تشخیص محتوای کپی شده تکراری برای بهبود سئو سایت

سئو سایت را می توان به چند بخش تقسیم کرد که تولید محتوا یکتا و اثربخش یکی از مهم ترین قسمت های آن می باشد.
مزایای محتوای اصیل و منحصر به فرد به دو صورت می باشد:
1. محتوای اصیل باعث می شود تجربه کاربری بسیار خوبی شکل بگیرد
2. محتوای اصیل باعث می شود که موتورهای جستجو مجبور نشوند که بین صفحه های مختلف از سایت شما که محتوای مشابه دارند، یک مورد را انتخاب کنند.

در هر صورت، زمانی که محتوا به صورت تصادفی و یا به عمد تکرار می شود، موتورهای جستجو گول نمی خورند و ممکن است که سایت را بر همین اساس جریمه کنند و رتبه بندی اش را کاهش دهند. متاسفانه، بسیاری از کسب و کار ها معمولا محتوای تکراری را منتشر می کنند بدون این که آگاه باشند که چه اشتباهی انجام می دهند.
به همین دلیل، ارزیابی سایت شما با ابزار بررسی محتوای تکراری، اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا به شما کمک می کند تا محتوای تکراری را در وبسایت خودتان شناسایی کرده و آن ها را جایگزین کنید.

تاثیر محتوای تکراری بر سئو,تشخصی محتوای کپی در گوگل,محتوای تکراری

این مقاله به شما کمک می کند تا متوجه شوید محتوای تکراری چیست، و سپس گام هایی را به شما معرفی می کنیم که می توانید با استفاده از آن ها مطمئن شوید که محتوای تکراری باعث شکل گیری مشکل در فعالیت های سئو شما نمی شود.

گوگل محتوای کپی شده را چطور تعریف می کند؟

محتوای تکراری توسط گوگل به عنوان محتوایی تعریف شده است که «در دامنه های مختلف وجود دارد که یا به صورت کامل با محتوای دیگری تطابق داشته و یا به حد زیادی نسبت به آن تشابه دارد.» 
محتوایی که مطابق با این توصیف باشد ممکن است در صفحات مختلف در یک وبسایت و یا بین وبسایت های مختلف تکرار شده باشد. جاهای رایجی که این محتوای تکراری ممکن است پنهان شده باشد شامل کپی های تکراری در صفحه های فرود یا پست های وبلاگ، و یا نواحی دیگر مانند متاهای توضیحات باشد که در کد های صفحه وبسایت تکرار می شوند و شناسایی آن ها دشوار تر می باشد.


محتوای تکراری ممکن است به صورت سهوی به روش های مختلف ایجاد شود؛ مثلا ممکن است شما خیلی ساده یک محتوای موجود را اشتباهی دوباره پست کنید و کاری کنید که محتوای این صفحه از طریق URL های مختلف در دسترس باشد.


زمانی که بازدید کننده ها به صفحه شما می آیند و می خواهند محتوایی که شما جدیدا پست کرده اید را مطالعه کنند، متوجه می شوند که قبلا این محتوا را خوانده اند و همین موضوع باعث کاهش اعتماد آن ها نسبت به سایت شده و احتمالا آن ها دیگر در آینده از محتوای شما استفاده نمی کنند. موتورهای جستجو هم وقتی که با صفحه های مختلف با محتوای مشابه یا عینا تکراری رو به رو می شوند، گیج می شوند و حتی گاهی با جریمه سایت و کاهش رتبه بندی اش، نسبت به آن پاسخ می دهند.
در عین حال، سایت هایی وجود دارد که با اهداف شوم محتوای تکراری را منتشر می کنند، محتوا را از سایت های دیگری که متعلق به آن ها نیست سرقت می کنند و یا برای بازی دادن الگوریتم های موتور جستجو، به عمد محتوای تکراری را منتشر می کنند تا در زمینه سئو به موفقیت برسند.


همچنین سناریو هایی نیز وجود دارد که بازنویسی محتوا موجود قابل قبول است، مثلا پست های مهمان، محتوای هم نشری، تغییرات عمدی بر روی نسخه اصلی و موارد دیگر. این تکنیک ها فقط باید بر اساس اهداف درستی انجام شود که به موتورهای جستجو کمک کند تا درک کنند که این محتوا، بر اساس هدف خاصی بازنویسی شده است (که در قسمت زیر این موارد توضیح داده شده است).

