تاثیر تبلیغات بر فروش

 

تاثیر تبلیغات بر فروش کسب و کارها و شرکت ها بسیار امر مهمی است و دانستن جزئیات آن برای هر فردی که دارای کسب و کار می باشد یا قصد راه اندازی آن را دارد، امری ضروری است. تاثیر تبلیغات بر میزان فروش آنقدر مهم و قابل توجه است که بزرگ ترین شرکت های دنیا هرساله مبالغ قابل توجهی را به بودجه تبلیغات خود اختصاص می دهند.

برای مثال بودجه مایکروسافت برای تبلیغات در سال مالی منتهی به ژوئن، 2.6 میلیارد دلار بوده است. اپل در سال مالی خود تا اکتبر 1.1 میلیارد دلار برای تبلیغات هزینه کرده است.
شرکت های دیگر هزینه تبلیغات خود در سال مالی اخیر را در آینده اعلام خواهند کرد اما در سال های گذشته میزان هزینه آن ها بصورت زیر است:


 
در نمودار بالا کنار نمودار اصلی، درصد هزینه تبلیغات از محل بودجه شرکت، مشخص است. توجه کنید که کوکاکولا درصد بیشتری از بودجه خود را به نسبت دیگر شرکت ها به تبلیغات اختصاص می دهد. این یک نمونه بسیار جالب از تاثیر تبلیغات بر فروش است.

آیا به نظر شما در این بازار نوشابه که خیلی ها به جای اینکه بگویند نوشابه می خواهیم می گویند کوکا می خواهیم، این شرکت نیازی به این همه تبلیغات دارد ؟!
با این حال، مایکروسافت در حال رسیدن به محدوده 3 تا 5 درصد از فروش است و حتی مورد مصرف بودجه تبلیغات هم مشخص است. در این شرکت مواردی مانند فعالیت تجاری، سرور و ابزارهای بخش های مختلف مایکروسافت نیز ممکن است که بودجه تبلیغات داشته باشند اما مبالغ آن بسیار کمتر از بخش های ویندوز، سرگرمی و بخش آنلاین است.

عجیب است که بدانید شرکتی مثل کوکاکولا حتی روی ماه هم تبلیغ کرده است. همچنین جالب است که اپل در شرایط مشابه بسیار کمتر از سایر شرکت ها هزینه می کند. محصولات بهتر، با کیفیت تر و خاص تر، نیاز کمتری به تبلیغات دارند(اما نه اینکه نیازی ندارند).

اهمیت تاثیر تبلیغات بر میزان فروش

این روزها تقریبا همه افراد می دانند که تاثیر تبلیغات بر میزان فروش امری غیر قابل انکار است. اما ممکن است گاهی گمان کنید که به دلیل کیفیت بالا محصولات یا خدمات، دیگر نیازی به تبلیغات نداشته و بدون آن نیز فروش زیادی خواهید داشت.

اما اگر به برندهای بسیار بزرگ نگاهی کنیم، متوجه خواهیم شد که با وجود وفاداری مشتریان به برند، کیفیت بالا محصولات یا خدمات و بسیاری از موارد دیگر، بازهم این شرکت ها دست هزینه برای تبلیغات برنداشته و همواره مبالغ بسیاری را صرف تبلیغات می کنند و دلیل آن رقابت است.

بسیاری از مشاغل و شرکت ها، محصولات یا خدمات مشابهی را ارائه می دهند. این امر موجب ایجاد رقابت شده و یکی از عوامل بسیار مهم جهت موفقیت در رقابت، تبلیغات خلاقانه و موثر است.

حال ممکن است گمان کنید که کسب و کار شما در حال حاضر رقیبی نداشته و به همین دلیل نیاز چندانی به تبلیغات نخواهید داشت یا به عبارتی تاثیر تبلیغات بر فروش شما زیاد نخواهد بود. اما واقعیت این است که اگر اصطلاحا بازار در حوزه کاری شما خوب بوده و تقاضا برای محصولات یا خدمات شما وجود داشته باشد، به زودی رقبایی ظاهر خواهند شد و بازار هدف شما را تا حدودی خواهند گرفت.

این تبلیغات هدفمند و موثر است که می تواند قبل از ظهور رقبا، برند شما را نزد مخاطبان شناخته شده کند و منجر به پیروزی شما در رقابت های احتمالی آینده شود. این تبلیغات است که می تواند کسب و کارهای یک حوزه را از یکدیگر متمایز کرده و سبب افزایش فروش شود.

از دیگر موارد تاثیر تبلیغات بر فروش این است که تبلیغات سبب مزایای بسیاری همچون افزایش آشنایی و وفاداری مخاطبان به برند شده که همه این ها در نهایت منجر به افزایش فروش و تداوم آن خواهند شد.

یکی از روش های عالی تبلیغات، سئو سایت می باشد. داشتن یک وب سایت استاندارد و بهینه شده برای موتورهای جستجو، سبب می شود کاربران در اکثر مواقع هنگام جستجو عبارات مرتبط با کسب و کار شما، برند شما را نیز در نتایج جتسجو گوگل مشاهده کنند. این امر تاثیر زیادی در اعتبار شما نزد مخاطبان خواهد داشت. جهت افزایش فروش و فراگیری یکی از بهترین، پربازده ترین و کم هزینه ترین روش های تبلغیاتی، دوره سئو می تواند به شما کمک شایانی کند.

تبلیغات چگونه بر فروش تاثیر می گذارد؟

تبلیغات می توانند اهداف گوناگونی داشته باشد که تمامی این اهداف نهایتا به فروش، تداوم فروش یا افزایش فروش منجر می شوند. برخی از مهمترین اهداف تبلیغات عبارت اند از:

  • تبلیغات جهت اطلاع رسانی که منجر به افزایش شناخت برند، آگاه کردن مخاطبان از مزیت شما نسبت به رقبا و معرفی کسب و کار و محصولات یا خدمات مربوط به آن می شود.
  • تبلیغات ترغیب کننده که سبب تشویق مستقیم یا غیر مستقیم به خرید می شود یا مخاطبان را جهت ایجاد ارتباط ترغیب می کند.
  • تبلیغات یادآور که با هدف یادآوری نام برند در ذهن مخاطب انجام می شوند.

نمونه ای از تبلیغات خلاقانه

تبلیغات خلاقانه نیازی به توضیح ندارند و در همان نگاه اول پیام مدنظر را به طور بسیار جذابی منتقل می کنند. نمونه های زیادی از نوع تبلیغ را دیده اید فضای آن‌ها برای شما آشنا است. برای مثال تصویر پایین شما را به یاد موتورهای جستجو می اندازد که اطلاعات جامع و کاملی به شما ارائه می دهند.

سایت مورد نظر در زمینه فروش ماشین های سنگین فعالیت می کند و فضای محتوای تبلیغاتی خود را به طوری برای شما طراحی کرده است که براحتی می توانید ماشین مورد نظر خود را بیابید.

 

در همین ایران خودمان مثال بارز بحث تبلیغات صحیح و کارآمد که بسیار هم تاثیرگذار بوده است، شرکت ایرانسل است. آیا واقعا این شرکت نیازی به تبلیغات دارد ؟!

نام ایرانسل معتبر است و اکثر افراد آن را می شناسند؛ اما این شرکت در انواع حالت های مختلف در تمام روزهای سال همچنان تبلیغ می کند و به همین خاطر است که تبدیل به برندی قدرتمند، در زمینه کاری خود شده است!

