اصول طراحي و ساخت صفحه بسيار مهم فرود

در اين مقاله قصد داريم در مورد صفحه فرود يا همان لندينگ پيج با شما عزيزان صحبت كنيم. احتملا از خود مي پرسيد منظور از صفحه فرود چيست؟ به صورت ساده بايد گفت به صفحه اي كه كاربران بعد از كليك كردن بر روي لينك به آن هدايت مي شوند، صفحه فرود مي گويند. به طور كلي صفحه فرود در تبليغات اينترنتي براي دو هدف زير كاربرد دارند:

  • جمع آوري اطلاعات كاربران به منظور اهداف تجاري و بازاريابي كه يك شركت در نظر دارد
  • معرفي و فروش خدمات و محصولات

بهترين نوع تبليغات رپورتاژ آگهي است

به همين جهت صفحه فرود مورد توجه صاحبان كسب و كار و بازاريابان اينترنتي قرار دارد و همه آنها تلاش مي كنند صفحه فرود كاربردي تر، جذاب تر و كاربر پسند تر از رقباي خود بسازند تا بتوانند نگاه ها را به خود جلب كنند. نكات زير پس از مطالعه و بررسي بر روي صفحات فرود مختلف بدست آمده اند و مي توانند به شما در ساخت و طراحي يك صفحه فرود كارآمد و كاربرپسند كمك شاياني نمايند:

  • هدف خود را از طراحي يك صفحه فرود مشخص كنيد.

در روند بهينه طراحي صفحه فرود هدفي كه مشخص مي كنيد نقش بسيار تعيين كننده اي دارد. زيرا كمك مي كند كه در هنگام ساخت صفحه فرود بر روي آن تمركز كنيد و از قرار دادن لينك ها و تبليغاتي كه باعث مي شود مخاطب به هدفي كه تعيين كرده ايد نرسد، جلوگيري كنيد. پس قبل از انجام هرگونه اقدامي هدف را مشخص كنيد.

  • مخاطبان خود را بشناسيد.

درباره سطح دانش، گروه سني، علايق و … مخاطبان خود كسب اطلاع كنيد. اين اطلاعات به توليد محتواي مناسب مخاطب و طراحي صفحه فرود سايت به شما كمك مي كنند.

  • مخاطب خود را گمراه نكنيد.

براي به دست آوردن اعتماد مخاطب از بزرگنمايي و اغراق خودداري كنيد و با آنها صادق باشيد. هميشه به وعده اي كه به مخاطب مي دهيد عمل كنيد. به عنوان مثال اگر تيتر مي زنيد:

“دانلود 100 ويدئو رايگان آموزشي با تكميل فرم اطلاعات”

بايد به آن عمل كنيد و از گذاشتن شرطي ديگر خودداري كنيد. چون با اين كار اعتماد مخاطب را از دست مي دهيد.

  • به حريم شخصي مخاطب احترام بگذاريد.

از گرفتن اطلاعات اضافه از مخاطب خودداري كنيد. به عنوان مثال اگر هدفتان از گرفتن اطلاعات ايميل ماركتينگ است ديگر نيازي نيست كه شماره تلفن و يا آدرس مخاطب را درخواست كنيد. همچنين اطمينان خاطر دهيد كه هدف از گرفتن اطلاعات صرفا بحث بازاريابي و تجاري است و قصد ايجاد مزاحمت نداريد. مثلا اگر ايميل مخاطب را درخواست مي كنيد به او اطمينان دهيد كه اسپم نخواهيد فرستاد.

  • به مخاطبان خود پاداش دهيد.

براي متقاعد كردن مخاطب جهت تكميل فرم اطلاعات علاوه بر ايجاد اعتماد، پاداشي را براي آنها در نظر بگيريد. به عنوان مثال مي توانيد اين وعده را بدهيد كه با تكميل اطلاعات مي توانيد يك فيلم را رايگان دانلود كنيد و يا مقالات آموزشي مربوط به يك مبحث خاص را رايگان در اختيار داشته باشيد.

  • از مخاطب خود تشكر كنيد.

پس از اينكه مخاطب فرم اطلاعات را تكميل كرد از او تشكر كنيد. اين كار به مخاطب حس خوبي مي دهد.

  • اجازه اشتراك گذاري را به مخاطب بدهيد.

اگر مي خواهيد بيشتر ديده شويد، اجازه اشترك گذاري صفحه را به مخاطب بدهيد.

