دسته برند سامسونگ پیدا کنید. دسته سامسونگ زیر مجموعه دسته بزرگ تری با عنوان موبایل قرار دارد پس در دسته بندی های این سایت ما با یک دسته بندی دسته (CLP) و یک دسته بندی محصول (PLP) که همان موبایل سامسونگ است، مواجه هستیم؛ بنابراین در دسته بندی دسته ها، فهرستی از دسته ها را مشاهده می کنیم، اما در دسته بندی محصولات لیست کالاها را خواهیم دید.

درک تفاوت این دو نوع دسته بندی چه اهمیتی دارد؟ دسته بندی دسته ها به تنهایی قادر به پاسخگویی به نیاز مشتری نیست، چرا که یک ساختار عام و کلی دارد و مخاطب با تعداد زیادی از محصولات مواجه می شود که تعدادی از آن ها ارتباطی با خواسته او ندارد.

مثلا زمانی که مشتری به یک موبایل سامسونگ نیاز دارد، سایت باید تمام موبایل ها با برندهایی غیر از سامسونگ را از نتیجه جستجو حذف کند. این کار به کمک دسته بندی محصولات صورت می گیرد. به عبارت دیگر هر چقدر دسته بندی محصولات ریزتر و جزئی تر باشند، نتایج دقیقی به کاربر نمایش داده خواهد شد که کاملا با محصول مد نظر او مطابقت دارند.

 

دسته بندی سایت اگرچه مفهومی جدید به شمار نمی رود، اما یک چالش اساسی برای کارشناسان دیجیتال مارکتینگ است.

در ادامه مهم ترین عناصر سئو دسته بندی محصولات را ذکر کرده ایم که رعایت آن ها کمک زیادی به افزایش بازدید سایت و رضایت کاربران خواهد کرد.

1- نوشتن محتوای جذاب برای دسته ها

زمانی که در صفحه محصولات چیزی به غیر از لینک محصول وجود ندارد، رتبه بندی سایت برای موتور جستجو دشوار می شود. به همین علت توصیه می شود در ذیل هر دسته یا محصول، مطلب جذابی را نیز اضافه کنید تا با بهبود سئو سایت به هدف رتبه گیری گوگل نزدیک تر شوید.

در رابطه با محصولات معمولا توضیحاتی راجع به تاریخچه آن محصول چندان جذاب به نظر نمی رسد. در عوض می توانید در مورد خصوصیات و ویژگی های محصول، نحوه ساخت آن، مواد به کار رفته، مدل های محبوب و موضوعاتی از این قبیل بنویسید. داشتن یک متن سئو شده و جالب در دسته بندی های محصولات کاربران را برای خرید آن محصول ترغیب می کند.

برای نوشتن محتوا زیر هر موضوع از دسته بندی سایت باید به حجم مطالب نیز توجه داشته باشید. اصولا طبق قواعد سئو دسته بندی محصولات، ۹۰ درصد از مطالبی که در توضیح یک محصول نوشته می شوند غیرضروری و زائد هستند و اغلب توسط مشتریان نیز مطالعه نمی شوند؛ بنابراین تمرکز خود را بر نوشتن محتوای مفید و اثرگذار در کمتر از ۱۰۰۰ کلمه بگذارید و از زیاده گویی بپرهیزید.

2- ساماندهی صحیح دسته بندی ها

برای ایجاد دسته بندی ها بهتر است از یک الگوی اولویت بندی صحیح پیروی کنید و عناوین زیرمجموعه را در عنوان مادر جایگذاری کنید. با انجام این کار پیوند خودکار زیر مجموعه های هر دسته بندی با سرفصل آن دسته همخوانی خواهد داشت؛ همچنین توصیه می شود در انتهای محتوای مربوط به هر محصول، محصولات مشابه با آن که در همان دسته بندی وجود دارند را به مشتری پیشنهاد کنید.

فهرست کردن این پیشنهادات می تواند به صورت خودکار انجام گیرد، اما در رابطه با برخی از محصولات امکان خطا نیز وجود دارد پس گاهی لازم است دسته بندی های پیشنهادی را به طور دستی تنظیم کنید.

 

3- لینک سازی داخلی صحیح برای دسته ها

استفاده از لینک های داخلی باعث دسترسی سریع تر مخاطب به محصولات می شود و از طرف دیگر در بهبود رتبه سایت نیز تاثیر دارد. فروشگاه های بزرگ می توانند صفحات مربوط به محصولات مشابه را به یکدیگر لینک دهند یا از لینک به محصولات محبوب و پرفروش کمک بگیرند. در اینصورت مدیران سایت ها می توانند با اشتراک گذاری رتبه سایت های داخلی خود در جهت بهبود سئو سایت تلاش کنند.