** یادمان نرود که تجارت درست یعنی از هر 100 تومان سود خالص 2 تومان را برداریم و 98 تومان دیگر را تبلیغ کنیم **


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : fns4565
تاریخ : پنج شنبه 16 شهريور 1402
مهم ترین نکات در طراحی سایت سئو محور

 

وب سایت شما به عنوان مرکز دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود و جایی است که امکانات و قابلیت های متعددی را برای کنترل بازاریابی دیجیتال خود در اختیار دارید. طراحی سایت سئو محور یکی از مهم ترین موضوعاتی است که برای بهبود روند فروش در دنیای وب، باید به آن توجه کنید.

واقعیت این است که نقش سئو در افزایش رتبه گوگل یک سایت قابل چشم پوشی نیست و به همین دلیل به صاحبان کسب و کارها توصیه می شود، قبل از ایجاد سایت برای فروش محصولات و خدمات خود، حتما به اندازه کافی آموزش سئو را از منابع معتبر دنبال کنند. در این مطلب سعی شده است تا برخی از مهم ترین نکات در طراحی سایت سئو قید شود تا همه عزیزانی که قصد دارند از طریق اینترنت کسب درآمد کنند، بتوانند با رعایت این نکات، بازدید و رتبه سایت خود را بهبود ببخشند.

ایجاد وب سایت با دامنه و هاست مناسب

برای طراحی سایت سئو محور و موفق، عناصر مختلفی تاثیرگذار هستند. از جمله این عناصر دامنه و هاست وب سایت است. دامنه سایت در واقع به نامی گفته می شود که برای جستجوی وب سایت خود در نوار جستجو انتخاب می کنید و کاربران از طریق آن به سایت شما هدایت می شوند؛ همچنین منظور از هاست، فضایی است که صاحب وب سایت می تواند انواع فایل ها مثل تصاویر، فیلم ها، اسکریپت ها و… را روی آن نگهداری کند.

به طور کلی وجود هاست و دامنه برای ساخت یک وب سایت ضروری محسوب می شود و خرید هاست و دامنه مناسب، اولین گام برای ایجاد وب سایتی موفق است.

نشانه گذاری محتوا

از ابزارهایی که در اختیار شما گذاشته می شود استفاده کنید تا محتوای سایت خود را طبقه بندی کنید. دسته بندی و علامت گذاری بخش های مختلف سایت، باعث می شود کاربر در هنگام ورود به سایت شما دچار گیجی و سردرگمی نشود و به راحتی آنچه را که نیاز دارد، پیدا کند. این یک اصل مهم در طراحی سایت سئو محور محسوب می شود و نباید از آن چشم پوشی کرد.

این کار سبب انسجام و نظم سایت شما می شود و رضایت کاربران را بیشتر جلب می کند. علاوه بر این تقسیم بندی داده های وب سایت به گوگل کمک می کند محتوای شما را بهتر درک کنند و در نتایج جستجو به کاربران نمایش دهند. به این ترتیب یک گام برای بهینه سازی سایت خود برداشته اید و به هدف افزایش بازدید نزدیک تر خواهید شد.

طراحی سایت سئو محور و ریسپانسیو 

نکته دیگری که در هنگام ایجاد سایت باید به آن توجه داشته باشید این است که همه افراد وب سایت شما را از روی صفحه کامپیوتر یا لپ تاپ مشاهده نمی کنند؛ بلکه تعداد زیادی از کاربران با استفاده از گوشی تلفن همراه در گوگل جستجو کرده و به مطالب دسترسی پیدا می کنند. بنابراین وب سایت شما باید چیدمان و معماری انعطاف پذیری داشته باشد تا بتواند در هر قالبی نمایش داده شود.

از منظر سئو، سازگاری با موبایل یک فاکتور مهم برای رتبه بندی سایت های مختلف به حساب می آید؛ در نتیجه باید زمینه های لازم برای تبدیل قالب سایت خود به حالت موبایل، امکان تعامل با مخاطب و ویژگی های چیدمان صفحه را فراهم کنید تا تجربه کاربری مطلوب تری را برای مشتریان خود رقم بزنید.

 

انتخاب سیستم مدیریت محتوا

CMS یا سیستمی که برای مدیریت محتوا سایت خود انتخاب می کنید تاثیر زیادی بر میزان موفقیت شما خواهد داشت. همانطور که می دانید پلتفرم های متعددی برای طراحی سایت سئو محور وجود دارند که از جمله بهترین آن ها می توان به وردپرس اشاره کرد.

استفاده از CMS موجب می شود پایداری وب سایت شما افزایش پیدا کند و در آینده امکان بیشتری برای رشد و توسعه داشته باشید؛ همچنین این کار فرآیند طراحی وب سایت را بسیار آسان تر می کند و لازم نیست زمان زیادی را صرف ایجاد صفحات وب سایت خود کنید.

در حال حاضر رقابت تنگاتنگی بین مشاغل اینترنتی وجود دارد و صاحبان کسب و کارها برای جذب مخاطبان بیشتر، بسیار تلاش می کنند؛ به همین دلیل گاهی لازم است محتواهای قدیمی وب سایت خود را بروز رسانی کنید تا اطلاعات شما مطابق با آخرین تغییرات رخ داده در حوزه شغلی تان باشد.

با انتخاب یک سیستم مدیریت محتوای مناسب، ابزارهای متعددی برای آپدیت کردن اطلاعات سایت خواهید داشت و بروزرسانی مطالب به سادگی انجام می پذیرد.

سرعت سایت

ممکن است کاربران شما برای دسترسی به مطالب عجله داشته باشند یا کیفیت اینترنت آن ها خیلی خوب نباشد. در این صورت شما باید بتوانید با افزایش سرعت سایت، زمان بارگیری صفحه را به حداقل برسانید تا مخاطب متقاعد شود که در وب سایت شما بماند.

برای تست سرعت سایت راه های مختلفی وجود دارد. به عنوان مثال می توانید از ابزارهای تست سرعت وب سایت رایگان مانند gtmetrix، uptrends، doctom-monitor و pagespeed insights استفاده کنید. یکی از دلایلی که انتخاب هاست مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد، تاثیر آن بر سرعت سایت است.

خرید هاست ارزان قیمت در بلندمدت آثار مخربی همچون کاهش سرعت سایت و نداشتن امنیت کافی را به همراه خواهد داشت. یک راهکار دیگر برای افزایش سرعت سایت این است که حجم فایل ها و تصاویر به کار رفته در صفحه را تا حد امکان کاهش دهید و آن ها را فشرده کنید.

در نتیجه یکی از مواردی که باعث می شود به هدف طراحی سایت سئو محور برسید، بهبود سرعت بارگزاری صفحات سایت است.

تجربه کاربری سایت

علاوه بر طراحی سازگار با موبایل، سرعت صفحه و ایجاد نشانه ها موارد دیگری نیز وجود دارند که استفاده از وب سایت شما را برای کاربر آسان تر و هدف طراحی سایت سئو محور را محقق می کنند. در طراحی ظاهری سایت خود باید به نقش عوامل بصری دقت کنید. عناوین اصلی را بزرگ تر یا برجسته تر بنویسید و از تصاویر مرتبط با موضوع استفاده کنید.

به این ترتیب از یکنواختی محتوا جلوگیری کرده و کاربر را در پیدا کردن قسمتی از متن که به دنبال آن می گردد، راهنمایی می کنید. در سایت های بزرگ تر وجود یک گزینه جستجو داخل سایت می تواند ایده خوبی باشد که در زمان مخاطب صرفه جویی می کند و او را مستقیما به سوی مطلب موردنظرش سوق می دهد.