  • كمتر از متن استفاده كنيد.

يكي از بهترين روشهاي ايجاد جذابيت براي مخاطب و نيز كمك به بيان هدف به صورت ساده و روشن، استفاده از ويدئو و تصوير مي باشد. به عنوان مثال در زمينه فروش يك محصول مي توانيد براي متقاعد كردن مخاطب نسبت به خريد يك محصول، از يك ويدئو براي معرفي مزايا و ويژگيهاي آن و اينكه چه مشكلي را حل مي كند، استفاده كنيد.

  • از ليست استفاده كنيد.

براي نشان دادن كارهايي كه مخاطب بايد انجام دهد از ليست ها استفاده كنيد و گامها را به ترتيب بيان كنيد. به عنوان مثال براي دانلود يك بحث آموزشي به صورت رايگان:

ثبت نام كنيد

پيام ما را ببينيد

مقاله را رايگان دانلود كنيد

  • طراحي را ساده انجام دهيد.

صفحه فرود خود را ساده طراحي كنيد و از قرار دادن لينكهاي اضافي خودداري كنيد. فقط مواردي را كه براي رسيدن به هدف خود نياز داريد در صفحه قرار دهيد. تا جاي ممكن آن را در يك خط بيان كنيد و از تصاوير جذاب استفاده كنيد. همچنين در دكمه ها نوشته هايي با سايز بزرگ قرار دهيد و از فونتهاي خوانا استفاده كنيد. به طور كلي صفحه خود را خلاصه و مفيد طراحي كنيد.

  • از پاپ آپ ها استفاده نكنيد.

پاپ آپ ها تبليغات آزاردهنده اي هستند. پس اگر مي خواهيد صفحه اي كاربرپسند و بهينه طراحي كنيد از آنها استفاده نكنيد. علاوه بر اين ها شما از طراحي هر صفحه فرود يك هدف خاص را دنبال مي كنيد پس اگر مي خواهيد مخاطب را از هدفي كه داريد دور نكنيد از تبليغات اضافي خودداري كنيد.

  • به رنگها توجه كنيد.

 اگر در طراحي از رنگ ها كمك مي گيريد، از رنگهايي در ساخت صفحه فرود استفاده كنيد كه آن را جذاب تر مي كند و به مخاطب آرامش و اعتماد مي دهد. مي توانيد براي درك موضوع در مورد روانشناسي رنگ ها مطالعه كنيد. در صورت استفاده از تصاوير، بايد از تصويري استفاده كنيد كه مرتبط با موضوع و جذاب باشد تا به درك موضوع از طرف مخاطب كمك كند.

  • بهينه سازي براي موبايل را فراموش نكنيد.

اين روزها كاربران از موبايل بيشتر از كامپيوترها استفاده مي كنند، بنابراين اگر مي خواهيد اين دست از كاربران را از دست ندهيد و مخاطبان بيشتري را جذب كنيد به بهينه سازي موبايل توجه بيشتري كنيد.

  • همواره اطلاعات را تجزيه و تحليل كنيد.

اين كار نشان مي دهد كه كمپين شما چقدر موفق بوده است و آيا نياز به تعيير در آن را داريد يا خير. پيشنهاد مي كنم كه علاوه بر داده هايي مانند ميزان بازديد و ميزان تكميل شدن فرم توسط كاربر از نظر سنجي نيز استفاده كنيد تا ميزان رضايت كاربران را بگيريد و اطلاعات كامل تري براي بررسي داشته باشيد.

حال به نمونه هايي از صفحات فرود توجه كنيد:

ساخت صفحه فرود,صفحه فرود چيست,لندينگ پيج چيست

 

نمونه صفحه فرود,نمونه لندينگ پيج

ساخت صفحه فرود,صفحه فرود چيست,لندينگ پيج چيست

همانطور كه مي بينيد هر صفحه فرود با هدف خاصي طراحي شده و در حوزه بازاريابي اينترنتي بسيار مهم است. بنابراين اين مقاله را چندين بار بخوانيد و سوالات خود را در مورد اين موضوع از ما بپرسيد. نيوسئو همواره در خدمت شما عزيزان هميشه همراه است.