یکی از نکاتی که معمولا در دوره سئو فروشگاهی به بازاریابان دیجیتال گفته می شود این است که برای رتبه گیری سایت باید تعداد صفحات محصول را محدود نگه داشت. به این معنا که لازم نیست برای تمام محصولات موجود در سایت صفحه مجزایی را تعریف کنید زیرا تعداد صفحات زیاد منجر به پایین کشیدن رتبه کلی سایت می شود و هیچ کاربری فرصت بازدید از تمام آن ها را نخواهد داشت. بنابراین برای متعادل نگه داشتن بازدید صفحات وب، بهتر است با لینک دادن محصولات به یکدیگر، رتبه صفحات را در دسته های جزئی تر ادغام کنید.

4- استفاده از کلمات کلیدی طولانی (Long tail keyword) برای دسته ها

صفحه دسته بندی درواقع کلمات کلیدی اصلی وب سایت شما را تشکیل می دهد؛ بنابراین لازم است نسبت به انتخاب کلمات کلیدی خود دقت زیادی به خرج دهید. برای اینکه کلمات کلیدی مناسبی را برای معرفی محصولات خود پیدا کنید، خود را به جای مشتریان بگذارید تا متوجه شوید هنگامی که قصد خرید یک محصول را دارند با جستجوی چه عباراتی آن را در اینترنت می یابند.

این مسئله اهمیت زیادی در سئو دسته بندی محصولات دارد و باعث افزایش بازدید سایت شما خواهد شد. اگرچه به نظر می رسد در چند سال اخیر کلمات کلیدی که کاربران استفاده می کنند دچار تغییر و تحولاتی شده است و امروزه افراد از عبارات طولانی تر یا به اصطلاح کلمات کلیدی لانگ تیل برای جستجو در گوگل کمک می گیرند؛ از همین رو گنجاندن لانگ تیل در عناوین دسته ها ایده خوبی برای بالا بردن رتبه سایت محسوب می شود.

5- استفاده از عناصر کاربردی برای راهنمایی کاربران

آنچه که در دسته بندی سایت باید به آن توجه داشته باشید این است که محتوای خود را مختصر و مفید بنویسید. به خاطر داشته باشید توضیحاتی که در ذیل هر محصول درج می کنید باید مشتری را برای خریدی مطمئن راهنمایی کند بنابراین نیازی نیست مسائل خیلی جزئی را بیان کنید، بلکه صرفا تلاش کنید مطالب لازم درمورد محصول را توضیح دهید.

برای رعایت انسجام متن از اصول کلی سئو پیروی کنید و در کنار استفاده از کلمات کلیدی، سعی کنید به سوالاتی که ممکن است کاربران در حین خرید با آن ها مواجه شوند پاسخ دهید. علاوه بر این ایجاد بخش پرسش و پاسخ نیز زمینه خوبی را برای تعامل خریدار و فروشنده فراهم می کند و به مشتریان برای خرید کردن از سایت شما کمک خواهد کرد.

6- آدرسی دهی صحیح برای دسته ها

در این مرحله از سئو دسته بندی محصولات باید URL مناسبی برای صفحات دسته بندی بنویسید تا درک صفحات سایت شما برای موتور جستجو آسان تر شود. معمولا نوشتن URL خیلی کوتاه برای دسته بندی محصولات مشابه توصیه نمی شود به این دلیل که سبب دشوار شدن تحلیل ترافیک سایت برای موتور جستجو می گردد.

بنابراین با اینکه احتمال خطا در URLهای کوتاه کمتر است و تغییر دادن آن ها نیز راحت تر صورت می گیرد اما برای بهبود سئوی سایت پیشنهاد می شود از یک ساختار URL کامل استفاده کنید. این استراتژی سئو درصورتی که به درستی انجام گیرد شما را از تغییرات URL در آینده بی نیاز می کند و در عین حال نقش موثری در ارتقای رتبه سایت شما خواهد داشت.

7- نوشتن تگ h1 و تایتل

از جمله مفاهیم پایه ای که در مطالب آموزش سئو به آن پرداخته می شود بحث مربوط به H1 و عنوان محتوا است. آمارها نشان می دهد که گوگل درمواردی اقدام به بازنویسی عناوین سایت ها می کند و غالبا عنوان یا تایتل یک سایت را به H1 آن تغییر می دهد؛ به همین دلیل است که کارشناسان دیجیتال مارکتینگ و فعالان حوزه سئو معمولا از یک عنوان برای H1 و تایتل استفاده می کنند.