 

تعامل با مشتری

ایجاد بخش پرسش و پاسخ در وب سایت کمک می کند تا یک راه ارتباطی مستقیم با مشتریان خود داشته باشید و به تعامل و تبادل نظر با آن ها بپردازید. به این طریق علاوه بر اینکه از نیازهای مشتریان آگاه خواهید شد، می توانید از انتقادات آن ها برای بهبود عملکرد خود استفاده کنید؛ همچنین شما می توانید از مشتریان خود بخواهید تا تجربه خرید خود را در قسمت نظرات با دیگران در میان بگذراند تا سایر افراد هم با مزایای خرید محصولات یا خدمات شما آشنا شده و نسبت به این کار تشویق شوند. به خاطر داشته باشید پاسخ دهی سریع و محترمانه به نظرات ارسالی مخاطبین و پاسخ دادن به سوالات آن ها یک راه عالی برای جلب رضایت کاربران است.

طراحی سایت سئو محور

سئو سایت امروزه به عنوان یک مهارت و حرفه شناخته می شود که برای صاحبان کسب و کارهای آنلاین جزو ملزومات به شمار می آید. طراحی سایت سئو به معنای استفاده از شیوه هایی برای قرار گرفتن در معرض توجه موتورهای جستجو است تا در نهایت محتوای شما را درک کرده و با عناوین جستجو شده توسط کاربران مطابقت دهد.

به این طریق بهینه سازی محتوا می تواند باعث شود تا سایت شما در نتایج جستجو رتبه بالاتری به دست آورد و شانس دیده شدن آن توسط کاربران بیشتر شود. یک سئوکار مجرب می تواند با تحلیل نیازهای کاربران، استفاده صحیح از تگ های html، بهره وری صحیح از حافظه گوگل و کارهایی از این قبیل نسبت به بهینه سازی سورس اقدام کند و موجب افزایش ترافیک و بازدید سایت شما شود.

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : fns4565
تاریخ : پنج شنبه 16 شهريور 1402
سئو تجارت الکترونیک چیست؟

 

یکی از مهم ترین عوامل کسب موفقیت در کسب و کارهای آنلاین، آشنایی با انواع تکنیک های سئو برای جذب مشتریان است. به همین دلیل اگر مدیران وب سایت ها قصد جدی برای پیشرفت و ارتقای سایت خود دارند، باید زمان کافی برای بهینه سازی صفحات سایت صرف کنند. سئو تجارت الکترونیک به طور تخصصی به ارائه روش هایی برای افزایش فروش، رقابت با سایر فروشندگان و رتبه گیری سایت می پردازد و استراتژی های گوناگونی را برای دستیابی به موفقیت فروشگاه های آنلاین معرفی می کند. در ادامه این مطلب در خصوص نقش سئو در تجارت الکترونیک و نکات مربوط به بهینه سازی وب سایت های فروشگاهی، بررسی شده است.

بخش اول: سئو تکنیکال

یکی از بخش های سئو که اغلب افراد مبتدی درباره آن نگران هستند، بخش فنی سایت است. از آنجا که بی نقص بودن زیرساخت های سایت نقش بسیار مهمی در سئو تجارت الکترونیک دارد، نباید از آن غافل شد. امنیت سایت جزو مواردی است که می تواند اعتماد کاربران را نسبت به صفحه شما جلب کند.

اگر در نوار جستجو نماد قفل را در کنار نام سایت خود مشاهده می کنید، به این معناست که اطلاعات مخاطبان شما از قبیل نام، آدرس و رمز کارت اعتباری آن ها از سرقت توسط هکرها مصون خواهد بود؛ بنابراین وجود نماد قفل به معنای استفاده وب سایت شما از پروتکل HTTPS است که از سال ۲۰۱۴ به عنوان یک عامل جزئی در رتبه بندی گوگل نقش دارد.

ویژگی هایی از قبیل جستجو آسان در بین صفحات سایت و بهره مند شدن از لینک های داخلی در وب سایت، کمک می کند تا کاربران تجربه بهتری داشته و به سادگی به مطالب مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند. برای این کار می توانید صفحات دسته بندی اصلی را ایجاد کنید و از کلمات کلیدی که افراد جستجو می کنند، برای معرفی و توصیف محصولات خود استفاده کنید.

با کمک این استراتژی کاربران تنها با چند کلیک به صفحه محتوایی که به دنبال آن هستند هدایت می شوند. علاوه بر این دسته بندی و فیلتر کردن محصولات مختلف باعث می شود موتور جستجوی گوگل به سادگی آن ها را تفکیک کند و به درستی در نتایج جستجو نمایش دهد.

چک لیست اصول مهم سئو تکنیکال برای سایت های فروشگاهی و به اصطلاح تجارت الکترونیک مواردی است که در ادامه لیست می کنیم:

1.بررسی گواهینامه ssl و وضعیت http سایت

2.بررسی ساختار کلی سایت و بهینه سازی آن

3.ناوبری اصولی برای سایت

در تصویر زیر ساختار کلی سایت های فروشگاهی را مشاهده می کنید:

 

بخش دوم: تحقیق کلمات کلیدی

مهم ترین هدف صاحبان کسب و کارهای اینترنتی و فروشگاه های آنلاین این است که با معرفی برند خود بتوانند در جذب مشتریان به نحو موفقی عمل کنند و به افزایش فروش برسند. به همین خاطر بازاریابان دیجیتال مارکتینگ نباید نقش سئو در تجارت الکترونیک را دست کم بگیرند.

از جمله مواردی که همواره در مطالب آموزش سئو مشاهده می کنیم، تاثیر کلمات کلیدی در بهینه سازی سایت و افزایش بازدید است. در تجارت الکترونیک نیز کلمات کلیدی به همین شکل باعث ارتقای رتبه سایت و بالا رفتن ترافیک می شوند.

نکته مهم درباره کلیدواژه ها این است که باید منطبق بر شیوه جستجوی مشتریان باشد نه بر اساس دیدگاه تخصصی فروشنده. احتمال دارد افراد مختلف یک محصول را با عناوین و عبارت های متفاوتی جستجو کنند. متن وب سایت شما باید به نحوی طرح ریزی شود که تا جای ممکن این کلمات کلیدی را در بر گیرد؛ همچنین برای دقیق تر بودن کلمه کلیدی می توانید، از یک عبارت چند کلمه ای که توصیف بیشتری راجع به محصول ارائه می کند (کلمات کلیدی طولانی) استفاده کنید.

حال که متوجه شدید نقش سئو سایت در تجارت الکترونیک چیست، قصد داریم یک چک لیست اصولی برای تحقیق کلمات کلیدی سایت های فروشگاهی، برای شما آماده کنیم:

1.پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با زیر دسته (sub-category) (به عنوان مثال برای یک سایت فروشگاهی موبایل، ساب کتگوری ها می تواند برندهای مختلف، یا هر دسته بندی دیگر باشد)

2.پیدا کردن کلمات کلیدی محصولات پرفروش و پرمخاطب

3.پیدا کردن کلمات کلیدی Lsi و طولانی برای تولید محتوا بخش بلاگ

بخش سوم: سئو داخلی

سئو تجارت الکترونیک تاثیر زیادی از سئو درون صفحه می پذیرد و بهینه سازی و کدنویسی صحیح می تواند باعث رتبه گیری یک وب سایت شود. به عنوان مثال به کار بردن توضیحات متا، تگ های عنوان و برچسب H1 در متن یکی از روش های منطقی برای بهینه سازی سایت به شمار می رود. اگر شما هم تمایل دارید میزان ترافیک و فروش سایت خود را افزایش دهید، پیشنهاد می کنیم با فیلتر صفحات داخلی خود مطالب سایت را بر اساس ترافیک ارگانیک از بالا به پایین مرتب کنید.

صفحات محصول و دسته بندی محصولات اصولا حاوی متن کوتاهی بوده یا کاملا بدون محتوا هستند؛ برای بهره گیری هرچه بیشتر از نقش سئو در تجارت الکترونیک، توصیه می شود توضیحات مختصری را در صفحات محصول جای دهید تا گوگل بتواند آن صفحه را بهتر شناسایی و درک کند. در این متن می توانید از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید و مطالب مفید و توصیفی را در خصوص محصول بنویسید.