منبع : سئو سايت


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : fns4565
تاریخ : دو شنبه 29 آذر 1395
تاثیر زمان ماندن کاربران در سایت شما بر سئو سایت

Daily Time on Site چیست,بروزرسانی محتوای سایت در سئو,تاثیر بخش نظرات سایت در سئو

امروز و در این ساعت می خواهم در مورد مطلبی در سئو صحبت کنم که کمتر کسی به آن دقت می کند! و ان زمان ماندگاری کاربر در سایت شماست.

این بحث بسیار مهم است ! البته نه فقط از دید گوگل بلکه به لحاظ برند سازی ماندن کاربر در سایت شما تاثیرات مهم و مفیدی در پی خواهد داشت که شاید از هیچ طریق دیگری رخ ندهد.

شما در سایت خود باید شرایطی ایجاد کنید که باعث شود کاربر پس از ورود زمان بیشتری را در آن سپری کند.همانطور که می دانید الکسا به سایت ها رتبه ای می دهد به نام “Daily Time on Site” که نشان دهنده میزان حدودی حضور کاربران در سایت شما برای یک روز است.

اینطور نیست که زمان ماندگاری کاربران در یک سایت خبری با یک سایت نمایش فیلم و یک سایت دانلود یکی باشد .قطعا این طور نیست!! اما من در ذیل به شما نکاتی را گوشزد می کنم که هم برای سئو سایت مفید باشد و هم برای بحث برندسازی …

 

– بروز رسانی مداوم سایت

آپدیت کردن مطالب سایت و بروز رسانی محتوا ،همواره یکی از مواردی است که کاربر را بیشتر جذب سایت شما می کند و در واقع به این صورت کاربر با هر بار ورود به سایت ، مطالب جدید و متنوعی را مشاهده کرده و زمان بیشتری را در سایت صرف خواهد کرد. از آن طرف هرچه سایت شما کمتر بروز رسانی شود، کاربر با مشاهده مطالب تکراری ، اشتیاق بررسی مطالب سایت شما را از دست می دهد و ممکن است سریعا سایت شما را ترک کند و بدین صورت زمان ماندگاری او در سایت شما روز به روز کمتر خواهد شد …

– محتوای جذاب

محتوا یکی از مهمترین ها در امر سئو سایت می باشد هرچه مطالبی که در سایت شما قرار میگیرد از جذابیت بیشتری برخوردار باشد ، پس از ورود کاربر به سایت شما در ماندگاری او تاثیر بسزایی خواهد داشت.البته این بدان معنا نیست که هر محتوایی گیر آوردید در سایتتان قرار دهید !!!

– چند بخش کردن مطالب طولانی

اگر قصد ارائه مطلبی را دارید که نسبت تصویر به متن آن زیاد خواهد بود ، آن را به چند بخش تقسیم کنید و یا زمانی که محتوای مطلب شما خیلی زیاد است حتما آن را چند بخش کنید و در هر قسمت عنوان پست جدید را به صورت سری بندی نمایش دهید.

مثلا : فاکتورهای سئو 2016 – درس اول ، فاکتورهای سئو 2016 – درس دوم

– نمایش مطالب سایت درچند صفحه

اگر تعداد مطالب سایت شما زیاد است حتما آنرا در چندین صفحه برای کاربر به نمایش بگذارید (دقت نمایید که این مورد با مورد قبلی فرق زیادی دارد). معمولا نمایش بین ۵ تا ۱۰ مطلب در هر صفحه کاربردی و معقول است. نمایش تعداد زیاد مطالب در یک صفحه کاربر را خسته و زمان ماندن کاربر در سایت را کاهش می دهد.

– نمایش تبلیغات به صورت واقعا هدفمند و کاربردی

یکی از بزرگترین اشتباهات سالهای اخیر وب مسترهای ایرانی استفاده بی حد و اندازه از پاپ آپ بود.چیزی که به شدت کاربر را آزار می داد و خیلی زود گوگل برای آن مجازات بسیار سنگینی در نظر گرفت و صدها سایت ایرانی را به شدت جریمه کرد.اما تبلیغات بد و آزار دهنده فقط پاپ آپ نیست بلکه تبلیغاتی مثل تبلیغات برخی از سایت های دانلود که باید بیش از 50% صفحه را پایین بروید تا تازه به توضیحات نرم افزار برسید نیز برای کاربران حرفه ای بسیار زننده است …بهترین نوع تبلیغات رپورتاژ آگهیاست

– خدمات پشتیبانی آنلاین

ابزار پشتیبانی آنلاین همچون سیستم چت آنلاین به صورت عجیبی به افزایش ماندگاری کاربر در سایت کمک می کند.اما نباید فراموش کنیم ما در این رخداد کاربر را وادار به ماندن کردیم و او به تمایل قطعی خود، در سایت ماندگار نشده است.

