چگونه مقاله موثر در سئو بنویسیم

شرط می بندم بسیاری از شما که صاحب وب سایت یا بازدید کننده هستید، حداقل یک بار در مورد مقالات سئو شنیده اید. اگر اینگونه نیست، ما در اینجا به توضیح اینکه سئو چیست و چگونه عمل میکند، چرا عمل می کند و اینکه چطور آن را به طور صحیح و موثر بنویسیم، می پردازیم.

سئو (SEO ) مخفف Search Engine Optimized، و به معنی “بهینه شده برای موتورهای جستجو” است، بنابراین مربوط به مواردی است که به شدت با موتورهای جستجو که همه ما با آنها آشنایی کامل داریم در ارتباط است (به عنوان مثال گوگل، یاهو، ask.com و غیره). هدف این تکنیک هدایت بازدید به سوی یک وب سایت با استفاده از کلمات کلیدی که به طور استراتژیک مورد استفاده قرار گرفته اند، می باشد. امروزه، اینترنت با سرعت غیرمنتظره ای رو به رشد است، در این میان گروه های بسیاری وجود دارند که می خواهند هنگامی که شما در وب قصد جستجو برای کسب و کار، محصول یا هر چیز دیگری را دارید، آنها را پیدا کنید. برای دیده شدن می بایست به سطح معینی از قابل رویت بودن رسید، بنابراین هنگامیکه شما صاحب یک وب سایت هستید و می خواهید مردم شما را پیدا کنند، حتما تلاش می کنید تا در اولین صفحات نتایج جستجو باشید زیرا مردم نیز در اینترنت به دنبال راهی سریع و آسان برای یافتن موارد مورد نظر هستند.

پس بیایید در نظر بگیریم که در حال حاضر شما صاحب وب سایت هستید و می خواهید قابلیت دیده شدن خود را بالا ببرید تا مردم بتوانند شما را پیدا کنند. در حقیقت یکی از موثرترین شیوه ها برای رسیدن به این مقصود، نوشتن مقالات خوب سئو می باشد.

قهوه بخورید و از مطالب سئو لذت ببرید

این کار به هدایت بازدید به وب سایت شما و قابل رویت شدن مطالب شما در موتورهای جستوجو کمک می کند. البته شما می توانید از استخدام یک نویسندۀ مستقل حرفه ای متخصص در مقالات سئو نیز بهره ببرید اما چرا سعی نکنید به این نقل قول عمل کنید که:

اگر می خواهید کاری به بهترین نحو انجام گیرد، خودتان آن را انجام دهید

اینگونه شما درباره وب سایتتان بیشتر خواهید دانست و تجربۀ بیشتری کسب خواهید کرد.

هیچ چیز پیچیده ای در مورد نوشتن مقالات سئو و هیچ درست یا غلطی وجود ندارد٬ فقط می بایست دستورالعمل های خاصی را برای رسیدن به موفقیت دنبال کنید.  من سعی خواهم کرد برخی از آنها را که فکر می کنیم در انجام این کار به شما کمک خواهد کرد، توضیح دهم.

به محتوا اهمیت دهید:

هنگامیکه می خواهید مقاله ای در رابطه با سئو بنویسید، علاوه بر فکر کردن به این که چگونه تعداد بازدیدکنندگان تان افزایش پیدا کند یا چه مقدار بازدید پس از ثبت مقاله خواهید داشت، سعی کنید از محتوای مقاله نیز غافل نشوید. می بایست طبیعی بنویسید و اطلاعاتی را به اشتراک بگذارید که برای خواننده جالب باشد. باید چیزی باشد که خواننده بتواند به راحتی با آن ارتباط برقرار کند و در نهایت اذعان کند که مقاله برای زندگی و کارش مفید بوده است. اگر مقاله ای از نظر تکنیکی کامل و صحیح باشد اما حاوی اطلاعات مفیدی نباشد اساسا هیچ دلیلی برای نوشتن آن وجود ندارد، زیرا این مساله می تواند بازدیدکنندگان شما را مایوس کند و موجب نوشتن شدن بررسی هایی منفی دربارۀ وب سایت شما شود.

شما همچنین می بایست به طول مقاله خود اطمینان حاصل کنید که بیش از حد طولانی نباشد در غیر این صورت ممکن است خواننده را خسته کنید، یا اینکه بیش از حد کوتاه و از لحاظ محتوا بی ارزش و حاوی اطلاعات بی ربط نباشد.  مطمئن شوید مطالبی که می نویسید کاملا صحیح و معتبر باشند. تحقیق کنید و منابع مختلف اطلاعات را با یکدیگر ادغام کنید یا با توجه به تجارب شخصی خود بنویسید، آنچه مهم است منحصر به فرد بودن مطالب می باشد٬ زیرا شما نمی توانید از مقالۀ فردی دیگر کپی برداری کرده و سپس ادعا کنید مطالب مال شما می باشد.

کلمات کلیدی قدرتمند:

بی شک کلمات کلیدی مهم ترین بخش مقاله سئو می باشند، زیرا یک وب سایت از طریق آنها پیدا می شود. آنها مجموعه ای از کلمات مرتبط با اطلاعات مقاله شما هستند و همچنین به فردی که به دنبال نوع خاصی از اطلاعات است کمک می کند تا به وب سایت شما دسترسی پیدا کرده و مقاله تان را بخواند. می توانید هم از کلمات کلیدی خود استفاده کنید، هم از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی بهره ببرید.

 

قهوه بخورید و از مطالب سئو لذت ببرید

طبق تحقیقی که توسط Onestat.com  صورت گرفت اذغان شده:

ازمیان تمامی عبارات جستجو در سراسر جهان، ۳۳% از خوانندگان از عبارات ۲ کلمه ای در موتورهای جستجو استفاده می کنند.عبارات سه کلمه ای در جایگاه سوم (تقریبا ۲۶%) و به دنبال آن عبارات تک کلمه ای (۱۹%)، عبارات چهار کلمه ای (تقریبا ۱۳%) و پنج کلمه ای (تقریبا ۶%) قرار دارند.

بنابراین سعی کنید روی تعداد کمتر اما کاملا مرتبط با ترکیب کلید واژه های مقالۀ خود متمرکز شوید، این کار می تواند در انتخاب کلید واژه های مناسب به شما کمک کند.

نکتۀ خوب دیگری که می توان به آن اشاره کرد اینست که می توانید از جای دادن لینک های ابرمتن (hypertext) در میان محتوای مقاله تان بهره ببرید. اگر به اتصال به دیگر مقالات خوب یا منابع جالب اقدام کنید، این کار می تواند قابلیت دیده شدن وب سایت شما را بالا ببرد و موتور جستجو می تواند مقالۀ شما را راحت تر پیدا کند.