چک لیست اصولی سئو داخلی برای سایت های فروشگاهی، عبارت اند از:

1.بهینه سازی محتواهای بخش بلاگ با کلمات کلیدی طولانی مرتبط با محصولات

2.بهینه سازی محتوای محصولات با کلمات کلیدی پیدا شده در بخش قبل

3.بهینه سازی دسته بندی ها (ساب کتگوری ها)

4.لینک سازی داخلی اصولی

بخش چهارم: ساخت بک لینک

به دست آوردن لینک برای فروشگاه های آنلاین ممکن است کمی دشوار باشد؛ اما با این حال هنوز هم می توانید از تاثیر بک لینک ها بر سئو سایت خود بهره مند شوید.

بهترین تاکتیک برای کسب بک لینک هایی با اعتبار بالا این است که از استراتژی های ارگانیک استفاده کنید. به این معنا که می توانید با افزایش کیفیت محتوای سایت خود، وبلاگ های دیگر را تشویق کنید تا به سایت فروشگاه آنلاین شما لینک دهند.

این روش ساده باعث معرفی محصولات شما به کاربران در سطح گسترده تری می شود و ترافیک سایت را بالا می برد.

بخش پنجم: نکات طلایی سئو تجارت الکترونیک

تا اینجا با اصلی ترین مفاهیم یعنی نقش سئو در تجارت الکترونیک آشنا شدیم، اما هنوز هم اقداماتی وجود دارند که می توانند موجب جذب مشتری و بالا رفتن ترافیک سایت شما شوند. یکی از این اقدامات، ایجاد محتوای مبتنی بر محصول است. نوشتن مقالاتی در خصوص یک محصول خاص، بررسی مزایا و معایب آن، نحوه استفاده از محصول یا مقابله با مشکلات احتمالی آن می تواند نظر مخاطبان را جلب کند.

از آنجا که یک متن مبتنی بر محصول نوشته اید امکان این را خواهید داشت که در داخل متن خود به صفحه آن محصول یا محصولات مشابه لینک دهید. برای نوشتن مطلب مفیدتر و مطابق با اصول سئو، پیشنهاد می کنیم حتما در مورد کلمات کلیدی مرتبط با آن محصول جستجو کنید.

علاوه بر این موارد، باید از تاثیر طراحی وب بر سئو تجارت الکترونیک نیز آگاه باشید. هنگامی که کاربر روی سایت شما کلیک می کند، اولین چیزی که توجه او را جلب خواهد کرد، ساختار کلی صفحه و نظم و ترتیب آن است؛ بنابراین با استفاده از ابزارهایی مثل صفحات تعاملی، نمادهای داخلی، لینک ها و نمادها می توانید به کاربر کمک کنید تا به سادگی محصول موردنظر خود را پیدا کرده و برای خرید آن اقدام کند.

سازگاری صفحه سایت با موبایل، رعایت سلسله مراتب محتوا و سرعت سایت از دیگر فاکتورهایی است که روی تجربه کاربری مطلوب تر تاثیر می گذارد. اگر فرصت کافی برای اعمال همه اقدامات لازم بر وب سایت خود را ندارید می توانید از یک سئوکار و کارشناس محتوا کمک بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که سایت شما برای مخاطب به اندازه کافی جذابیت دارد.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : fns4565
تاریخ : دو شنبه 13 شهريور 1402
سئو تجارت الکترونیک چیست؟

 

یکی از مهم ترین عوامل کسب موفقیت در کسب و کارهای آنلاین، آشنایی با انواع تکنیک های سئو برای جذب مشتریان است. به همین دلیل اگر مدیران وب سایت ها قصد جدی برای پیشرفت و ارتقای سایت خود دارند، باید زمان کافی برای بهینه سازی صفحات سایت صرف کنند. سئو تجارت الکترونیک به طور تخصصی به ارائه روش هایی برای افزایش فروش، رقابت با سایر فروشندگان و رتبه گیری سایت می پردازد و استراتژی های گوناگونی را برای دستیابی به موفقیت فروشگاه های آنلاین معرفی می کند. در ادامه این مطلب در خصوص نقش سئو در تجارت الکترونیک و نکات مربوط به بهینه سازی وب سایت های فروشگاهی، بررسی شده است.

بخش اول: سئو تکنیکال

یکی از بخش های سئو که اغلب افراد مبتدی درباره آن نگران هستند، بخش فنی سایت است. از آنجا که بی نقص بودن زیرساخت های سایت نقش بسیار مهمی در سئو تجارت الکترونیک دارد، نباید از آن غافل شد. امنیت سایت جزو مواردی است که می تواند اعتماد کاربران را نسبت به صفحه شما جلب کند.

اگر در نوار جستجو نماد قفل را در کنار نام سایت خود مشاهده می کنید، به این معناست که اطلاعات مخاطبان شما از قبیل نام، آدرس و رمز کارت اعتباری آن ها از سرقت توسط هکرها مصون خواهد بود؛ بنابراین وجود نماد قفل به معنای استفاده وب سایت شما از پروتکل HTTPS است که از سال ۲۰۱۴ به عنوان یک عامل جزئی در رتبه بندی گوگل نقش دارد.

ویژگی هایی از قبیل جستجو آسان در بین صفحات سایت و بهره مند شدن از لینک های داخلی در وب سایت، کمک می کند تا کاربران تجربه بهتری داشته و به سادگی به مطالب مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند. برای این کار می توانید صفحات دسته بندی اصلی را ایجاد کنید و از کلمات کلیدی که افراد جستجو می کنند، برای معرفی و توصیف محصولات خود استفاده کنید.

با کمک این استراتژی کاربران تنها با چند کلیک به صفحه محتوایی که به دنبال آن هستند هدایت می شوند. علاوه بر این دسته بندی و فیلتر کردن محصولات مختلف باعث می شود موتور جستجوی گوگل به سادگی آن ها را تفکیک کند و به درستی در نتایج جستجو نمایش دهد.

چک لیست اصول مهم سئو تکنیکال برای سایت های فروشگاهی و به اصطلاح تجارت الکترونیک مواردی است که در ادامه لیست می کنیم:

1.بررسی گواهینامه ssl و وضعیت http سایت

2.بررسی ساختار کلی سایت و بهینه سازی آن

3.ناوبری اصولی برای سایت

در تصویر زیر ساختار کلی سایت های فروشگاهی را مشاهده می کنید:

 

بخش دوم: تحقیق کلمات کلیدی

مهم ترین هدف صاحبان کسب و کارهای اینترنتی و فروشگاه های آنلاین این است که با معرفی برند خود بتوانند در جذب مشتریان به نحو موفقی عمل کنند و به افزایش فروش برسند. به همین خاطر بازاریابان دیجیتال مارکتینگ نباید نقش سئو در تجارت الکترونیک را دست کم بگیرند.

از جمله مواردی که همواره در مطالب آموزش سئو مشاهده می کنیم، تاثیر کلمات کلیدی در بهینه سازی سایت و افزایش بازدید است. در تجارت الکترونیک نیز کلمات کلیدی به همین شکل باعث ارتقای رتبه سایت و بالا رفتن ترافیک می شوند.

نکته مهم درباره کلیدواژه ها این است که باید منطبق بر شیوه جستجوی مشتریان باشد نه بر اساس دیدگاه تخصصی فروشنده. احتمال دارد افراد مختلف یک محصول را با عناوین و عبارت های متفاوتی جستجو کنند. متن وب سایت شما باید به نحوی طرح ریزی شود که تا جای ممکن این کلمات کلیدی را در بر گیرد؛ همچنین برای دقیق تر بودن کلمه کلیدی می توانید، از یک عبارت چند کلمه ای که توصیف بیشتری راجع به محصول ارائه می کند (کلمات کلیدی طولانی) استفاده کنید.