– راه اندازی بخش نظرات سایت

از این طریق نیز به صورت کاملا هدفمند ماندگاری کاربران در سایت شما افزایش پیدا خواهد کرد که حتی با این نکته شما یک تیر و دو نشان خواهید زد ! بروزرسانی محتوای سایت + ماندگاری بیشتر کاربر

ممنونم می شود اگر مورد دیگری دارید در بخش نظرات اعلام فرمایید تا به مقاله اضافه کنم.من (امیر قمصری) همواره منتظر نظرات جذاب شما هستم.

منبع : سئو سایت


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : fns4565
تاریخ : یک شنبه 14 آذر 1395
آیا تنوع لینک ها در رنکینگ موثر است

آموزش سئو,آموزش سئو سایت,بک لینک رایگان

در مورد سئو سایت من اعتقاد دارم که شما باید تنوع زیادی در ایجاد لینک های خود داشته باشید و در واقع لینک هایی با خاصیت های گوناگون بسازید.

این اعتقاد من علاوه بر اینکه یک اعتقاد شخصی نیست و بسیاری از کارشناسان برتر سئو جهان به آن پایبند هستند ، محصول تجربه سال های اخیر هم هست.

مثالهایی از انواع لینک هایی که شما می توانید در شرایط مختلف و با خاصیتهای گوناگون بسازید :

 

  • لینک به متن (از درون پاراگراف های متن) که در خیلی از مقالات از ان به anchor text تعبیر کرده ام
  • لینک گرفتن از طریق پست مهمان (یعنی قرار دادن لینک هایمان در پست های اختصاصی و انتشار آنها در سایت های دیگر)
  • لینک های انجمن (یعنی عضویت در انجمن ها و قراردادن لینک سایتتان در پست های مرتبط و نامرتبط)
  • لینک های حاشیه صفحات (یعنی سمت چپ و راست سایت شما)
  • لینک های پاورقی (در اصطلاح طراحی سایت فوتر نامیده می شود)
  • لینک هایی از صفحات لینک (یعنی از لینک دونی ها لینک بگیرید)
  • لینک های مطالعه بیشتر در پایین مقالات
  • لینک های ویکی پدیا (ساخت این لینک ها خیلی مشکل است و علاوه بر آن خیلی دیر تاثیر می گذارد.اما از تاثیرش نمیشود هرگز چشم پوشی کرد…)
  • لینک های شبکه های اجتماعی / لینک های وب 2.0
  • لینک های سایت های سوال و پاسخ (مثلا پاسخ های یاهو )
  • لینک های مطبوعاتی (منظور لینک های اطلاع رسانی به هر نحوی حتی در سایت های خبری است)
  • لینک های نظرات (ساخت لینک در بخش کامنت ها که بسیار هم پراستفاده است)

آموزش سئو,آموزش سئو سایت,بک لینک رایگان

13. ترکیبی از لینک های FOLLOW و NOFOLLOW

14. لینک های ترکیبی از متن و عکس

یعنی به عنوان مثال اگر تمامی لینکهای شما از بلاگ ها می آید، این امر طبیعی نیست و امکان مجازات از سوی الگوریتم پنگوئن را دارد.و البته می توان به جرئت گفت قطعا در امر سئو جریمه می شوید.

این موضوع بطور کلی پذیرفته شده است، با اینحال اگرچه تنوع بک لینک بطور قطع فاکتوری برای رنکینگ بشمار می رود اما کیفیت از کمیت مهمتر است!بهترین نوع بک لینک رپورتاژ آگهی است

ساختن لینک از بخش های مختلف سایت شما کار بسیار بسیار ساده ای است پس هرگز در ساختن آن درنگ نکنید و اگر از توان شما خارج است به فردی که در زمینه ساخت سایت و سئو سایت توانایی دارد ، سایتتان را بسپارید.

من به شخصه پیشنهاد میکنم همه کار سایت خود را خودتان انجام ندهید و کار را همیشه بدهید به کاردان ! چراکه با الگوریتم های جدید گوگل ساخت لینک اشتباه به شدت به سایت شما ضرر خواهد رساند.