 

به طور کلی می توان گفت ایجاد برچسب یا عناوین در متن باعث می شود شکل ظاهری سایت منظم تر به نظر رسیده و کاربران برای یافتن مطلب مورد نظر خود زمان کمتری را صرف کنند. اگر می خواهید احتمال بازنویسی شدن عنوان یا تایتل محتوای خود را کمتر کنید، پیشنهاد می کنیم از عناوین طولانی تر بهره بگیرید.

 یکی از مفاهیم مهمی که در آموزش سئو وردپرس با آن مواجه هستیم، سئو دسته بندی محصولات است که تاثیر فوق العاده زیادی بر بهینه سازی سایت دارد. دسته بندی محصولات برای فروشگاه های آنلاین نقش حیاتی دارد و باعث ایجاد رابط کاربری بهتری می شود.مزایای سئو دسته بندی محصولات باعث شده است بسیاری از صاحبان وب سایت ها به دنبال جدیدترین روش ها برای اتخاد این تغییرات در آنلاین شاپ خود باشند.اگر شما هم می خواهید ترافیک سایت خود را افزایش داده و مشتریان بیشتری را به سوی فروشگاه اینترنتی خود جذب کنید، پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب را از دست ندهید. در این مطلب قصد داریم به معرفی و شرح 8 راهکار مهم در سئو دسته بندی محصولات بپردازیم.چرا دسته بندی محصولات سایت های فروشگاهی مهم هستند؟دسته بندی محصولات کار ساده‌ای به نظر می رسد اما بسیاری از افراد که در حوزه سئو مشغول به کار هستند، هنوز با اهمیت این مفهوم آشنایی ندارند. دسته بندی در وردپرس نیازمند دانش و اطلاعات کافی در این زمینه است و برای انجام آن باید اصول خاصی را رعایت کنید.پیش از اینکه وارد بحث معرفی تکنیک سئو انواع دسته بندی محصولات و نحوه اعمال آن ها در صفحات وب شویم، باید بدانیم اصلا چرا دسته بندی محصولات برای یک سایت مهم است؟ در واقع دسته بندی محصولات در وردپرس به هدف مدیریت بهتر محتوای سایت صورت می گیرد و به مدیران سایت دیدگاه جامع تری نسبت به محصولات خود ارائه می دهد.علاوه بر این، دسته بندی سبب می شود موتورهای جستجو صفحات شما را سریع تر و راحت تر پردازش کنند؛ بنابراین به کارگیری این تکنیک های سئو سایت می تواند در رتبه گیری سایت شما موثر باشد.اما مهم ترین مزیت دسته بندی محصولات این است که مشتریان دسترسی آسان تری به مطالب و محصولات شما خواهند داشت؛ در نتیجه منظم بودن سایت و اولویت بندی محصولات بر اساس فیلترهای مختلف کمک می کند تا افراد در زمان کمتری بتوانند کالای مورد نظر خود را پیدا کرده و سفارش دهند.این کارکرد بیشتر با مفهوم تجربه کاربری وب سایت پیوند دارد و با صرفه جویی در وقت مخاطب، باعث می شود رضایت بیشتری از خرید کردن در سایت شما داشته باشند. این مسئله منجر می شود مشتریان برای خریدهای آینده نیز به سایت شما اطمینان کنند و حتی آن را به دیگران پیشنهاد دهند. انواع دسته بندی محصولاتهمانطور که گفته شد دسته بندی سایت باعث می شود دسترسی به بخش های مختلف سایت آسان تر شود و کاربران دچار سردرگمی نشوند. به طور کلی برای دسته بندی محصولات یک سایت دو مرحله وجود دارد:1.صفحات دسته بندی دسته ها (CLP)2.صفحات دسته بندی محصولات (PLP)در فروشگاه های اینترنتی محصولات مختلفی وجود دارند که هر یک زیرمجموعه یکی از شاخه ها یا دسته ها قرار می گیرند؛ اما گاهی اوقات هر کدام از دسته ها خودشان ذیل دسته بندی گسترده تری تعریف می شوند.به عنوان مثال اگر به دنبال خرید یک دستگاه موبایل سامسونگ هستید، می توانید آن را در دسته برند سامسونگ پیدا کنید. دسته سامسونگ زیر مجموعه دسته بزرگ تری با عنوان موبایل قرار دارد پس در دسته بندی های این سایت ما با یک دسته بندی دسته (CLP) و یک دسته بندی محصول (PLP) که همان موبایل سامسونگ است، مواجه هستیم؛ بنابراین در دسته بندی دسته ها، فهرستی از دسته ها را مشاهده می کنیم، اما در دسته بندی محصولات لیست کالاها را خواهیم دید.