حال که متوجه شدید نقش سئو سایت در تجارت الکترونیک چیست، قصد داریم یک چک لیست اصولی برای تحقیق کلمات کلیدی سایت های فروشگاهی، برای شما آماده کنیم:

1.پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با زیر دسته (sub-category) (به عنوان مثال برای یک سایت فروشگاهی موبایل، ساب کتگوری ها می تواند برندهای مختلف، یا هر دسته بندی دیگر باشد)

2.پیدا کردن کلمات کلیدی محصولات پرفروش و پرمخاطب

3.پیدا کردن کلمات کلیدی Lsi و طولانی برای تولید محتوا بخش بلاگ

بخش سوم: سئو داخلی

سئو تجارت الکترونیک تاثیر زیادی از سئو درون صفحه می پذیرد و بهینه سازی و کدنویسی صحیح می تواند باعث رتبه گیری یک وب سایت شود. به عنوان مثال به کار بردن توضیحات متا، تگ های عنوان و برچسب H1 در متن یکی از روش های منطقی برای بهینه سازی سایت به شمار می رود. اگر شما هم تمایل دارید میزان ترافیک و فروش سایت خود را افزایش دهید، پیشنهاد می کنیم با فیلتر صفحات داخلی خود مطالب سایت را بر اساس ترافیک ارگانیک از بالا به پایین مرتب کنید.

صفحات محصول و دسته بندی محصولات اصولا حاوی متن کوتاهی بوده یا کاملا بدون محتوا هستند؛ برای بهره گیری هرچه بیشتر از نقش سئو در تجارت الکترونیک، توصیه می شود توضیحات مختصری را در صفحات محصول جای دهید تا گوگل بتواند آن صفحه را بهتر شناسایی و درک کند. در این متن می توانید از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید و مطالب مفید و توصیفی را در خصوص محصول بنویسید.

چک لیست اصولی سئو داخلی برای سایت های فروشگاهی، عبارت اند از:

1.بهینه سازی محتواهای بخش بلاگ با کلمات کلیدی طولانی مرتبط با محصولات

2.بهینه سازی محتوای محصولات با کلمات کلیدی پیدا شده در بخش قبل

3.بهینه سازی دسته بندی ها (ساب کتگوری ها)

4.لینک سازی داخلی اصولی

بخش چهارم: ساخت بک لینک

به دست آوردن لینک برای فروشگاه های آنلاین ممکن است کمی دشوار باشد؛ اما با این حال هنوز هم می توانید از تاثیر بک لینک ها بر سئو سایت خود بهره مند شوید.

بهترین تاکتیک برای کسب بک لینک هایی با اعتبار بالا این است که از استراتژی های ارگانیک استفاده کنید. به این معنا که می توانید با افزایش کیفیت محتوای سایت خود، وبلاگ های دیگر را تشویق کنید تا به سایت فروشگاه آنلاین شما لینک دهند.

این روش ساده باعث معرفی محصولات شما به کاربران در سطح گسترده تری می شود و ترافیک سایت را بالا می برد.

بخش پنجم: نکات طلایی سئو تجارت الکترونیک

تا اینجا با اصلی ترین مفاهیم یعنی نقش سئو در تجارت الکترونیک آشنا شدیم، اما هنوز هم اقداماتی وجود دارند که می توانند موجب جذب مشتری و بالا رفتن ترافیک سایت شما شوند. یکی از این اقدامات، ایجاد محتوای مبتنی بر محصول است. نوشتن مقالاتی در خصوص یک محصول خاص، بررسی مزایا و معایب آن، نحوه استفاده از محصول یا مقابله با مشکلات احتمالی آن می تواند نظر مخاطبان را جلب کند.

از آنجا که یک متن مبتنی بر محصول نوشته اید امکان این را خواهید داشت که در داخل متن خود به صفحه آن محصول یا محصولات مشابه لینک دهید. برای نوشتن مطلب مفیدتر و مطابق با اصول سئو، پیشنهاد می کنیم حتما در مورد کلمات کلیدی مرتبط با آن محصول جستجو کنید.

علاوه بر این موارد، باید از تاثیر طراحی وب بر سئو تجارت الکترونیک نیز آگاه باشید. هنگامی که کاربر روی سایت شما کلیک می کند، اولین چیزی که توجه او را جلب خواهد کرد، ساختار کلی صفحه و نظم و ترتیب آن است؛ بنابراین با استفاده از ابزارهایی مثل صفحات تعاملی، نمادهای داخلی، لینک ها و نمادها می توانید به کاربر کمک کنید تا به سادگی محصول موردنظر خود را پیدا کرده و برای خرید آن اقدام کند.

سازگاری صفحه سایت با موبایل، رعایت سلسله مراتب محتوا و سرعت سایت از دیگر فاکتورهایی است که روی تجربه کاربری مطلوب تر تاثیر می گذارد. اگر فرصت کافی برای اعمال همه اقدامات لازم بر وب سایت خود را ندارید می توانید از یک سئوکار و کارشناس محتوا کمک بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که سایت شما برای مخاطب به اندازه کافی جذابیت دارد.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : fns4565
تاریخ : دو شنبه 13 شهريور 1402
کیورد گپ چیست؟

برای بسیاری از سئوکاران این موضوع همیشه چالش برانگیز است که کیورد گپ چیست؟

این سوالی است که معمولا مدیران سایت ها و سئوکاران هنگام مواجه شدن با کلمات کلیدی می پرسند. کلمه های کلیدی یکی از حیاتی ترین عناصر برای سئو محتوا هستند که می توانند به شدت روی تجربه کاربری و رتبه گیری سایت تاثیر بگذارند.

انتخاب کلمه کلیدی مناسب از آن جهت اهمیت دارد که می تواند سایت شما را در نتایج جستجو بالا بکشد. اما آیا مطمئن هستید کلمات کلیدی که در محتوای خود به کار برده اید، واقعا چیزهایی هستند که کاربران اینترنت جستجو می کنند؟

این موضوعی است که در مطلب زیر قصد داریم به آن بپردازیم. آشنایی با مفهوم کیورد گپ به شما کمک می کند هیچ کلمه کلیدی مفیدی را برای ارتقای رتبه سایتتان از دست ندهید.

کیورد گپ چیست؟

حتما از خود می پرسید واقعا کیورد گپ چیست؟

این مفهوم به چه دلیل برای سئوکارها اهمیت دارد؟ در پاسخ باید گفت Keyword Gap معیاری است که نشان می دهد کلمات کلیدی که سایت شما از آن ها ترافیک دریافت می کند، چه قدر با کلمات کلیدی رقبایتان تفاوت دارد.

به عبارت بهتر کیورد گپ می تواند با اندازه گیری ترافیک ارگانیکی که از کلمات کلیدی به دست می آورید، را اندازه گیری کند. سپس این مقدار در کنار آمار ترافیک ارگانیک سایت های رقیب قرار می گیرد و با مقایسه نتایج شما قادر خواهید بود کلمات کلیدی که از دست داده اید را کشف کنید.

مزایای آنالیز کیورد گپ چیست؟

آنالیز کیورد گپ با هدف یافتن فرصت های کلمات کلیدی صورت می گیرد. این کار به شما کمک می کند کیوردهایی که پتانسیل خوبی برای کسب و کارتان دارند، را شناسایی کرده و از آن ها استفاده کنید.

انجام تجزیه و تحلیل کیورد گپ نوعی تحقیق رقابتی سئو محسوب می شود و موجب می شود راحت تر بتوانید کلمات کلیدی را که رقبا از آن ها ترافیک زیادی کسب می کنند، بیابید. به خاطر داشته باشید که هدف شما از راه اندازی کسب و کار آنلاین، جلب توجه مشتریان و دستیابی به افزایش فروش است؛ بنابراین نباید از هیچ فرصتی برای دریافت بازدید کاربران اینترنت غافل شوید.