شما همچنین می بایست تراکمکلماتکلیدی را در نظر بگیرید_ تعداد دفعاتی که کلید واژه ای (کلمه کلیدی) در یک صفحۀ وب استفاده می شود تقسیم بر تعداد کل کلمات درآن صفحه_ اطمینان حاصل کنید که بیش از حد از کلمات کلیدی ای که می خواهید در مقالۀ خود جای دهید استفاده نکنید بلکه سعی کنید به میزان لازم آنها را بکار ببرید. به طور کل، بهره گیری صحیح از کلمه کلیدی، به معنی تعداد دفعاتی که  در یک مقاله از آن استفاده می شود نیست بلکه تعداد دفعات استفاده، در کنار دیگر ترکیب های کلید واژه ها مواردی هستند که باید در هنگام نوشتن مقالۀ سئو در نظر گرفته شوند.

همانطور که به سوی بخش تکنیکی تر این مبحث پیش می رویم ، به بهینه سازی صفحۀ وب می رسیم. در یک صفحۀ HTML ساده، قسمتی به اسم “سربرگ یا Header” وجود دارد که آن را می توانید در ابتدای کد پیدا کنید. این بخش متا تگ های مختلفی را شامل می شود، اما متا تگ هایی که برای نوشتن مقالات سئو باید بیشتر به آنها توجه کنید تگ عنوان و متاتگ توضیحات می باشند. حال آیا به یاد دارید که دربارۀ کلمات کلیدی صحبت کردیم؟ اینجا بهترین موقعیت است که یکی از آنها را به کار ببریم، زیرا معمولا خزنده های موتورهای جستجو، صفحات HTML را از بالا به پایین می خوانند، بنابراین هرچه کلمات کلیدی را سریع تر پیدا کنند، بهتر است.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : fns4565
تاریخ : شنبه 11 مهر 1394
با این ترفند ها تجربه کاربری وبسایت خود را بهتر کنید – قسمت اول

در دنیای بازاریابی امروز، یک وبسایت می تواند ابزاری قدرتمند و حیاتی باشد. اگر بتوانید به خوبی از آن استفاده کنید، به منزله یک فروشنده 24 ساعته در خدمتتان خواهد بود و بهتر از هر انسانی محصولات تان را عرضه خواهد کرد.

با این وجود، تغییرات مداوم تکنولوژی می توانند ظاهر وبسایت تان را قدیمی جلوه دهند. در این صورت لازم خواهد بود اصلاحاتی در آن ایجاد کنید. در ادامه چند مورد از ساده ترین و در عین حال تاثیر گذار ترین ترفند های طراحی وب را برایتان آورده ایم که می توانند تجربه کاربری سایت را تا حد زیادی افزایش دهند:

استفاده از فضای سفید

 

اگر وبسایت تان فضای خالی زیادی دارد، به احتمال زیاد وسوسه خواهید شد که از آن استفاده کنید و نگذارید “هدر برود”؛ اما مطمئن باشید ایده اشتباهی است. یکی از اصلی ترین مؤلفه های یک طراحی خوب، وجود فضای سفید، به اندازه کافی است. فضای سفید به کاربر اجازه می دهد روی محتوا تمرکز بیشتری داشته باشد.

طبق گفته های Crazy Egg، فضای سفید در اطراف متون و همچنین عنوان ها، می تواند توجه کاربر را تا 20 درصد افزایش دهد. فضای سفید همچنین این احساس را منتقل می کند که وبسایت شما باز و بزرگ است.

یک نمونه از رعایت این نکته را می توانید در وبسایت http://www.sessionm.com/ مشاهده کنید:

 با این ترفند ها تجربه کاربری وبسایت خود را بهتر کنید

سرعت صفحه

یکی از بد ترین تجربه ها برای کاربران این است که برای باز شدن یک صفحه مدتی طولانی منتظر بمانند. البته بیشتر کاربران هیچگاه منتظر نخواهند ماند و به محض این که احساس کردند وبسایت مورد نظر کند است، آن را خواهند بست و دیگر باز نخواهند گشت.

در مورد راه های افزایش سرعت وبسایت و اهمیت آن، قبلا یک مطلب نوشته ایم که مطالعه اش می تواند مفید باشد.

برای آگاهی بیشتر از سرعت کنونی وبسایت تان و ایراداتی که دارد، می توانید از سرویس مخصوص گوگل برای این کار استفاده کنید و پیشنهاد های آن را به کار ببندید.

وبسایت http://www.barnesandnoble.com/ نمونه یک وبسایت سریع است. خودتان امتحان کنید.

لینک های خود را متفاوت از متن کنید

وقتی در قسمتی از متن، یک لینک قرار می دهید، حتما انتظار دارید خوانندگان آن را دنبال کرده و باز کنند. پس بهتر است طوری نمایش داده شود که توجه ها را جلب کند.

یکی از راه های متفاوت کردن لینک ها، تغییر رنگ آن هاست. 

همچنین سعی کنید طول لینک ها را نیز مدیریت کنید. اگر یک لینک اهمیت بالایی دارد و حتما می خواهید کاربران آن را ببینند، می توانید طول آن را افزایش دهید.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : fns4565
تاریخ : دو شنبه 6 مهر 1394
آیا مهم است که هنگام ساختن لینکها متن متفاوتی داشته باشیم

anchor text چیست,آموزش سئو,افزایش بازدید

در این مقاله منظور از لینک ها Anchor Text ، همان لینک های داخلی صفحات است که به سایت های دیگر و یا لینک های سایت خودمان مرتبط است.

روزهای خوب (یا شاید هم بد ! )سئو را بخاطر بیاورید، که همه شما باید براساس کلمات کلیدی یا عبارات کلیدی که بیشترین تطابق را با متن دارند، رنک خود را بهبود می دادید.

خب باید بگوییم که آن روزها گذشته است! و خیلی چیزها از نظر گوگل تغییر کرده است.

از زمان ارائه الگوریتم پنگوئن گوگل در سال 2012 که بیشتر جریمه بود تا بهبود بخشیدن، بهترین زمان برای تولید متن خوب هنگام ساختن لینک است، نه اینکه بصورت احمقانه کلمات کلیدی بسازید (چیزی که در ایران بسیار رواج پیدا کرده است و هرچه هم من و سئو کاران دیگر فریاد می کشیـــــــــــــــــــــــــم که این کار را انجام ندهید کسی گوش نمی دهد !!!)