یک ابزار بررسی خودکار محتوای تکراری می تواند خیلی سریع و راحت به شما کمک کند که این محتوا در کجای وبسایت شما وجود دارد، حتی در صورتی که در کدهای سایت مخفی شده باشد. این ابزار می تواند هر URL و متاهای توضیحاتی که شامل محتوای تکراری هستند را نشان بدهد تا شما بتوانید این مشکلات را به راحتی رفع کنید.
در حالی که بیشتر این محتوا باید حذف شود و یا نسخه اصلی به عنوان جایگزین اضافه شود، چند روش دیگر نیز وجود دارد که شاید برای شما مفید باشد.

نحوه بررسی محتوای تکراری

1. استفاده از تگ  <rel=canonical <link

تگ canonical می تواند به موتور جستجو بگوید که کدام URL خاص باید به عنوان نسخه اصلی صفحه در نظر گرفته شود، ازین رو باعث می شود هیچ ابهامی برای موتور جستجو از نظر محتوای تکراری باقی نماند.

2. استفاده از ریدایرکت 301

این روش، یک روش ساده و مطابق با میل موتور جستجو می باشد که باعث می شود وقتی لازم است صفحه تکراری حذف شود، بازدید کننده ها به URL صحیح ارسال شوند.

3. استفاده از تگ های متا “noindex”

این روش به سادگی به موتورهای جستجو می گوید که صفحه ای را ایندکس نکند که این موضوع در شرایط خاص می تواند خیلی مفید باشد.

4. استفاده از ابزار Google’s URL Parameters

این ابزار به شما کمک می کند به گوگل بگویید که صفحه هایی که پارامتر خاصی دارند را کراول نکند. این روش می تواند در صورتی مفید باشد که سایت شما از پارامتر هایی استفاده می کند تا محتوایی را به کاربر ارائه کند که بیشتر محتوای مشابهی دارند اما تغییرات فرعی در آن ایجاد شده است (مثلا تغییرات در تیتر ها، رنگ و غیره). این ابزار باعث می شود گوگل بداند که شما به عمد از محتوای تکراری استفاده کرده اید و نباید این صفحه ها به هدف سئو، در نظر گرفته شوند.

محتوای تکراری در سئو,محتوای کپی,محتوای کپی شده

با ارزیابی سایت به صورت فعال از نظر محتوای تکراری و رفع مشکلات، شما می توانید نه فقط از نظر رتبه بندی صفحه های سایت خودتان بهبود پیدا کنید بلکه همچنین باید مطمئن شوید که بازدید کننده های شما همیشه به سمت محتوای مفیدی هدایت می شوند که باعث می شود باز هم آن ها از محتوای شما استفاده کنند.
امیدواریم که شما توانسته باشید نکات مفیدی در رابطه با محتوای تکراری رسیده باشید. حتما نظرات خودتان را با ما هم در میان بگذارید.



:: برچسب‌ها: آموزش سئو , سئو سایت , آموزش تولید محتوا , آموزش ایمیل مارکتینگ , نیوسئو ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : fns4565
تاریخ : دو شنبه 27 خرداد 1398
سئو چیست؟

سئو چیست؟

سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو برای بهبود عملکرد سایت تان براساس استانداردهای موتورهای جستجو و جذب کاربران بیشتر انجام می گیرد. فاکتورهای زیادی در سئو سایت شما تاثیرگذارند.

درکل سئو مجموعه فعالیت هایی است که در طراحی سایت، تعیین استراتژی محتوایی و تولید محتوا انجام میدهیم تا جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کرده و کاربران بیشتری برای سایت جذب کنیم. مفهوم سئو فقط مربوط به موتورهای جستجو نیست بلکه مناسب سازی سایت برای بازدیدکنندگان نیز از فاکتورهای اصلی آن میباشد.

تاثیر رفتار کاربران بر سئو چیست؟

الگوریتم های جدید گوگل به ویژه الگوریتم RankBrain تلاش میکنند تا رفتار کاربران هنگام جستجو را آنالیز کرده و متناسب با همان رتبه بندی نتایج را بهینه کنند. هر زمان کاربر عبارتی را در گوگل جستجو میکند و یک یا چند نتیجه موجود در پیشنهادات گوگل را انتخاب خواهد کرد. گوگل به انتخاب کاربران توجه زیادی خواهد کرد.