در ادامه می توانید فهرستی از مزایای آنالیز کیورد گپ را مشاهده کنید:

  • آنالیز کیورد گپ به شما کمک می کند از فیلترهای مختلف برای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی استفاده کنید.
  • با این روش می توانید کیوردهایی که ترافیک را به سمت رقبای شما هدایت می کنند بشناسید.
  • بعد از آنالیز کیورد گپ امکان تهیه فهرستی از کلمات کلیدی مناسب را خواهید داشت.
  • به کمک آنالیز کیورد گپ قادر خواهید بود میزان کلیک به ازای هر کلمه کلیدی را کشف کنید و در نتیجه کلماتی که هیچ کلیکی دریافت نکرده اند را در صفحات جدید خود به کار نبرید.
  • در حین تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی متوجه خواهید شد که کدام کلمات بین سایت های رقیب همپوشانی دارد. به این نحو شما پرکاربردترین کلمات کلیدی را پیدا کرده اید.
  • آنالیز کیورد گپ بین ترافیک دریافتی از موبایل و دسکتاپ تفاوت قائل شده و میزان ترافیک دریافتی از هر کدام را به شما نمایش می دهد.

چگونه یک کیورد گپ موثر انجام دهیم؟

بعد از اینکه به خوبی فهمیدیم کیورد گپ چیست و چه مزایایی دارد شاید بهتر باشد روش های عملی برای آنالیز کیورد گپ را نیز بررسی کنیم.

Similarweb یک پلتفرم عالی برای پیدا کردن کلمات کلیدی است که ترافیک واقعی سایت را به شما نشان می دهد. چطور باید با استفاده از این ابزار کیورد گپ را به طور موثر آنالیز کنیم؟ برای این کار کافی است در پلتفرم Similarweb وارد صفحه اصلی شوید و بخش مربوط به کیورد گپ را انتخاب کنید. پس از آن دامنه سایت خود و قبای مورد نظر را وارد می کنید و مقایسه کلمات کلیدی آغاز می شود.

داده های مختلفی از قبیل کلمات کلیدی که رقبا با آن ها ترافیک دریافت می کنند، در قالب یک نمودار به شما نمایش داده می شود. در این نمودار همچنین می توانید به آمار رتبه بندی، سختی کلمات کلیدی و مواردی مانند آن دسترسی داشته باشید که به شما در تحلیل کلمات کلیدی رقبا کمک می کند. در نهایت چیزی که از این نمودار به دست می آورید این است که می دانید کدام کلمات کلیدی پتانسیل ترافیک بیشتری را دارند و باید آن ها را در صفحات سایت خود بگنجانید.

استفاده از آنالیز کیورد گپ برای تدوین استراتژی سئو

فرض کنید شما صاحب یک فروشگاه آنلاین هستید که لباس شنا می فروشید. در بستر اینترنت هزاران وب سایت دیگر نیز وجود دارند که برای فروش لباس شنا با شما رقابت می کنند؛ بنابراین لازمه موفقیت این است که مطمئن شوید هر کلیدواژه ای که رقبای شما را، به سمت افزایش ترافیک و فروش هدایت می کند، در محتوای صفحات شما نیز به کار می رود.

در نتایج مربوط به کیورد گپ احتمالا بسیاری از مواردی که نشان داده شده اند به کلمه کلیدی مورد نظر شما ارتباطی ندارند. برای اینکه تجزیه و تحلیل موثرتری داشته باشید، می توانید از روش های زیر برای محدود کردن نتایج استفاده کنید:

ارگانیک یا پولی؟مشخص کنید که می خواهید صرفا ترافیک ارگانیک را ببینید یا ترافیک به دست آمده از روش های پولی را نیز ارزیابی خواهید کرد.

جهانی یا منطقه ای؟ممکن است بخواهید ترافیک هایی که یک سایت از منطقه مکانی خاصی دریافت می کند را مشاهده کنید. به عنوان مثال دیجی کالا یک فروشگاه  آنلاین محبوب در ایران شناخته می شود و احتمالا آنالیز کیورد گپ مربوط به بازدیدهای خارجی کمکی به شما نمی کند. پس حالت منطقه ای را انتخاب کنید و روی ترافیک حاصل از کاربران ایرانی متمرکز شوید تا کلمات کلیدی موثر در این کشور را پیدا کنید.

دسکتاپ یا موبایل؟کاربران موبایل و دسکتاپ چه کلمات کلیدی را جستجو می کنند؟ ممکن است سایت هایی که بیشترین ترافیک موبایل را دریافت می کنند شرکت های ایرانی باشند اما در وضعیت دسکتاپ اوضاع می تواند برعکس باشد؛ بنابراین از تجزیه و تحلیل این موارد غافل نشوید.

توجه: برای بهره مندی از قابلیت آنالیز کیورد گپ ابزار تحلیل سئو سایت Similarweb می بایست اکانت اشتراکی تهیه کنید. این اکانت را هم می توانید از برخی سایت های ارائه دهنده خدمات اشتراکی ابزارهای سئو تهیه کنید و هم می توانید با ارتباط مستقیم با کارشناسان این ابزار، با داشتن حساب دلاری، این اکانت را تهیه کنید.

آنالیز کیورد گپ,ابزار تحقیق کلمات کلیدی,تحقیق کلمات کلیدی هدف

تصویر بالا مربوط به هزینه های تهیه اکانت Similarweb از مجموعه افراک است.

معیارهای مهم برای تجزیه و تحلیل کیورد گپ ها

3 معیار مهم برای اینکه به خوبی بتوانید این مدل کلمات کلیدی را برای حوزه کاری خود، بیابید، هست که در ادامه برای شما بررسی می کنیم:

1- حجم جستجو (Search volume): پیدا کردن حجم جستجو کلمات کلیدی با ابزارهای مختلف قابل اندازه گیری است. شما می توانید با ابزارهایی نظیر Ahrefs، ابزار Semrash و… رجوع به بخش Keyword Analysis حجم جستجو را پیدا کنید. البته به صورت حدودی نیز می توانید حجم جستجو کلمات کلیدی را به وسیله ابزار رایگان گوگل، بدست آوردید.

2- سختی کلمات کلیدی (Keyword difficulty): سختی کلمات کلیدی نیز فاکتور مهمی برای پیدا کردن کیورد کپ ها هستند. این فاکتور نیز توسط ابزارهای بالا، قابل اندازه گیری است.

3- هدف جستجو (Search intent): هدف جستجو کاربران از جستجو کلمات کلیدی هدف شما چیست. این مورد را به سادگی می توانید متوجه شوید، به عنوان مثال اگر فروشگاه اینترنتی موبایل دارید، 90 درصد کاربران شما در دنیای وب، به دنبال خرید موبایل هستند، اندکی کمی به دنبال کسب اطلاعات و مقایسه کالاها هستند. اما اگر شما فروشگاه اینترنتی تلویزیون دارید، به دلیل نبود اطلاعات کافی کاربران از انواع تلویزیون ها، حداقل 40 درصد کاربران در وب با جستجو کلمات کلیدی حوزه کاری شما، به دنبال کسب اطلاعات هستند.

4- میزان ترافیک: پیدا کردن میزان ترافیک و ورودی یک صفحه یا یک کلمه کلیدی با ابزارهای مختلفی قابل انجام است. شما اگر به خوبی متوجه شوید که کیورد گپ چیست به راحتی متوجه اهمیت این موضوع می شود.