همانطور که می دانید ساخت لینک در نظر گوگل همواره موثر بوده و هست.بنابراین خواهش می کنم تمام سوالات خود در زمینه ساخت بک لینک را از بنده در همین سوال بپرسید تا بتوانم به شما کمکی هرچند کوچک بکنم.

 

***لینک های متنوع برای رنکینگ جستجو مهم هستند***

منبع : سئو سایت


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : fns4565
تاریخ : یک شنبه 7 آذر 1395
آيا سايت هاي معتبر از مصونيت خاصي برخوردارند

آموزش سئو,افزايش سئو,بهترين سايت سئو در ايران

خب ، اين يكي از مواردي ست كه بين چيزي كه گوگل مي گويد و چيزي كه ما مشاهده مي كنيم تفاوت وجود دارد. فرض ما بر اين است كه گوگل براي سايت هاي معتبر ارزش خاصي قائل نيست و همانند ديگر سايتها امكان دارد آنها را نيز مجازات كند.

مطمئناً سايت هاي معتبر زيادي وجود دارند كه بخاطر عدم رعايت سئو، رتبه خود را از دست داده اند.

هنگامي كه نگاهي به سئو سايت تعدادي از سايت هاي معتبر مي اندازم، شاهد مواردي ناقض قوانين سئو در آنها هستم كه بالطبع بخاطر اين موارد لايق مجازات هستند.

مثلا در همين ايران خودمان پربازديدترين سايت به لحاظ ورودي هدفدار گوگل ، بيتوته است.وقتي سورس اين سايت را بررسي كردم متوجه شدم بسياري از نكات الگوريتم هاي جديد گوگل در آن رعايت نشده است و با بررسي سيستم ارسال محتواي اوليه آن ها متوجه شدم كه آن زمان هم زياد بر اساس موارد مورد علاقه گوگل پست ارسال نمي كردند.

 

تازه در آخرين بررسي محتواي اين سايت متوجه شدم تعداد زيادي از پست هاي جديد و قديمي اين سايت كپي از سايت هاي ديگر است كه از موارد مجازات گوگل به شمار مي رود.ولي گوگل بلايي كه سر بسياري از سايت ها آورده هرگز نه تنها سر اين سايت نياورده است بلكه حتي وضعيت آن را در سامانه هاي جديد خود بهبود بخشيده است.

من فكر مي كنم در حقيقت سايت هاي معتبر و بزرگ كه داراي بك لينك هاي بسيار زياد و پوشش وسيع در شبكه هاي اجتماعي هستند به نحوي از اعتماد كافي براي بهبود رنك خود برخوردار هستند بطوريكه از مجازات در امان مي مانند.بهترين نوع بك لينك رپورتاژ آگهي است

من حدس ميزنم اگر يك سايت جديد هم همان ويژگي ها را بدست آورد مي تواند از مجازات در امان بماند.

اما بنده در پاسخ به سوالات زيادي در مورد سايت بيتوته در سال گذشته ، همواره گفتم با توجه به روند كپي برداري اين سايت ، به زودي مجازات خواهد شد و اين حاصل از يك تحليل ساده بود كه دقيقا هم اتفاق افتاد.

مجازات وحشتناك بيتوته توسط گوگل را در تصاوير زير مي بينيد :

آموزش سئو,افزايش سئو,بهترين سايت سئو در ايران

بهينه سازي سايت,جريمه گوگل,سئو بيتوته

اين فقط يكي از عواقب كپي برداري و عدم رعايت الگوريتم هاي جديد گوگل است …

منبع : كتاب آموزش سئو


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : fns4565
تاریخ : چهار شنبه 3 آذر 1395
نكات مهم سئو در سال 2015

ROI چيست,آموزش ساخت بك لينك,آموزش نكات سئو

 

در سال 2015 هم همانند همه سال هاي ديگر تغييرات زيادي در گوگل رخ داد كه كارشناسان همواره در حال تحليل اين تغييرات بودند.

همانطور كه موتورهاي جستجو به تكامل خود ادامه مي‌دهند، بازاريابان نيز بايستي مهارت‌هايشان را بهبود بخشند تا از گردونه سئو عقب نيفتند. بر اساس گزارش‌ها، 70 درصد لينك‌هايي كه كاربران جستجو مي‌كنند، ناشي از سئو (بهينه سازي سايت براي موتورهاي جستجوگر) است.
همانطور كه در كتاب آموزش سئو سايت آمده است سئو و بهينه سازي سايت، برگشت سرمايه بهتري دارد و همواره در مشاوره هايي كه در حوزه تجارت الكترونيك از بنده گرفته مي شود ، پيشنهاد مي شود.