لطفا و خواهشا موارد زیر را با دقت بخوانید :

  1. ترکیبی از موارد زیر برای توضیح دادن یک متن (به عنوان مثال “ساعت های ارزان قیمت”)
  2. لینک های مارک دار (نام کمپانی سازنده/سایت و …) “فروشگاه ساعت”
  3. ساعت های کوچک و بزرگ و … “شما می توانید ساعتهای ارزان قیمت یا غیرگران بخرید” (یعنی از کلمات مترادف استفاده شود)
  4. کلمات یا عبارات کلیدی دقیق و … “ساعت های ارزان قیمت”
  5. لینک های عمومی شامل “اینجا کلیک کنید”و “این سایت” و …
  6. لینک های خیلی کلی مانند “www.watchs.com”

بهترین توصیف برای این نوع از متن ها شکل گفتگویی آن است اما این مقاله کار خوبی را روی backlink سایت های معتبر جهانی انجام داده است و آنها را به چالش کشیده است.

البته اگر سایت شما دارای سرمقاله است (هنگام تولید محتوای گسترده) آنگاه شما بطور طبیعی تنوع گسترده ای از Anchor text الگوریتم پنگوئن را دارید.

بهرحال مطمئنا می توان گفت بسیار مهم است که به متن کلیدی خود تنوع ببخشید، هنگامی که درحال تولید لینک هستید.

در ایران مد شده است که بسیاری از سایت ها در پایان مطلب خود شروع می کنند به قرار دادن ده ها کلمه کلیدی مرتبط و نا مرتبط که در واقع نامرتبط ها ارزش مرتبط ها را هم از بین می برد.

یا بعضی ها فکر می کنند که به هیچ عنوان نباید به سایت های دیگر لینکی بدهند !!! کی گفته ؟!!!!!!!!!!!!

چرا فکر میکنید لینک دادن به سایت های بزرگ که از نظر گوگل رنکینگ مطلوبی دارند می تواند بد باشد حال انکه گوگل دوست دارد ببیند شما نویسنده به روز و متفاوتی هستید که از مقالات سایت های بزرگ اطلاع دارید ؟!!

پس از کلمات کلیدی با تعداد کم و 100% مرتبط با موضوع خود استفاده کنید و در مطلب خود هم از لینک دادن به مراجع بزرگ نهراسید.

***متن اصلی خود را تنوع ببخشید تا از مجازات گوگل در امان باشید***


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : fns4565
تاریخ : جمعه 3 مهر 1394
متاتگ توضيحات سايت - Meta Description

مهمترین متاتگ برای افزایش سئو و بهینه سازی متاتگ توضیحات مربوط به سایت می باشد. توجه کنید که متن آنرا جذاب، مختصر و مفید انتخاب کنید. بهترین حالت آن یک جمله است که شرح مفیدی از صفحه را ارائه می کند. برخی از موتورهای جستجو از جمله گوگل آنرا به عنوان پارامتر ثانویه مورد توجه قرار می دهند.
نکته سئو: معمولاً متنی که از صفحه ی شما در موتورهای جستجو از جمله گوگل نمایش داده می شود همان Meta Description سایت شما است. همچنین زمانی که شما سایت خود را در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک Share می کنید، متنی که از سایت شما در آن Post نمایش داده می شود همان Meta Description شما است.

محتوای این تگ باید دو خاصیت زیر را داشته باشد:
1. باید به رتبه سایت شما در موتورهای جستجو کمک کند.
2. خواننده را به آمدن به سایت ترغیب نماید.

نکات مورد توجه در سئو:
• شرح مختصر باید معنی داشته باشد و در آن قواعد نگارش رعایت شده باشد.
• اگر جملات به صورت سوم شخص بیان شوند، بهتر است.
• به هنگام نوشتن، آنرا به 160 کاراکتر (با شمارش فاصله ها) محدود کنید.
• در آن از کلماتی استفاده نکنید که در متن صفحه وجود ندارد.
• آن را با کلمات کلیدی صفحه شروع کنید.
• توصیه می شود که عنوان صفحه را دقیقاً در آن تکرار نکنید.
• کلمات کلیدی را بیشتر از سه بار در آن تکرار ننمایید.
• در انتهای هر موضوع از نقطه استفاده نمایید.

مثالی از یک شرح مؤثر:
" آموزش سئو و بهینه سازی. آموزش حرفه ای سئو و بهینه سازی برای مدیران سایت های کوچک و بزرگ. نگران رتبه ی سایت خود هستید آموزش سئو را فرا بگیرید."


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : fns4565
تاریخ : جمعه 3 مهر 1394
آموزش کار با Google Analytics

مهم ترین عامل در موفقیت یک سایت داشتن هوش مدیریتی و آن نیرویی است که امروزه با عنوان کاریزما تلقی میشود.برای هر نوع فعالیت تحت وبی از قبیل شخصی،تجاری و…هوشتان را به کار بگیرید.بدون به کار گیری قوای ذهنی شما این آمار گیر تنها وسیله ای برای ارایه ارقام است و می دانید که اعداد چیزی  جز اعداد نیستند!مهم این است که بتوانید از روی این ارقام اطلاعات کسب کنید.در این مقاله قصد داریم سوالاتی را که باید با آمار گیر به آنها  پاسخ بدین را مطرح و آموزش دهیم:

چه طور مخاطبانمان را بشناسیم؟

برای این کار کافی است که شما یک نمودار توصیفی از مخاطبان را بررسی کنید.برای این هدف وارد داشبورد Analytics شوید و سپس از راه Standard Reports  به منوی  Audience  یا مخاطبان بروید.

۱۵

بیشتر توضیح میدهیم:

با ورود به  audience reports یا بخش مخاطبان و گزارشاتی  که اعلام می کند می توانید اطلاعاتی را از موقعیت مکانی بازدید کننده ها،تکنولوژی مورد استفاده آنها برای ورود به سایت و…به دست بیارید.

مثلا اگر سایت شما سازگار با هر سیستم هست و کاملا ریسپانسیو می باشد، می توانید این مسیر را طی کنید :Audience->Mobile->Overview

سپس متوجه می شوید چه تعدادی  با این دستگاه ها به سایت دسترسی دارن.امروزه بیشتر سرچ های سریع و وبگردی ها با موبایل وتب لت انجام میشود.مگر این که کار به صورت حرفه ای انجام شود.شاید بگویید دانستن این آمار چه مزیتی دارد؟!

بهتر است بدانید که همه ی این آمار در جهت ارتقا سطح علمی و تسهیلاتی سایت شما می باشد.پس بهش بی توجه نباشید.

یا مثلا همان طور که در شکل مشخص است از بخش  Devices, می شود مشخص کرد که کلا چه نوع سیستم هیی استفاده میشود و آمار این افراد چه وضعیتی دارد.

همچنین با طی مسیر   Geo->Location میتوانید موقعیت مکانی افراد را ببینید و به این ترتیب تمرکز مکانی را تشخیص بدید.در این بخش حجم بالای اطلاعاتی وجود دارد که همگی مربوط به ریز اطلاعات مکانی افراده.