5- پیدا کردن نوع ترافیک: این موضوع نیز در آنالیز کیورد گپ بسیار اهمیت دارد. شناسایی اینکه چقدر کاربران شما وارد لینک های پولی می شوند یا اینکه چقدر رقبای شما برای گوگل ادز و بک لینک های پولی هزینه می کنند و بدست آوردن یک آمار حدودی، در پروسه کیورد گپ بسیار مهم است.

تحلیل رقبا,تحلیل کلمات کلیدی,کیورد گپ

تصویر بالا یک بخش آنالیز کیورد گپ ابزار Semrash است. همان طور که در تصویر می بینید، آنالیزی برای پیدا کردن کلمات کلیدی رقابتی سایت های محصولات ورزشی برند است.

نتیجه گیری

با تجزیه و تحلیل سایت های رقیب می توانید بفهمید که آن ها از چه کلمات کلیدی برای رتبه گیری و افزایش ترافیک استفاده می کنند. سپس بر اساس اینکه آیا آن کیوردها با اهداف سایت شما مطابقت دارند یا نه، می توانید از کلیدواژه های قدرتمند در محتوای صفحات خود بهره مند شوید.

آنالیز کیورد گپ به شما کمک می کند کلیدواژه هایی که بیشترین حجم ترافیک ارگانیک یا پولی را دریافت می کنند کشف کنید. به همین خاطر این مفهوم نقش پررنگی در استراتژی سئو شما خواهد داشت و کیوردهایی که باید روی آن ها متمرکز شوید را تعیین می کند. کیورد گپ با یک مقایسه ساده بین کلمات کلیدی شما و سایت های رقیب، فرصت هایی که از دست داده اید را پیدا کرده و به شما ارائه می کند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : fns4565
تاریخ : پنج شنبه 9 شهريور 1402
بهترین عایق برای آب بندی استخر

گروه صنعتی کالیمورا در جهت افزایش اطلاعات عمومی و تخصصی کاربران و مشتریان عزیز و همچنین انتقال تجربیات فنی متخصصان این گروه در زمینه تولید و اجرای نسل جدید نانو عایق های رطوبتی ، صوتی و حرارتی این مقاله را تولید نموده است.

کالیمورا با تجربه بیش از یک دهه امروز مفتخر به اجرای پروژه های بزرگ کشور در زمینه نانو عایق های رطوبتی می باشد و آماده ارائه خدمات و اطلاعات فنی در این حوزه می باشد.

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : fns4565
تاریخ : پنج شنبه 19 مرداد 1402
چگونه یک قالیشویی خوب انتخاب کنیم؟

چرا وجود قالیشویی و مبل شویی در اسلامشهر و شهرهای مشابه آن مهم است؟ مزایای استفاده از اینگونه خدمات چیست و یک قالیشویی خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ در این مطلب به تمامی سوالات مطرح شده پاسخ می دهیم 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : fns4565
تاریخ : دو شنبه 16 مرداد 1402
عوامل موثر در باردار و نوزادی فرزندان

امروز روزی بود که میفهمیدم موجود زنده ایی که چند ماه حسش میکنم و باهاش زندگی میکنم دختره یا پسر ،برای هیچ پدر و مادری اهمیت نداره جنسیت فرزندش سلامتیشه که از همه چی تودنیا مهم تر هست ولی یه حسی ته دلم بود که میگفت پسره و قرار تا اخر عمر هوامو داشته باشه ...تو این فکرا بودم که صدای زنگ شنیدم ،...

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : fns4565
تاریخ : شنبه 14 مرداد 1402
اینترنت چیست؟

اینترنت چیست به زبان ساده

اینترنت یک شبکه جهانی از اتصالات و دستگاه‌های مختلف است. این شبکه به شما اجازه می‌دهد تا با افراد در سراسر جهان ارتباط برقرار کنید و اطلاعات را به اشتراک بگذارید.

اینترنت ایران

هر کامپیوتر، تلفن هوشمند، تبلت، یا هر دستگاه دیگری که به اینترنت متصل شود، می‌تواند به میلیون‌ها دستگاه دیگر ارسال و دریافت اطلاعات کند. این اطلاعات می‌تواند شامل وبسایت‌ها، پیام‌های ایمیل، تصاویر، فیلم‌ها، فایل‌ها و سایر محتواهای اینترنتی باشد.

از طریق اینترنت، می‌توانید جستجو کنید، در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید، ایمیل بفرستید، خرید انجام دهید، با دوستانتان و خانواده ارتباط برقرار کنید و به اطلاعات جدید دسترسی پیدا کنید. به طور کلی، اینترنت به شما امکان می‌دهد تا به دنیای گسترده‌ای از اطلاعات و ارتباطات دسترسی داشته باشید و با دیگران در سراسر جهان متصل شوید. با ما در این بخش همراه شوید تا پاسخ سوالات رایج خود درباره اینترنت ایران و ... را بدست آورید.

اینترنت

اینترنت ایران از کجاست؟

اینترنت در ایران توسط ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت محلی فراهم می‌شود. در حال حاضر، در ایران چندین ارائه‌دهنده خدمات اینترنت فعال هستند که شامل شرکت‌های ارتباطاتی و اینترنتی مختلف می‌شوند. این شرکت‌ها، زیرساخت‌های لازم برای اتصال به شبکه جهانی اینترنت را فراهم می‌کنند و خدمات اینترنت را از طریق اتصالات شبکه‌های خود به کاربران ارائه می‌دهند.

از طریق اینترنت در ایران، کاربران می‌توانند به وب‌سایت‌ها، سرویس‌ها و منابع مختلف اینترنتی دسترسی پیدا کنند و از خدمات مختلف اینترنتی مانند ارسال و دریافت ایمیل، استفاده از شبکه‌های اجتماعی، جستجوی اطلاعات، پخش ویدیو و بسیاری از سایر فعالیت‌های آنلاین بهره‌برداری کنند.

مهم است به طور کلی بدانید که دسترسی به اینترنت در هر کشوری از طریق زیرساخت‌های شبکه و توافقات بین المللی بین شرکت‌ها و مؤسسات مربوطه تنظیم می‌شود.

منبع توزیع کننده اینترنت ایران

در ایران، شرکت ملی ارتباطات ایران (TIC) به عنوان گرداننده اصلی شبکه‌های اینترنتی و دروازه اصلی ورود به اینترنت فعالیت می‌کند. این شرکت مسئولیت واردات و توزیع پهنای باند اینترنتی در سراسر کشور را به صورت انحصاری بر عهده دارد.

تمامی سرویس‌دهنده‌های اینترنت داخلی در نهایت از شرکت ملی ارتباطات ایران خدمات خود را تامین می‌کنند و در صورت لزوم، شرکت مذکور قادر است به صلاحدید خود ارتباط ایران با شبکه جهانی اینترنت را محدود یا قطع کند.

اینترنت در چه سالی وارد ایران شد؟

تاریخچه اینترنت در ایران به دهه 1960 و 1970 بازمی‌گردد، اما استفاده گسترده از آن در کشور در دهه 1990 آغاز شد. در سال 1373 (1994 میلادی)، شرکت ملی ارتباطات ایران (TIC) به عنوان دروازه اصلی ورود به اینترنت در ایران فعالیت خود را آغاز کرد.
این سرویس در ابتدا با سرعت‌ها و دسترسی‌های محدود در دسترس بود، اما در طول سال‌ها، با پیشرفت فناوری و افزایش ظرفیت شبکه‌ها، اینترنت در ایران بهبود یافت و به یکی از راه‌های اصلی ارتباط و دسترسی به اطلاعات و خدمات در کشور تبدیل شد.