حالا كه مي‌دانيد سئو روشي مناسب براي توسعه كسب و كار مي‌ باشد، در ذيل نتايج تحليل بنده را در زمينه نكات مهم سئو  سايت در سال 2015 با تغييرات تكنيك هاي الگوريتم گوگل مطالعه خواهيد كرد.

  1. ساخت محتوايي بسيار خوب كه باعث جذب لينكها مي شود.

حتي بعد از همه‌‌ تغييرات در الگوريتم موتور جستجوگر گوگل، هنوز بيشترين تاثير بر روي موتورهاي جستجو ، لينك‌ هاي سئوي خارجي (بك لينك) مي‌ باشد. اين چيزي است كه تغيير آن غير ممكن است. از طرف ديگر، ساير روش‌ها براي اكتساب لينك تغيير يافته‌اند. به دست آوردن لينكي از وب‌ سايتي مرتبط و دارايِ كيفيتِ بالا نه تنها به سئوي شما، بلكه به ترافيك ارجاعي‌تان هم كمك خواهد كرد كه در نتيجه مي‌تواند باعث فروش بيشتر و در معرض ديد قرار گرفتن برندتان گردد. ساخت محتوايي بسيار خوب كه مردم مايل به اشتراك‌ گذاري آن باشند، هنوز بهترين راه براي به دست آوردن لينك‌ها است.

  1. لينك‌هاي Co-Citation

هر زمان كه موتور جستجويي وب‌ سايت شما را در مجاورت رقيبتان بيابد، آن‌ را به اين معنا برداشت مي‌كند كه شركت شما در حوزه مربوط به آن رقيب قرار دارد. به منظور گرفتن لينك‌هاي co-citation، عبارات “best” يا “top 10” را در حوزه فعاليت خودتان جستجو كنيد.

چنانچه اين جستجو را انجام داده و تجارت خود را در نتايج پيدا نكرديد، با ناشر تماس برقرار كرده و از او بخواهيد كه شركت شما را به فهرست بيفزايد. براي توجيهِ اينكه چرا شركت شما بايد در فهرست قرار بگيرد و چه جايي براي آن مناسب‌ است، آماده باشيد. به آن‌ها خلاصه‌اي بدهيد تا يك لينك را حمايت كنند و آن لينك بايد از سايت شما باشد.

مثلا در ايران قرار گرفتن لينك سايت شما در سايت پيوندها كه يك دايركتوري لينك است مي تواند كمك زيادي به گوگل و كاربران جهت برندسازي شما بكند و اين ثبت لينك فقط از طريق تعامل صورت مي گيرد نه ساخت مستقيم بك لينك.

  1. لينك‌هاي تيتروار

اين لينك‌ ها جزو قدرتمندترين ها براي بهينه سازي سايت به حساب مي‌آيند، زيرا مربوط به انتشارات ديگري در زمينه فعاليتتان (كه به شركت شما اشاره دارند) هستند. همچنين، آن‌ ها مي‌ توانند ناشي از ساخت پست‌ هاي مهمان باشند كه شما آن‌ ها را نوشته و بر روي سايت‌ هاي شخص ثالث منتشر مي‌ كنيد.

آسان‌ ترين راه براي گرفتن لينك‌ هاي تيتردار اين است كه چنان محتواي برجسته و مهمي بسازيد كه مردم مايل به اشتراك‌ گذاري آن با ساير خوانندگان شوند. راه ديگر اين است كه پستي را در سايت كيفيت بالايي كه در حوزه‌ فعاليت شما وجود دارد، قرار دهيد.  

مصاحبه‌ها، روش ديگري است براي گرفتن لينك‌هاي تيتردار است (جا داره اينجا خودم رو بگذارم جاي شما و بپرسم : قمصري منظورت از لينك هاي تيتردار چيه؟ و اما جواب امير قمصري : منظور لينك هايي است كه به عنوان پست خودتان در داخل پست اصلي و يا ساير پست ها مي دهيد تا در حين كپي ساير افراد و يا در حين انتشار به عنوان پست مهمان در داخل محتوا قرار بگيرد و بك لينك ارزشمندي همانند رپورتاژ آگهي محسوب شود)

به عنوان بخشي از مصاحبه، بايستي اين اجازه به شما داده شود كه به كارتان در پاسخ‌ هايتان اشاره كنيد. چنين چيزي حتي مي‌ تواند باعث ترافيك و بك لينك هاي بيشتري شود.