۲۳

کاربران سایت چه طور به سایت دسترسی پیدا می کنن؟

این سوال هم خیلی مهم است.بخشی دیگه برای این موضوع تعبیه شده با نام Acquisition .این بخش دو زیر مجموعه به نام All Traffic وAll Referrals. دارد.توضیحاتی در مورد هر کدام ارایه میدهیم:

All Traffic  یعنی همه ی آن چه که مربوط به کاربران است و نحوه ی دسترسی آنها!.به شما اطلاعاتی درباره افراد و چگونگی دسترسی آنها میدهد.این که چه مقدار با  وارد کردن آدرس سایت را باز کردن یا چه مقدار از طریق موتورهای جست و جو وارد شدن.

All Referrals اطلاعات مخصوص تری را ارایه می دهد. نشان میدهد که چه مقدار از این کاربران با استفاده از لینک سایت شما (به صورت تبلیغی یا اشتراکی) یا از طرق آدرس مستقیم وارد سایت شدن.خب طبیعی است که اگه آمار بازدید شما با استفاده از تبلیغات در سایت ها بیشتر شده باشد باید تبلیغات را گسترده تر کنید و بالعکس.

چه طور ترافیک بازدید سایت را افزایش بدهیم؟

ممکن است شما برای سایتتان زمان زیادی را صرف کنید ولی در ماه تعداد بازدیدها محدود باشد ،پس نیاز دارید بازدید کننده بیشتری کسب کنید.ممکن است شما زمان کمی را در پیج سایتتان در فیس بوک صرف کنید ولی بازدید ها خیلی بیشتر باشد.پس آمار کلی به دستتان می آید که باید کجا تمرکز بیشتری را داشته باشید.برای کسب این ابتدا وارد Social Overview report شوید وبعد روی  best social network کلیک کنید.

بازدید کننده ها بیشتر به چه بخش هیی از سایت علاقمندند؟

برای پاسخ به این سوال باید این مسیر را طی کنید:Behavior->Site Content->All Pages

۳۶

خب شاید تحلیل این آمار برا شما ساده  نباشد.در این جا چند ستون هست که هرکدام نمایانگر یک موضوعی هستند:

Pageviews/Unique Pageviews:ابتدا تعداد بازدید کننده ها،تعداد دفعات بارگذاری صفحه و تعداد دفعاتی که مثلا هر صفحه دوبار بارگذاری شده است را نشان میدهد.

Avg. Time on Page:این قسمت مدت زمانی را نشان میدهد که خواننده ها شما در این صفحه صرف کردن و تا آن موقع وارد صفحه دیگه ای از سایت نشدن.مهم ترین کاربرد این موضوع ارزیابی علایق کاربران است.

Bounce Rate:این بخش نشانگر درصد بازدید کننده هایی است که فقط یک صفحه از سایت را بررسی کردن…خب شاید تعداد زیاد این بخش برای وب مسترها دلسرد کننده باشد.

نکته:نکاتی که ذکر شد راهنمایی خلاصه و کوتاهی از هر بخش بود.این آمار خیلی دقیق تر از این توضیحات است.

سرعت بارگذاری سایت چه قدر است؟

به وسیله این مسیری که معرفی می کنیم می توانید متوسط بارگذاری سایت و زمان بالا آمدن آن را مشاهده کنید.با این کار می توانید اطلاعاتی درباره حجم مطالب ،کیفیت هاست و…پیدا کنید.

۴۶

چه اتفاقاتی در لحظه در سایت من رخ میدهد؟

مسیر زیر می توانه مشخص کند که  در حال حاضر چه کسانی در سایت فعالیت دارن،کجا را بازدید می کنند و چه چیز رو دریافت میکنند.(دانلود فایل)

standard reports >> Real-Time

+

۵۵اگر تمایل دارید بیشتر با این ابزار کاربردی و اصطلاحات آن آشنا شوید پیشنهاد می کنیم مقاله معرفی ۶ اصطلاح گوگل آنالیتیکس را نیز بخوانید.

امیدواریم از آموزش کار با Google Analytics لذت برده باشید.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : fns4565
تاریخ : چهار شنبه 1 مهر 1394
بهینه سازی بیش از حد چیست؟
یکی از آخرین آپدیت های گوگل برای مقابله با سایت هایی بود که بیش از حد بهینه سازی شده بودند(Over Optimized).بسیاری از سایت هایی که محتوای مفید داشتند در این آپدیت ضربه خوردند در این پست به بررسی این آپدیت میپردازیم.

بهینه سازی بیش از حد زمانی اتفاق میوفتد که وبسایت شما زیادی برای گوگل خوب باشد.خوب بودن میتواند در داشتن بک لینک های زیاد خوب یا بهینه سازی On Page خیلی قوی باشد.اگر وبسایت شما از مرزهایی که گوگل تعیین کرده فراتر برود ضربه خواهید خورد.

این آپدیت جدید نیست و یکی از دوره های فعالیت پاندا مربوط می شد به بهینه سازی بیش از حد اما هنوز هم بسیاری قربانی این آپدیت میشوند.جالب است بدانید بینگ هم آپدیت مشابهی برای این دسته از وبسایت ها داشته است.

این آپدیت سوال های زیادی را ایجاد کرد که به ترتیب به این سوال ها پاسخ میدهیم.

  • اولین سوال این است که چه نیازی به این آپدیت بود؟

سئو آنچه شما لایقش هستید

Matt Cutts مدیر بخش مبارزه با اسپم گوگل در کنفرانس SXSW اینگونه به سوال پاسخ داد:

اخیرا بسیاری از وبسایت ها اهمیت سئو را درک کرده اند اما متاسفانه به جای ایجاد محتوای مفید سعی میکنند با ایجاد محتوای خاص به طور مثال در مورد بهینه سازی سایت کاربر را به زور و به هر روشی وارد وبسایت خود کنند.

  • سوال دوم این است که آیا بهینه سازی بیش از حد واقعا بد است؟


مثالی که از گوگل پرسیده شد این بود که آیا استفاده زیاد از لینک های Nofollow مشکلی ایجاد میکند؟

پاسخ این بود که نه! اما شما گاها دست به کارهایی میزنید که کاربر را به هر روشی وادار میکنید شما را به عنوان بهترین وبسایت بشناسد.شما عملا انتخاب را برای کاربران از بین میبرید.شاید بتوان گفت تولیده کننده های محتوا نمی نویسند که نوشته باشند بلکه مینویسند تا بتوانند همه را راضی کنند.

از خود به عنوان یک تولید کننده ی محتوا سوال کنید :

  • آیا شما چیزی که کاربران میخواهند را نمی نویسید؟
  • آیا شما مطلب نمی نویسید تا در نتایج جستجو بهتر حاضر شوید؟
  • آیا شما مطلب نمی نویسید که بازدید کننده ی بیشتری به دست بیاورید؟

مسلما در ۹۰ درصد مواقع پاسخ به این سوال ها برای تمامی ما وبمسترها مثبت است.