در سال‌های بعدی، با پیشرفت فناوری و زیاد شدن تقاضا، سرویس‌دهنده‌های اینترنتی دیگر نیز در ایران فعال شدند. این رقابت بیشتر، انتخاب گسترده‌تری را برای کاربران ایجاد کرد. در اواخر دهه 1990 و دهه 2000، اینترنت در ایران رشد قابل توجهی داشت و تعداد کاربران و استفاده از خدمات آن روز به روز افزایش یافت.

از آن زمان تا کنون، استفاده از اینترنت در ایران رو به رشد بوده و کاربران ایرانی به فعالیت‌های آنلاین، ارتباطات و دسترسی به اطلاعات بیشتری دست یافته‌اند.

تاریخچه اینترنت

مخترع اینترنت کیست؟

مخترع اینترنت، تیمی از محققان و مهندسان بود که در دهه 1960 و 1970 به رهبری آقایان وینت سرف و باب کان استفن بزرگترین سهم در توسعه و طراحی اولیه اینترنت را داشتند. آنها در محیطی متشکل از دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی آمریکا مشغول به کار بودند. این تیم توانست با ارتباط و شبکه‌بندی دستگاه‌های مختلف، اولین نسخه از اینترنت را پیاده سازی کنند. همچنین، شخص دیگری که نقش مهمی در توسعه اینترنت داشت، تیم برنرز لی است که نظریه‌ها و پیشنهادهای او نیز به طراحی و توسعه اینترنت کمک کرده‌اند. در نتیجه، می‌توان گفت که اینترنت به عنوان یک پروژه تیمی توسعه یافت و تلاش چندین نفر در آن دخیل بوده است.

فرق اینترنت و وب چیست؟

اینترنت و وب دو مفهوم مجزا و متفاوت هستند:

تعریف اینترنت

اینترنت یا شبکه جهانی اطلاعات (Internet)، یک زیرساخت فیزیکی است که ارتباط بین میلیاردها دستگاه مختلف در سراسر جهان را فراهم می‌کند. این شبکه بزرگ از کابل‌ها، سوئیچ‌ها، روترها، سرورها و سایر تجهیزات شبکه تشکیل شده است. اینترنت امکان انتقال و تبادل اطلاعات و منابع بین کامپیوترها و دستگاه‌های متصل به آن را فراهم می‌کند. به عبارت دیگر، اینترنت زیرساخت فنی است که به وب، ایمیل، تلفنی‌های اینترنتی و سرویس‌های دیگر اجازه می‌دهد در سراسر جهان ارتباط برقرار کنید.

تعریف وب

وب یا جهان وب (World Wide Web)، یک سرویس خاص بر روی اینترنت است که برای مشاهده و دسترسی به صفحات وب و منابع متنوعی مانند وب‌سایت‌ها، فایل‌ها، تصاویر، ویدیوها و سایر محتواها استفاده می‌شود. وب با استفاده از پروتکل HTTP (Hypertext Transfer Protocol) و زبان HTML (Hypertext Markup Language) امکان مرور، جستجو و ارتباط با صفحات وب را فراهم می‌کند. برای دسترسی به وب، نیاز به یک مرورگر وب (Web Browser) مانند گوگل کروم، فایرفاکس یا سافاری دارید.

به طور خلاصه، اینترنت شبکه فیزیکی است که به ارتباط بین دستگاه‌ها کمک می‌کند، در حالی که وب یک سرویس خاص بر روی اینترنت است که به مرور و دسترسی به صفحات و منابع مختلف وب اجازه می‌دهد.

وب

اینترنت جهان از کجا میاد؟

اینترنت از یک زیرساخت پیچیده تشکیل شده است که شامل شبکه‌های کابلی، فیبر نوری، ماهواره‌ها و سایر تکنولوژی‌های ارتباطی است. این زیرساخت‌ها از طریق شرکت‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت به کاربران ارائه می‌شوند. به طور کلی، منابع اصلی تأمین اینترنت عبارتند از:

پرووایدرهای اینترنت (ISP):

شرکت‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت که از طریق زیرساخت‌های خود، اتصال اینترنت را به کاربران فراهم می‌کنند. آنها به عنوان پل ارتباطی بین کاربران و اینترنت عمل می‌کنند.

شرکت‌های ارتباطاتی:

شرکت‌های ارتباطاتی مسئول ارائه زیرساخت‌های ارتباطی مانند کابل‌های فیبر نوری و تجهیزات مورد نیاز برای انتقال اطلاعات به طول جهان. این شرکت‌ها زیرساخت‌های اصلی اینترنت را ساخت و نگهداری می‌کنند.

مراکز داده:

مراکز داده یا دیتاسنترها، محل‌هایی هستند که سرورها و تجهیزات ذخیره‌سازی مربوط به وب و سرویس‌های اینترنتی قرار دارند. این مراکز داده، محلی برای ذخیره و ارسال اطلاعات و منابع اینترنتی به کاربران هستند.

شرکت‌های فناوری اطلاعات:

شرکت‌های فناوری اطلاعات مانند گوگل، مایکروسافت و ... نقشی کلیدی در توسعه و ارائه خدمات و سرویس‌های اینترنتی دارند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : fns4565
تاریخ : دو شنبه 9 مرداد 1402
هوش مصنوعی فتوشاپ

Adobe برای اولین‌بار در ماه May هوش از مصنوعی مولد خود رونمایی کرد. این فناوری با قابلیت‌های جامع Generative Expand در دسترس آزمایش‌کنندگان این نرم‌افزار قرار گرفته است و به شما اجازه می‌دهد که به‌راحتی کادر تصاویر را بکشید و بزرگ کنید.

فتوشاپ بتا حالا به کاربران خود اجازه می‌دهد که از قابلیتی موسوم به Generative Expand استفاده کنند. ادوبی می‌گوید این ویژگی می‌تواند با یک کلیک تصاویر را در داخل این برنامه گسترش دهد. با این کار می‌توانید نسبت تصاویر را تغییر دهید و مطابق میل خود برای آن‌ها پس‌زمینه جدید ایجاد کنید.

 

چگونه می‌توان از Generative Expand در فتوشاپ استفاده کرد؟

برای استفاده از Generative Expand کافیست بتای جدید این برنامه را دریافت کنید. سپس با ماوس کادر تصویر را بگیرید و بکشید تا بزرگ شود. زمانی که کادر به‌اندازه مدنظرتان رسید، می‌توانید بنویسید که دوست دارید چه چیزی به تصویر شما اضافه شود. این ویژگی درحال‌حاضر از بیش از 100 زبان پشتیبانی می‌کند.

درنهایت محتوایی که به تصویر اضافه می‌شود، به‌صورت یک لایه جدید در فتوشاپ قابل دسترس خواهد بود تا کاربران بتوانند در صورت نیاز آن را دستکاری یا حذف کنند.

ادوبی می‌گوید فیلترهایی را برای این ویژگی در نظر گرفته است تا از تولید محتواهای نامناسب جلوگیری کند. سخنگوی این شرکت گفته است: «زمانی که از یک دستور در کنار Generative Expand استفاده می‌کنید، فیلترها روی متن ورودی اعمال می‌شوند تا تولید تصاویری را که ممکن است حاوی محتواهای نامناسب باشند، کاهش دهند.» همچنین بخشی از فیلترها روی خروجی هوش مصنوعی اعمال می‌شوند تا اگر محتواهای نامناسبی توسط این فناوری تولید شده بود، شاهد نمایش آن‌ها نباشیم.

Generative Expand قابلیت جدیدی در دنیای مدل‌های هوش مصنوعی مولد نیست و قبلاً ابزارهای DALL-E 2 یا میدجرنی هم چنین کارهایی انجام می‌دادند. اما پیاده‌سازی این ویژگی در فتوشاپ، به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین ابزارهای ویرایش تصویر، می‌تواند برگ برنده‌ای برای ادوبی باشد.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : fns4565
تاریخ : یک شنبه 8 مرداد 1402