علاوه براین زمان حضور کاربران در یک سایت تا جستجوی دوباره در گوگل اهمیت ویژه ای خواهد داشت. نیوسئو با برگزاری دوره های حضوری در زمینه دوره آموزش سئو، آموزش گوگل وبسمتر و آموزش بک لینک توسط استاد قمصری به شما کمک میکند که مجموعه ای ارزشمند از دانش و تجربه را در زمانی کوتاه کسب کرده و جایگاه خود را در نتایج جستجو بهبود دهید.

دلیل ارزش سئو

اکثر کاربران اینترنتی صفحات مورد نظر خود را از موتورهای جستجوی اصلی پیدا میکنند. از این‌رو سئو مناسب ترین روش برای رسیدن به بازدید بیشتر است. علاوه براین موتورهای جستجو همان چیزی را در اختیار کاربران قرار میدهند که آنها بدنبالش هستند، به همین دلیل در مقایسه با تبلیغات اینترنتی مشتریان اعتماد بیشتری به سایت شما خواهند داشت و این امر نشان میدهد که ارزش سئو چیست و چرا باید به آن توجه کرد.

 کلمات جستجو شده توسط کاربران در موتورهای جستجو اهمیت بالایی دارند، تجربه نشان داده است که جذب بازدیدکننده زیاد از طریق گوگل میتواند موفقیت هر شرکتی را تضمین کند.

آیا موتورهای جستجو نیاز به سئو دارند؟

گوگل موتوری هوشمند است ولی هنوز نیاز به کمک کاربران دارد، آنها همیشه در تلاشند تا نتایج بهتری را به کاربران اینترنتی ارائه دهند، با این حال محدودیت‌هایی در این مسیر وجود دارد که نیاز به سئو سایت را ایجاد میکند. ربات های خزنده گوگل فاکتورهای نسبتا مشخصی برای درک محتوای صفحه دارند که در صورت رعایت آنها شانس شما برای کسب جایگاه افزایش می یابد. این فاکتورها را اصطلاحا onpage seo می نامیم .

سئو کلاه سیاه و کلاه سفید

استفاده از تکنیک های سئو درجهت رضایت مشتریان و رعایت تمام قوانین و اصول در این مسیر را سئو کلاه سفید مینامند، ولی استفاده از ضعف موتورهای جستجو و تکنیک‌های فریب آنها در کنار عدم اهمیت به رضایت بازدیدکنندگان را روش کلاه سیاه میشناسند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : fns4565
تاریخ : چهار شنبه 22 خرداد 1398
آموزش افزایش رتبه سئو سایت در گوگل طی یک ماه

آموزش افزایش رتبه سایت در گوگل مهمترین قسمت سئو سایت می باشد و بیشترین سوالی که همیشه در این حوزه پرسیده می شود این سوال است : 

آیا واقعا امکان دارد که بتوان در عرض یک ماه به صفحه اول گوگل رسید؟ پاسخ امیر قمصری : گاهی اوقات.

به عنوان یک قانون، هیچگاه نباید انتظار داشته باشید که در ماه های ابتدایی فعالیت، برند سایتی جدید را در 10 نتیجه اول گوگل ببینید (یا حتی بیشتر). اما گاهی اوقات امکان دسترسی به این رتبه در عرض 30 روز وجود دارد اگر تمامی شرایط مهیا باشد. هیچ ضمانتی وجود ندارد که سایت شما برای زمان طولانی موقعیت خوبی داشته باشد به همین علت فضا برای سایت های جدید که می خواهند بالاتر بیایند باز می شود بنابراین صفحه اول گوگل تضمینی در این زمان کم بدون شرایط امکان پذیر نیست!


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : fns4565
تاریخ : چهار شنبه 1 خرداد 1398
نکات مهم تگ meta description در سئو سال 2018

متا تگ توضیحات یکی از مهم ترین متا تگ های سئو می باشد. نحوه نوشتن توضیحات متا (meta description) به صورت کاملا بهینه، امری بسیار مهم در مباحث آموزش سئو می باشد که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم.

در سال 2016، Christopher Ratcliff دستورالعملی فوق العاده درباره متا تگ توضیحات در سایت Search Engine Watch نوشت.

بیشتر مطالب آن مقاله هنوز هم مفید و قابل استفاده است. مثال های خوب و بدی که Chris بررسی کرده بود هنوز عالی هستند و حتی بعد از گذشت دو سال، یکی از بهترین گزینه ها برای نوشتن متا تگ توضیحات، مراجعه به نکات مطرح شده در همین چک لیست است.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : fns4565
تاریخ : چهار شنبه 1 خرداد 1398