ما نمیخواهیم بگوییم این کار اشتباه است اما میخواهیم بگوییم که اهداف عوض شده اند و ما هر روز بیشتر و بیشتر نگران این هستیم که موتورهای جستجو را راضی نگه داریم عملا کاربران را در نظر نمیگیریم.

  •  پس سئو مرد؟ سئو تمام شد؟

سئو نمرده است

خوشبختانه سئو نمرده است و تنها زمانی خواهد مرد که اینترنت بمیرد.اما اصول سئو تغییر کرده اند.بگذارید با ۲ تعریف از سئو شما را باتعریف نوین آشنا کنیم:

  • سئو یعنی درک آماری از وبسایت برای درک بهتر از نیاز و هدف کاربران در وبسایت.این آمار به شما تصویر درست و دقیقی از کاربران و موتورهای جستجو میدهد تا متوجه شوید که چه چیزی در وبسایتتان را آنها بیشتر دوست دارند.یکی از بخش های درک آماری برای این است که متوجه شوید محتوای شما چقدر برای کاربران مفید است.ما از شما نمیخواهیم با کلمات بازی کنید ما از شما میخواهیم محتوای خوب تولید کنید.
  • در بخش دیگری میتوان گفت سئو یعنی آماده کردن بستر مناسب برای موتورهای جستجو تا صفحات شما را به راحتی بررسی کنند.به عنوان یک سئوکار باید مطمئن شوید که بخش های درست به راحتی در اختیار موتورهای جستجو قرار میگیرند.تکرار میکنیم نمی گوییم با کلمات بازی کنید میگوییم ساختار و کدنویسی بهینه داشته باشید.
  • همه اینها قبول من هنوز نفهمیدم چه جور وبسایت بهینه سازی بیش از حد شده است؟

وبسایت بهینه سازی بیش از حد شده است اگر ……محتوای شما زبان اسپم دارد.

وبسایت بهینه سازی بیش از حد شده است اگر……لینک های ارسال شده به وبسایت شما فقط از ویکی پدیا هستند.

وبسایت بهینه سازی بیش از حد شده است اگر……تمام لینک های ارسال شده به سمت وبسایت با انکرتکست یکسان هستند.

وبسایت بهینه سازی بیش از حد شده است اگر……صفحات شما بی هدف و پشت سرهم در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته میشوند.

وبسایت بهینه سازی بیش از حد شده است اگر……لینک های داخلی زیادی از بخش نظرات سایت ها و انجمن ها دارید.

وبسایت بهینه سازی بیش از حد شده است اگر……آنچه کاربران میبینند با آنچه ربات های گوگل میبینند متفاوت است.

وبسایت بهینه سازی بیش از حد شده است اگر……تبلیغات را به کاربران خود در وبسایت ارائه میکنید به جای محتوا

  • حالا چگونه مشکل را حل کنیم؟

مطلب طولانی و خسته کننده شده است شاید راخت ترین بخش رفع مشکل باشد زیرا مشکلات کاملا واضح هستند و روش های حل آنها هم به راحتی قابل تشخیص هستند.

اما ۳ توصیه کلی برای شما داریم:

الف) شروع کنید به ایجاد محتوای مفید و محتوای اسپم و کپی را فراموش کنید.

ب) پست های قدیمی را زنده کنید به آنها لینک بدهید.

ج) شروع کنید به بهینه سازی وبسایت


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : fns4565
تاریخ : چهار شنبه 1 مهر 1394
نکاتی درباره الگوریتم جدید پنگوئن گوگل 3

آخرین الگوریتم گوگل,الگوریتم پنگوئن گوگل,الگوریتم جدید گوگل

 

17 ام اکتبر 2014 (25 مهر 93) روزی مهم برای سئوکاران، وبمستران و صاحبان کسب و کار بود. پنگوئن که تمام سال منتظرش بودیم به مرحله اجرا رسید. گری ایلز از شرکت گوگل در کنفرانس SME اعلام کرد که پنگوئن قریب الوقوع است که می تواند به صورت الگوریتمی جدید یا ماجراجویی جالب برای وبمستران باشد. بنابراین ما بیش از پیش منتظر رسیدن پنگوئن 3 بودیم.

همچنان سوالات بسیاری در مورد نسخه جدید پنگوئن مطرح است. برای مثال، چرا آپدیت آن اینقدر طول کشید؟ آیا خسارت های ناخواسته ای وجود دارد؟ آیا نشانه های جدیدی به همراه دارد؟ آیا با تنوع بیشتری عملی می شود؟ و …

بنابراین زمانیکه اولین نشانه ها از اجاریی شدن پنگوئن را دیدیم، بسیاری از ما شروع به کالبد شکافی و آنالیز موارد ترمیمی و جدید نمودیم.

با توجه به اینکه الگوریتم به کندی اجرا می شود، به زمان و داده کافی نیاز داشتم تا بتوانم آپدیت های اساسی را آنالیز کنم و سپس موارد ترمیمی را بررسی نمایم. همچنین خوشحالم که نزدیک به 10 روز زمان برد تا بتوان این پست را بنویسم چرا که آپدیت های جالبی وجود دارد که بایستی بررسی میکردم. در حال حاضر با اعمال این آپدیت ترمیم هایی صورت گرفته است، معتقدم که بررسی کافی برای نوشتن اولین پستم در خصوص پنگوئن 3 داشته ام. همچنین ممکن است که الحاقیاتی در ادامه بررسی تغییرات جهانی پنگوئن خصوصا در سایت های داخل کشورمان به آن اضافه کنم.

نمای مبهم، مشکلی که داریم!

با توجه به تاخیر زیاد پنگوئن واضح بود که گوگل مشکلانی با الگوریتم دارد. هیچکس نمی داند که مشکلات دقیقا چه مواردی هستند اما می توان حدس زد که نتایج بررسی ها کمتر از حد قابل قبول است. نشانه الگوریتم‌های قبلی پنگوئن بسیار حاد بوده است. الگوریتمی که لینک های اسپم گونه سایت های کم کیفیت را هدف قرار داد. در مقایسه با الگوریتم‌های گسترده و پیچیده مانند پاندا تغییرات بوضوح دیده شد …

پاندا در مورد محتوای سایت ها بود که آنرا کمتر ملزم به تغییر میکرد. از طرف دیگر پنگوئن در مورد لینک های خارجی و لینک هایی که می توان آنها را دستکاری کرد، است. با اجرایی شدن هرچه بیشتر آپدیت های پنگوئن شما می توانید به نشانه های بیشتری از عملکرد آن و اتفاقاتی که رخ می دهد دست یابید. به عنوان مثال، راه اندازی کمپین های منفی سئو، اضافه کردن هر سایتی به هاستی که دارای سایت های کم کیفیت است که قبلا توسط پنگوئن منگنه شده اند و غیره. تمامی این موارد می تواند باعث آشفتگی الگوریتم شود که خسارت های جبران ناپذیری را ایجاد می کند. در این پست نمیخواهم با سئوی منفی درگیر شوم فقط میخواستم یادآوری کنم که چرا معتقدم گوگل برای ارائه آپدیت جدید دردسرهای زیادی داشت.