  1. روش ساخت لينك شكسته broken

در اينجا استراتژي ديگري را براي ساخت لينك white-hat معرفي مي‌ كنم كه بسيار مؤثر و كارا است و تا به امروز در سايت نيوسئو زياد در مورد آن صحبت نكردم. در اين مورد، در واقع به ناشران براي ترميم لينك‌ هاي شكسته كمك مي‌كنيد (كه براي خوانندگان آن‌ ها مفيد خواهد بود). با اينحال، زماني اين روش موفق خواهد بود كه محتواي شما براي جايگزيني با محتواي ناقص به اندازه‌ي كافي خوب باشد.

براي انجام روش ساخت لينك شكسته، بايستي لينك‌ هاي شكسته را در سايتي بيابيد كه مربوط به موضوع فعاليت شماست. سپس، با سازنده‌ي سايت اينترنتي با استفاده از لينك ناقص تماس گرفته و لينك خود را به عنوان جايگزيني براي لينك ناقص به او پيشنهاد دهيد.

مي دانم كه اين قسمت بسيار سنگين بود !ما به شما قول مي دهم به زودي مقاله اي در اين باره منتشر كنم.اين بحث در سئو سايت بسيار تاثيرگذار بوده و هست.

  1. احياي لينك

احياي لينك به شما كمك مي كند تا با يافتن لينك‌ هاي ناقص به سايتتان و سپردن آن‌ ها به ناشر براي ترميم، لينك‌ هاي تازه بگيريد.ساده تر بگويم ، بايد لينك هايي از سايت خودمان كه ارزش لينك شدن در سايت هاي ديگران را دارد پيدا كنيم و سعي كنيم در ساير سايت ها نمايش داده شود.

مثال‌:

  • درباره‌ سايتتان، عبارات كليدي مهم را يافته و از ناشران در سايت هاي ديگر (كه با سايت شما مرتبط هستند) بخواهيد تا لينكي را براي شما قرار دهند.
  • پست هايي را بيابيد كه از محتوايتان بدون رفرنس دهي استفاده شده باشد (جاهايي كه مردم از پست‌ تان استفاده كرده‌اند ، بدون دادن لينك به سايت شما) و لينكي را از شخص موردنظر درخواست كنيد.

به منظور خودكار ساختن آن، مي‌توانيد Google Alert را تنظيم كرده تا هر زمان به برند شركتتان اشاره شد، به شما ايميلي ارسال شود. سپس، قادر خواهيد بود كه آن صفحه را چك كنيد تا پي ببريد كه آيا آن‌ ها به سايت شما لينك مي‌دهند يا نه.

  1. outreach لينك

اگرچه Outreach لينك كمي منسوخ شده است، ولي هنوز بسيار قدرتمند عمل مي‌كند. براي انجام آن، وب‌ سايتي را بيابيد كه مرتبط به وب‌ سايت شما بوده و سپس اطلاعات تماسشان را از سايت بگيريد. به آن‌ها ايميلي فرستاده و يا تلفن زده و از آن‌ ها مؤدبانه براي لينك تقاضا كنيد. اين روش درصورتي‌ كه سايت مذكور كمي متفاوت با سايت شما باشد اثربخش‌تر كار مي‌كند، ولي ممكن است بينندگان يكساني common audience را به اشتراك بگذارد.

من به شخصه اگر جاي شما بودم از اين نوع ساختن لينك حتما استفاده مي كردم.سخت هست ، اما فوق العاده مفيد است.مثل ساختن لينك در ويكي پديا كه ممكن است 1 سال طول بكشد اما وقتي ساخته شد به اندازه صدها لينك ارزش دارد …

  1. تحليل رقيب

تحليل رقيب موضوع تازه‌اي نبوده، و شركت‌ها سال‌ هاست كه در حال بررسي لينك‌ هاي رقبايشان هستند. با اينحال، با نگاه به بك لينك هاي رقيب و بازنگريِ دستي اينكه داشتن چه لينك‌ هايي ارزش دارد، قادر خواهيد بود كه outreach لينكي را اجرا كرده و سعي در گرفتن يك لينك از همان سايت استناد‌‌ شده كنيد.

