عوامل موثر بر سئو

هر بازاريابي مي‌داند که محتوا نقش بسزايي در جذب کاربر دارد و يکي از معيارهاي اصلي سئو محتوايي است که هم براي کاربر و هم براي موتور جستجو بهينه شده باشد.

 مقالات خوب، فيلم هاي جالب و تصاوير چشمگير، شانس جذب بازديدکنندگان جديد به وبلاگ شما را افزايش مي دهد. بررسي هاي مثبت کاربر و زمان نگهداري طولاني مدت نيز به طور مثبت به رتبه بندي موتورهاي جستجو تاثير مي گذارند. همواره استانداردها و قواعد مشخصي براي ساختار و اسکلت بندي سايت وجود دارد که پيروي از آنها براي کسب جايگاه معتبر و سئو بهينه ضروري ست. در بخش آموزش سئو سايت هانت مي‌توانيد بيشتر در مورد اين حوزه بدانيد.

معيار مهم براي موفق بودن جستجوگر SEO عملکرد سايت است. هنگام بهينه سازي عملکرد وب سايت شما بايد به موارد زير توجه کنيد:

  • محيط ميزباني مناسب، CPU ، حافظه، فضاي هارد ديسک
  • طرح بندي مناسب براي تلفن همراه يا به صورت يا جداگانه
  • قالب طراحي (تم ها)
  • پلاگين ها و اسکريپت هاي استفاده شده
  • چک کردن منظم پايگاه داده
  • محتوا
  • فشرده سازي تصاوير
  • کدهاي منبع HTML، CSS، JavaScript

براي هر پست وبلاگ، ابتدا بايد يک موضوع واضح را تعريف کنيد که از طريق کل متن ادامه پيدا کند يا معرف آن متن باشد. اين کار باعث افزايش احتمال پيدا شدن مقاله در موتورهاي جستجوگر مي شود. همچنين مهم است که کلمات کليدي را مطابق با محتوا قرار دهيم، با تمرکز بر يک يا دو کلمه اصلي مي توان اين کار را انجام داد. کلمات کليدي طولاني (ترکيبي از چندين کلمه براي جستجو) نه تنها براي رتبه بندي موتورهاي جستجو، بلکه براي دستيابي کاربراني که در جستجوي محتواي خاصي هستند، موثر است.

قرار دادن کلمات کليدي براي سئو

هنگامي که تحقيق کلمه کليدي براي بهينه سازي سايت خود را تکميل مي کنيد، بايد اصطلاحات جستجو را در مکان هاي مناسب قرار دهيد: مثلا در قسمت عنوان و يا در قسمت اصلي سايت . اطمينان حاصل کنيد که اضافه کردن کلمه کليدي روي خوانايي تاثير نمي گذارد. اگر کلمات کليدي نا متناسب استفاده شود، ممکن است شما به عنوان هرزنامه کليدي جريمه شويد. بسيار مهم است که کلمات کليدي اصلي در مکان هاي زير نمايش داده شود:

  • آدرس: يکي از اولين چيزهايي است که توسط پردازشگرهاي موتور جستجو پردازش مي شود. از آنجا که هر پست تحت يک URL منحصر به فرد منتشر مي شود، شما مي توانيد يک يا دو کلمه کليدي را در اينجا اضافه کنيد. با يک ساختار URL خوب که نشان دهنده نحوه دسته بندي پست هاي شما مي‌باشد، مي توانيد کاربر راحت تر کنيد. در کل انتخاب آدرس درست براي مقاله، تاثير بسيار خوبي بر سئو دارد.
  • تگ عنوان (headline): عنواني که کاربر جستجو مي کند در ليست اوليه نتايج جستجو نمايش داده مي شود. اين کار باعث مي شود پردازشگرها و کاربران با ديدن اولين نشانه يا کلمه از موضوع مورد نظر خود، متن را پيدا کنند.
  • شرح يا Description: شرح يک متن کوتاه است که در نتايج جستجو همراه با عنوان ظاهر مي شود. با اين کار مي توانيد خوانندگان را با اطلاعات بيشتر در مورد محتواي پست وبلاگ فراهم کنيد. شرح بايد حداقل يک کلمه کليدي باشد.

تاثير لينک هاي داخلي بر سئو

 

لينک هاي داخلي اغلب ناديده گرفته مي شوند، اما، با اين وجود، يک صفحه مهم در SEO براي وبلاگ ها است. اگر شما مي توانيد مقالات قديمي تر مرتبط با مقاله فعلي که در حال کار بر روي آن هستيد پيوند دهيد، بايد اين کار را انجام دهيد. با انجام اين کار، شما نه تنها زمان ماندن خوانندگان خود را افزايش مي دهيد، بلکه احتمال اينکه سايت خود را که توسط موتورهاي جستجو ثبت شده و فهرست شده است افزايش مي دهد. براي بسياري از سيستم هاي مديريت محتوا پلاگين هايي وجود دارند که به طور خودکار مقالات مرتبط را پيوند مي دهند همچنين مي توانيد لينک ها را به صورت دستي تنظيم کنيد.
اگر شما دو مقاله را با يکديگر پيوند دهيد، بايد مطمئن شويد که يک متن مقاله ها متناسب با يکديگر هستند. متن لينک شده معمولا در رنگ هاي مختلف نمايش داده مي شود و هنگامي که کاربر روي آن کليک مي کند مي تواند به محل مورد نظر دسترسي پيدا کند. مي توانيد عنوان “اينجا را کليک کنيد” به عنوان يک متن لينک دار قرار دهيد، يا مثلا مي توانيد بنويسيد: “عنوان مقاله مرتبط”


|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : fns4565
تاریخ : دو شنبه 20 فروردين 1397