هدف من در این مقاله

در اینجا مختصرا مواردی را که از قبل در مورد پنگوئن 3 میدانستیم لیست نموده ام و سپس به نتایج بررسی های خودم خواهم پرداخت که در اکتشافات پنگوئن به آن‌ها رسیده ام شامل ترمیم‌ها، تنبیهات جدید، و دیگر موارد جالب که در بررسی ها به آنها رسیده ام. در واقع من توضیحات بیشتری در مورد پنگوئن، پاندا می دهم و موارد مبهم را باز خواهم کرد. پس شروع کنیم

مواردی که از قبل در مورد پنگوئن می دانستیم:

  • پنگوئن 3 در 17 اکتبر شروع به فعالیت نمود و در 21 اکتبر بطور رسمی اعلام شد.
  • نسخه ای جهانی است.
  • جدید است و در واقع آپدیت بشمار نمی رود. سیگنال های جدیدی اضافه نشده است.
  • سرعت آن کند است لذا چند هفته طول میکشد تا کامل شود. ترمیم ها سریعتر اعمال میشوند.
  • ارزیابی های بین المللی بیشتر است.
  • گوگل در مورد آپدیت اطلاع رسانی خاصی نکرد. این موضوع تا حدی عجیب است. من در ادامه مقاله تا حدودی در این مورد توضیح خواهم داد.

لرزش‌ های متعدد پنگوئن

در حال حاضر حدود 2 ماه از ارائه پنگوئن 3 می گذرد. برپایه طبیعت این آپدیت، نمی خواستم که این مقاله را سریع بنویسم. چونکه نیاز به داده های بیشتری داشتم تا بتوانم سایت های بیشتری را در طول اجرای آپدیت از نظر میزان اثرگذاری، تنبیهات جدید و ترمیم ها بررسی نمایم. این کاری بود که در این دو ماه (از 18 اکتبر) انجام داده ام. زمانیکه پنگوئن برای اولین بار اجرایی شد واضح بود که سرعت کند خواهد بود. می دانستم که پتانسیل زیادی برای رخ دادن فاجعه ای بزرگ (از نقطه نظر گوگل) وجود دارد. بنابراین امکان این وجود نداشت که در یک زمان بصورت جهانی عرضه شود. بجای آن، معتقدم که آنها پنگوئن را با آنالیز SERPها، تنظیم الگوریتم در هر جایی که لازم است و در نهایت افرایش و گسترش آپدیت ها آغاز کردند.

خصوصا در پنگوئن و در این دو ماه اخیر من لغزش های متعددی مشاهده کرده ام. حرکتی شاخص در 22 اکتبر اتفاق افتاد و سپس تغییرات بیشتری در 24 اکتبر رخ داد. بعضی از سایت ها ضربات سریعتری را از تغییرات پنگوئن دیدند درحالیکه بقیه سایت ها با تغییرات بعدی پنگوئن از آن مستفیض شدند!

برای مثال، یکی از مشتریان که به کمک پاندا و پنگوئن سئوی او را انجام داده ام در روز جمعه 24 اکتبر پیشرفت سریعی داشت. آمار آنها را در پایین می بینید. آنها از روز 24 اکتبر 48 درصد پیشرفت داشته اند.

الگوریتم جستجوی گوگل,الگوریتم سرچ گوگل,الگوریتم گوگل پاندا

فوق العاده است! خصوصا برای صاحبان کسب و کار . آنها در طول یک سال به سختی کار کرده اند تا سایتشان را از دیدگاه های مختلف شامل محتوا، لینکها، موبایل و … پاکسازی کنند. عالی است که ببینید آن تلاش زیاد با آپدیت های چندباره الگوریتم جبران میشود (آنها برای پاندا 4 ترمیم شده اند و در حال حاضر برای پنگوئن 3). بهرحال امسال سال خوبی برای آنهاست.

کمی بعد من کاملا منتظر لرزش های بیشتری در مقیاس جهانی بودم. به این معنی که سایت ها ضربات جدیدی را متحمل می شوند در حالی که بسیاری دیگر از سایت ها از روزهای ابتدایی اجرایی شدن پنگوئن 3 اثرات آن را دریافت کرده اند. برای مثال، سایتی ممکن است در 17 اکتبر مورد لطف یا تنبیه قرار گرفته باشد اما در طول لرزش های بعدی بالا و پایین شود. این موضوع را مشاهده کردم و همچنان نیز ادامه دارد.

ترمیم های بیشتر در طول پنگوئن 3

برای آنهایی که مدت زمان طولانی با پنگوئن می جنگند (بعضی با پنگوئن 2 در 22 می سال 2013)، این اپدیت غیر منتظره بود. بعضی از شرکت ها که با انها همکاری کرده ام در 12 تا 18 ماه گذشته به سختی کار کردند تا پروفایل لینکشان را بهینه کنند. این موضوع به این معناست که لینک های غیرطبیعی و هرز و همچنین استفاده از ابزارهای نادرست باعث سوق دادن سایتشان به سمت لینک های هرز می شود.

برای آنهایی از شما که با بهینه سازی لینک آشنایی ندارید، فرایند خسته کننده، دردناک و وقت گیر است و البته ممکن است مشکل لینک های مشابه نیز داشته باشید که چندباری در دایرکتوری ها مشاهده کرده ام.

این اتفاق زمانی می افتد که لینک های غیرطبیعی در دیگر دایرکتوری های کم کیفیت تکرار می شوند. وبسایت‌هایی که در این شرایط کمکشان می کنم بایستی بطور مستمر آنالیز شوند و پروفایل لینکشان بهینه شود. شما به سادگی یا به سرعت نمی توانید از مشکلات رها شوید. این راه سخت و دشوار به ما یادآوری میکند که هرگز نباید دوباره به لینک سازی اسپم گونه روی بیاوریم.

برای مثال، در اینجا سایتی را آورده ام که دارای صدها لینک اسپمی (بصورت پاپ آپ) در تابستان 93 است.

الگوریتم های گوگل,جدیدترین الگوریتم گوگل

سایت هایی که شدیدا برای برطرف کردن مشکلات لینک هایشان تلاش کرده اند با انجام دادن یک تست توسط پنگوئن به لذت شگرفی دست پیدا میکنند. بعضی از سایت ها که تحت حمایت من هستند ارتقا بسیار خوبی با پنگوئن 3 دریافت کردند. من در ادامه دو مورد از ترمیم های اورژانسی انجام شده را آورده ام.