  1. بجاي بررسي رنكينگ عبارات كليدي به پرجستجو بودن آن ها دقت كنيد

درست است كه به دست آوردن رنكينگ خوب در موتورهاي جستجو براي كلمات كليدي مسرت‌ بخش است، ولي بايد توجه داشت كه اين امر الزاماً به معناي موفقيت كمپين سئوي شما نيست. اين امكان هست كه براي بسياري از كلمات كليدي كه هيچ ROI واقعي ندارند، رنكينگ اول را بياوريد. در واقع، بايد بر روي پارامترهايي تمركز كنيد كه پرجستجو باشند.

براي همين است كه من همواره مي گويم قبل از كار كردن بر روي يك عبارت كليدي خاص اول بررسي كنيد كه آيا رتبه يك شدن آن ورودي گوگل زيادي را براي شما به همراه خواهد داشت يا خير؟!!

  1. استراتژي سئويي را بيافرينيد كه نقشه راه خواننده باشد

در طي چند سال گذشته، بيشتر داده‌ هاي كلمه‌ كليدي را در علم تجزيه و تحليل گوگل و ساير ابزارها از دست داده‌ايم. اين امر نيازمند بازارياباني بوده است كه روش‌ هاي سنتي سئو را به خلقِ را‌ه‌ هاي جديد براي طبقه‌ بندي كردن بينندگانشان مبدل كنند.

به منظور انجام اين كار، بايد عبارات كليدي تازه‌اي يافت و روي آن‌ ها متمركز شد، و همچنين راه‌ هاي جديدِ نزديك شدن به بازارهاي همسايه را پيدا كرد. بعلاوه، بايستي تعيين كنيم كه كجا با سئو رقابتِ ما به نتيجه مي‌ رسد و چگونه مي‌ توان آن را بهتر انجام داد.

آن روزهايي كه با چپاندن كلمات كليدي به داخل محتوايِ بد رنكينگ مي‌گرفتيد گذشته است. اكنون، لازم است كه محتواي شما بر روي ويژگي‌ هاي هدفتان تمركز كرده و همچنين كلمات كليدي تان درون محتوايتان جريان داشته باشند.

علت حائز اهميت بودنِ وابستگي نزديك محتوا و سئو به همديگر همين موضوع است.

  1. براي ياهو، بينگ و سايرين هم بهينه‌ سازي كنيد

ممكن است كه موتورهاي جستجو نظير ياهو، بينگ به تدريج بخش بزرگ‌ تري از سهم گوگل را در 2015 به خود اختصاص دهند. در حال حاضر، ياهو موتور جستجوي پيش‌فرض فاير فاكس است. سافاري با گوگل قراردادي دارد كه قرار است در 2015 پايان يابد، و ياهو و بينگ، هر دو در تلاش‌اند كه موتور جستجوي پيش‌فرض براي مرورگر شوند.

چنانچه بجاي گوگل، ساير موتورهاي جستجو، مرورگر وبِ پيش‌ فرض شوند، آن وقت بهينه‌ سازي براي اين موتورهاي جستجو هم داراي معنا مي‌شود.

  1. سئوي موبايل

موبايل هر سال محبوب‌ تر از قبل مي‌گردد. هر وب‌سايت بايد استراتژي بازاريابي موبايلي براي 2015 و بعدِ آن داشته باشد.

موبايل بايد بخش مركزي و حياتي هر برنامه‌ي سئويي در 2015 باشد. با اينحال با توجه به اينكه خطاهاي پيكربندي موبايل باعث از دست دادن 68 درصدي ترافيك مي‌شوند بايد محتاط بود و سايت را به دقت براي موبايل ها بهينه كرد.

نتيجه‌گيري

در پاسخ اين سوال كه سئو چيست مي توان افزود ساخت يك استراتژي سئو مي‌تواند سبب ترقي برند و شركتتان در موتورهاي جستجو شود. چرا امروز ROI خود را ارتقاء ندهيد؟

اگر مي پرسيد ROI يعني چه بايد بگويم كه به صورت ساده يعني اينكه بر روي عبارات كليدي پرجستجو تمركز كنيد و در ان زمينه رقبايتان را شناسايي كرده و سپس شروع با ساخت انواع لينك در سايت ها كنيد …

اما هرگز فراموش نكنيد كه قبل از ساختن بك لينك هاي ارزشمند بايد محتواي خود را ارزشمند كنيد.

 

منبع : كتاب آموزش سئو سايت 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : fns4565
تاریخ : سه شنبه 2 آذر 1395