درک تفاوت این دو نوع دسته بندی چه اهمیتی دارد؟ دسته بندی دسته ها به تنهایی قادر به پاسخگویی به نیاز مشتری نیست، چرا که یک ساختار عام و کلی دارد و مخاطب با تعداد زیادی از محصولات مواجه می شود که تعدادی از آن ها ارتباطی با خواسته او ندارد.مثلا زمانی که مشتری به یک موبایل سامسونگ نیاز دارد، سایت باید تمام موبایل ها با برندهایی غیر از سامسونگ را از نتیجه جستجو حذف کند. این کار به کمک دسته بندی محصولات صورت می گیرد. به عبارت دیگر هر چقدر دسته بندی محصولات ریزتر و جزئی تر باشند، نتایج دقیقی به کاربر نمایش داده خواهد شد که کاملا با محصول مد نظر او مطابقت دارند. دسته بندی سایت اگرچه مفهومی جدید به شمار نمی رود، اما یک چالش اساسی برای کارشناسان دیجیتال مارکتینگ است.در ادامه مهم ترین عناصر سئو دسته بندی محصولات را ذکر کرده ایم که رعایت آن ها کمک زیادی به افزایش بازدید سایت و رضایت کاربران خواهد کرد.1- نوشتن محتوای جذاب برای دسته هازمانی که در صفحه محصولات چیزی به غیر از لینک محصول وجود ندارد، رتبه بندی سایت برای موتور جستجو دشوار می شود. به همین علت توصیه می شود در ذیل هر دسته یا محصول، مطلب جذابی را نیز اضافه کنید تا با بهبود سئو سایت به هدف رتبه گیری گوگل نزدیک تر شوید.در رابطه با محصولات معمولا توضیحاتی راجع به تاریخچه آن محصول چندان جذاب به نظر نمی رسد. در عوض می توانید در مورد خصوصیات و ویژگی های محصول، نحوه ساخت آن، مواد به کار رفته، مدل های محبوب و موضوعاتی از این قبیل بنویسید. داشتن یک متن سئو شده و جالب در دسته بندی های محصولات کاربران را برای خرید آن محصول ترغیب می کند.برای نوشتن محتوا زیر هر موضوع از دسته بندی سایت باید به حجم مطالب نیز توجه داشته باشید. اصولا طبق قواعد سئو دسته بندی محصولات، ۹۰ درصد از مطالبی که در توضیح یک محصول نوشته می شوند غیرضروری و زائد هستند و اغلب توسط مشتریان نیز مطالعه نمی شوند؛ بنابراین تمرکز خود را بر نوشتن محتوای مفید و اثرگذار در کمتر از ۱۰۰۰ کلمه بگذارید و از زیاده گویی بپرهیزید.2- ساماندهی صحیح دسته بندی هابرای ایجاد دسته بندی ها بهتر است از یک الگوی اولویت بندی صحیح پیروی کنید و عناوین زیرمجموعه را در عنوان مادر جایگذاری کنید. با انجام این کار پیوند خودکار زیر مجموعه های هر دسته بندی با سرفصل آن دسته همخوانی خواهد داشت؛ همچنین توصیه می شود در انتهای محتوای مربوط به هر محصول، محصولات مشابه با آن که در همان دسته بندی وجود دارند را به مشتری پیشنهاد کنید.فهرست کردن این پیشنهادات می تواند به صورت خودکار انجام گیرد، اما در رابطه با برخی از محصولات امکان خطا نیز وجود دارد پس گاهی لازم است دسته بندی های پیشنهادی را به طور دستی تنظیم کنید. 3- لینک سازی داخلی صحیح برای دسته هااستفاده از لینک های داخلی باعث دسترسی سریع تر مخاطب به محصولات می شود و از طرف دیگر در بهبود رتبه سایت نیز تاثیر دارد. فروشگاه های بزرگ می توانند صفحات مربوط به محصولات مشابه را به یکدیگر لینک دهند یا از لینک به محصولات محبوب و پرفروش کمک بگیرند. در اینصورت مدیران سایت ها می توانند با اشتراک گذاری رتبه سایت های داخلی خود در جهت بهبود سئو سایت تلاش کنند.