اولین مورد یک خرده فروش در تجارت الکترونیک است که متاسفانه در سالیان گذشته مسیر خطرناکی را طی کرده است. انها شرکت های سئوکار مختلفی را استخدام کرده بودند (بطور متوسط سالی یک شرکت) و هر کدام از آنها هزاران لینک اسپم گونه ساخته بودند. این داستان مشابهی است که از زمان اولین ارائه پنگوئن با آن برخورد کرده ام.

سایت موردنظر زمانی که با بنده تماس گرفت شکلی درست نداشت. بنابراین ما در اولین قدم با لینک های غیرطبیعی درگیر شدیم. من به سختی اما بطور کامل پروفایل لینک آنها را بررسی نمودم و لینک های اسپمی را نشانه گذاری کردم. آنها تیم کوچکی را برای خارج سازی این گونه لینک ها بکار گرفتند و هر چیزی که قابل پاک شدن نبود کنار گذاشته شد. ما فایل غیرقابل حذف را برای دوره چهار تا پنج ماهه مکرراً آپدیت کردیم.

اما، این نکته ای است که بسیاری از قربانیان پنگوئن با آن مشکل داشته اند. کار ما با بهینه سازی لینک در بهار 2014 تمام شد! هر کاری که می توانستیم انجام دادیم اما به وضوح به یک آپدیت یا ورژن جدیدی از پنگوئن نیاز بود. که مطمئنا آن نیز به زودی بوقوع می پیوست درسته؟ … به هیچ وجه. ما بایستی تا 17 اکتبر 2014 صبر می کردیم تا این اتفاق رخ دهد. خبر خوب این است که این سایت به سرعت تاثیرات مثبتی را شاهد بود. شما می توانید در نمودار زیر رشد کلیک و برداشت را از 17 اکتبر به بعد ببینید. همچنین ترافیک طبیعی گوگل پس از اجرایی شدن پنگوئن 52 درصد افزایش یافته است.

آخرین الگوریتم گوگل,الگوریتم پنگوئن گوگل,الگوریتم جدید گوگل

سایت بعدی را نیز به سرعت توضیح می دهم که محاسبات آن از 17 اکتبر آغاز شده است و دیده شد که بصورت پله ای افزایشی را شاهد هستیم که با لرزش ها و تغییرات مرحله ای پنگوئن که در ابتدای مقاله توضیح دادم همراه بوده است. آنها رشدی ناگهانی در 17 و 22 و نهایتا 25 اکتبر شاهد بودند. سایت تغییری فوق العاده از پنگوئن 2 و سپس پنگوئن 2.1 (که گوگل شروع به شمارش کرد) نشان می دهد. پروفایل لینک وبسایت برای anchor text های دقیق از سایت های کم کیفیت غربال شده است.

صاحب سایت درواقع درصد خوبی از لینک های غیرطبیعی را خارج یا nofollow کرده بود. شما تغییرات را در نمودار زیر مشاهده می کنید. توجه کنید به رشد های ناگهانی در لرزش هایی که قبلا بیان کرده بودم.

آخرین الگوریتم گوگل,الگوریتم پنگوئن گوگل,الگوریتم جدید گوگل

بررسی واقعیت بعضی از وبسایت ها وضعیتشان مشخص نیست چون آپدیت هنوز بطور کامل اجرا نشده است.

باید اعتراف کنم که هرچند بعضی از شرکت ها را می شناسم که هنوز منتظر ترمیم پنگوئن هستند (در بعضی از سطوح). آنها مانند شرکتهایی که در بالا آمارشان را آوردم به سختی کار می کنند. آنها پروفایل لینکشان را (با ابزار disavow) پاکسازی کردند و بصورتی خستگی ناپذیر کارکردند تا مشکل خود با پنگوئن را برطرف کنند اما همچنان تغییری در وضعیتشان با پنگوئن 3 ندیده اند. همچنین شرکت های دیگری نیز هستند که از موارد مشابه رنج می برند.اما مجدداً، گوگل اعلام کرد که اجرای کامل ممکن است چندین هفته طول بکشد … بنابراین کاملاً محتمل است که این شرکت ها نیز تغییراتی را مشاهده کنند اما … در طول چند ماه.

نکته ای در مورد خطاهای disavow

در اینجا نکته ای با ارزش بیان میکنم در مورد یکی از مشتریان من که در چالش با پنگوئن 3 مرتکب اشتباه بزرگی شدند. آنها تصمیم گرفتند که ” disavow file” را در اواخر سپتامبر (بدون کمک من) آپدیت کنند در حالی که فایل دارای ارورهای جدی بود. من در نهایت با توجه به تعداد دامنه هایی که disavow شده بودند، مواردی عجیب در ایمیلی از طرف ابزار وبمستر گوگل دریافت نمودم. تعداد دامنه هایی که در GWT ثبت شده بود حدود چندصدتایی کمتر از تعداد قبلی بود که در disavow file ثبت شده بود. همچنین آن چندصد دامنه شامل هزاران لینک هرز بود. سریعاً با مشتری ام تماس گرفتم و آنها ایرادهای disavow file را برطرف نمودند و مجددا آپلود کردند.

وبسایت همچنان ترمیم نشده است (با اینکه در بعضی جهات بایستی اینکار انجام میشد). من واقعا نمیدانم اگر آن اشتباه باعث شده است که پنگوئن بطور کامل از سایت صرفنظر کند یا اینکه همچنان بایستی منتظر لرزشهایی در پنگوئن باشد تا ترمیم شود. امتحانش مجانی است.

بازدیدهای جدید پنگوئن

حال اجازه دهید به بخش منفی پنگوئن 3 بپردازیم. موارد جدیدی بعد از 17 اکتبر صورت گرفته است که من دقیق مورد بررسی قرار داده ام. به راحتی قابل تشخیص است که بعضی از تکنیک های لینک قدیمی هدف قرار گرفته است. تحقیقات من نشان داد که پنگوئن 3 الگوریتمی جدید نیست بلکه باز طراحی شده است.

برای مثال، لینک های anchor text کاملا منطبق از فهرست های اسپمی، بازار مطلب، کامنت های هرز، انجمن های اسپم و غیره در آپدیت جدید پنگوئن هدف قرار گرفته اند. نگاهی بیندازیم به توزیعanchor textهایی که در خطر پنگوئن قرار دارند.

برای مثال در اینجا توزیع anchor text را برای سایتی داریم که توسط پنگوئن 3 هدف قرار گرفته است. تعداد anchor text های کاملا منطبق را بررسی کنید.