یکی از نکاتی که معمولا در دوره سئو فروشگاهی به بازاریابان دیجیتال گفته می شود این است که برای رتبه گیری سایت باید تعداد صفحات محصول را محدود نگه داشت. به این معنا که لازم نیست برای تمام محصولات موجود در سایت صفحه مجزایی را تعریف کنید زیرا تعداد صفحات زیاد منجر به پایین کشیدن رتبه کلی سایت می شود و هیچ کاربری فرصت بازدید از تمام آن ها را نخواهد داشت. بنابراین برای متعادل نگه داشتن بازدید صفحات وب، بهتر است با لینک دادن محصولات به یکدیگر، رتبه صفحات را در دسته های جزئی تر ادغام کنید.4- استفاده از کلمات کلیدی طولانی (Long tail keyword) برای دسته هاصفحه دسته بندی درواقع کلمات کلیدی اصلی وب سایت شما را تشکیل می دهد؛ بنابراین لازم است نسبت به انتخاب کلمات کلیدی خود دقت زیادی به خرج دهید. برای اینکه کلمات کلیدی مناسبی را برای معرفی محصولات خود پیدا کنید، خود را به جای مشتریان بگذارید تا متوجه شوید هنگامی که قصد خرید یک محصول را دارند با جستجوی چه عباراتی آن را در اینترنت می یابند.این مسئله اهمیت زیادی در سئو دسته بندی محصولات دارد و باعث افزایش بازدید سایت شما خواهد شد. اگرچه به نظر می رسد در چند سال اخیر کلمات کلیدی که کاربران استفاده می کنند دچار تغییر و تحولاتی شده است و امروزه افراد از عبارات طولانی تر یا به اصطلاح کلمات کلیدی لانگ تیل برای جستجو در گوگل کمک می گیرند؛ از همین رو گنجاندن لانگ تیل در عناوین دسته ها ایده خوبی برای بالا بردن رتبه سایت محسوب می شود.5- استفاده از عناصر کاربردی برای راهنمایی کاربرانآنچه که در دسته بندی سایت باید به آن توجه داشته باشید این است که محتوای خود را مختصر و مفید بنویسید. به خاطر داشته باشید توضیحاتی که در ذیل هر محصول درج می کنید باید مشتری را برای خریدی مطمئن راهنمایی کند بنابراین نیازی نیست مسائل خیلی جزئی را بیان کنید، بلکه صرفا تلاش کنید مطالب لازم درمورد محصول را توضیح دهید.برای رعایت انسجام متن از اصول کلی سئو پیروی کنید و در کنار استفاده از کلمات کلیدی، سعی کنید به سوالاتی که ممکن است کاربران در حین خرید با آن ها مواجه شوند پاسخ دهید. علاوه بر این ایجاد بخش پرسش و پاسخ نیز زمینه خوبی را برای تعامل خریدار و فروشنده فراهم می کند و به مشتریان برای خرید کردن از سایت شما کمک خواهد کرد.6- آدرسی دهی صحیح برای دسته هادر این مرحله از سئو دسته بندی محصولات باید URL مناسبی برای صفحات دسته بندی بنویسید تا درک صفحات سایت شما برای موتور جستجو آسان تر شود. معمولا نوشتن URL خیلی کوتاه برای دسته بندی محصولات مشابه توصیه نمی شود به این دلیل که سبب دشوار شدن تحلیل ترافیک سایت برای موتور جستجو می گردد.بنابراین با اینکه احتمال خطا در URLهای کوتاه کمتر است و تغییر دادن آن ها نیز راحت تر صورت می گیرد اما برای بهبود سئوی سایت پیشنهاد می شود از یک ساختار URL کامل استفاده کنید. این استراتژی سئو درصورتی که به درستی انجام گیرد شما را از تغییرات URL در آینده بی نیاز می کند و در عین حال نقش موثری در ارتقای رتبه سایت شما خواهد داشت.7- نوشتن تگ h1 و تایتلاز جمله مفاهیم پایه ای که در مطالب آموزش سئو به آن پرداخته می شود بحث مربوط به H1 و عنوان محتوا است. آمارها نشان می دهد که گوگل درمواردی اقدام به بازنویسی عناوین سایت ها می کند و غالبا عنوان یا تایتل یک سایت را به H1 آن تغییر می دهد؛ به همین دلیل است که کارشناسان دیجیتال مارکتینگ و فعالان حوزه سئو معمولا از یک عنوان برای H1 و تایتل استفاده می کنند.به طور کلی می توان گفت ایجاد برچسب یا عناوین در متن باعث می شود شکل ظاهری سایت منظم تر به نظر رسیده و کاربران برای یافتن مطلب مورد نظر خود زمان کمتری را صرف کنند. اگر می خواهید احتمال بازنویسی شدن عنوان یا تایتل محتوای خود را کمتر کنید، پیشنهاد می کنیم از عناوین طولانی تر بهره بگیرید.

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : fns4565
تاریخ : شنبه 18 شهريور 1402