آخرین الگوریتم گوگل,الگوریتم پنگوئن گوگل,الگوریتم جدید گوگل

برای افرادی از شما که در سئو تازه کار هستید، یک پروفایل لینک طبیعی اینگونه نیست. معمولاً anchor text کاملا منطبق، به تعداد کم و عبارت برند، بسیار زیاد وجود دارد، آدرس ها برای لینک به صفحات استفاده می شوند، همچنین عبارات طبیعی و مواردی از این دست زیاد است. اگر 20 عبارت anchor text بالایی شما کاملا منطبق باشد این یعنی شما دارید سیگنال “من طعمه ای چرب و نرم هستم” بسوی گوگل می فرستید و گوگل با فرستادن شکارچی پنگوئن پاسخ شما را می دهد! لذا نتایج نهایی چندان جالب نیست.

آخرین الگوریتم گوگل,الگوریتم پنگوئن گوگل,الگوریتم جدید گوگل

گیج هستیم گیج تر می شویم

باید اعتراف کنم که بعضی از ضربات ادامه دارد اما نه به شیوه ای درست. به عنوان مثال سایتی را پیدا کردم که ساختن لینک هرز را دو روز بعد از اجرایی شدن پنگوئن 2.1 در ماه اکتبر 2013 آغاز کرد… یا خداااااااا! صاحب این کسب و کار اصلا وقت خود را تلف نکرد درسته؟ همچنین آنها اطلاعی از پنگوئن نداشتند و اینکه چه ریسک بزرگی را دارند انجام می دهند. نهایتا آن سایت توسط پنگوئن 3 نابود شد.

من می توانم همچنان موارد دیگری را به شما نشان دهم اما متاسفانه کسل کننده است. زیرا که تمامی آنها شبیه به هم هستند… لینک های اسپمی از سایت های کم کیفیت و استفاده بیش از حد از anchor text های کاملا منطبق. بسیاری از ضرباتی که آنالیز کرده ام خوراک درجه یک پنگوئن بوده اند. این گونه سایت ها شبیه توپی هستند که در پارک آبی با پنگوئن ها با آن بازی می کنند و گوگل انها را از پارک بیرون می اندازد.

آپدیت بعدی و تناوب آن؟

در SMX گری ایلز توضیح داد که الگوریتم پنگوئن جدید ساختاری دارد که گوگل می تواند پنگوئن را بیشتر اپدیت نماید (شبیه پاندا). همه ی نشانه ها به بازطراحی پنگوئن 3 ختم میشد، بنابراین مطمئن نیستم که بطور منظم اپدیت پنگوئن را ببینیم(جدا از موارد اجرایی). این موضوع دلیل این امر است که بیشتر از یکسال منتظر اپدیت جدید بوده ایم…

همچنین از جان مولر در مورد آپدیت منظم پنگوئن سوال پرسیده شده بود که او پاسخ داد: فصل تعطیلات نزدیک است… اگر این حرف را فرض خود قرار می دادیم به ژانویه به عنوان نزدیکترین زمان ممکن برای ارائه آپدیت جدید پنگوئن نگاه می کردیم اما این زمان می توانست طولانی تر هم باشد یعنی مثلا بهار 2015!

مهم – مروری بر آپدیت های الگوریتم

در گذشته توضیح داده ام که با اجاریی شدن آپدیت های متنوع گوگل در یک زمان آدم دچار سردرگمی می شود. الگوریتم ساتدویچ از آوریل 2012 مثالی خوب در این زمینه است. گوگل پاندا، پنگوئن و مجددا پاندا را در عرض 10 روز ارائه کرد

خب می بینیم که در حال حاضر نیز پنگوئن 3 در 17 اکتبر اجرایی شد در حالیکه آخرین نسخه Pirate یک هفته قبل از آن ارائه شد. ما مشاهده کردیم که لرزشی در پاندا در روز جمعه 24 اکتبر رخ داد. مشتریان زیادی داشته ام که با پاندا مشکل داشته اند.

یک تاثیر بد از پاندا

آخرین الگوریتم گوگل,الگوریتم پنگوئن گوگل,الگوریتم جدید گوگل

یک ترمیم بزرگ از پاندا در همان زمان

آخرین الگوریتم گوگل,الگوریتم پنگوئن گوگل,الگوریتم جدید گوگل

این اتفاق چالشی بزرگ برای وبمستران است. بهرحال اگر سئوی سایت خود را برپایه الگوریتمی غلط انجام دهید مطمئن باشید که به مشکل برخواهید خورد. لذا بیخود زمان و پول و منابع خود را هدر ندهید.

همیشه از آخرین آپدیت گوگل خبر داشته باشید!

درنهایت باز هم میگویم که می توانستم خیلی زودتر از اینها چند مقاله در مورد پنگوئن 3 بنویسم. اما داستان سئو روز به روز پیچیده تر میشود. برخلاف ادعای خیلی از دست اندرکاران سئو، قرار نیست موضوع سئو موضوعی آسان شود چرا که گوگل با سرعتی خیلی بیشتر از سرعت ما در حال بروز رسانی است…

منتظر نظراتتان هستم


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : fns4565
تاریخ : یک شنبه 22 شهريور 1394
نحوه بازنشرصحیح مقالات از سایتها(نحوه جلوگیری ازاشتباه فاحش)
یکی از موضوعاتی که با عث افزایش لینک و بازدیدبیشترسایت خودمان میشودهمکاری دردیگرسایتها وگذاشتن پست و معرفی سایت خودمان است برعکس که فکرمیکننداین کارباعث میشودبازدیدسایتشانکاهش یابند اما نکته اینجاست که بازدیدکنندگان ان سایت بعدا بازدیدکننده سایت شما هم میشود

اما نکته اشتباه درنحوه بازنشریااقتباس از سایرسایتها

اینجا موضوع اخلاقی نیست چراکه اغلب سایتها مایلندمطالبشان با ذکر ماخذدردیگرسایتها ذکر شود  اما به نظرشما اشکال ان کجاست  نکته در نحوه گذاشتن لینک سایت مرجع است  واین که گوگل زود متوجه میشود که شما مطالب تو لید نکردید فقط کپی کرده اید واگر قوانین زیر را عایت نکنید گوگل به شما نمره منفی میدهد چرا که فکر میکند شما سارق اطلاعات هستید

اما چیکار کنیم که این اتفاق نیفتد

ما وقتی به عنوان یک تولید کننده محتوادرعرصه اینترنت وارد میشویم  گوگل سریع مقالات واطلاعات جدیدی که دران لحظه  تولید و ووارد اینترنت میشود اول ان را بررسی میکند که ایا مشابه ان هست یا نه و اگر نباشد ان را سریع به عنوان مرجع اندیکس میکندبرای اولین بار .وقتی برای بار دوم ان مقاله یا دیتا باز نشر میشود گوگل سریع مجدد چک می کند که ببیند از کدام منبع کپی شده است  حالا نکته قابل توجه گوگل چی هست  که چگونه انرابررسی کندکه ایا سارق هستیدیا بازنشرهستید؟ کاری که گوگل میکند سریع به لینک مقاله نگاه می کند

و اما اشتباه ما

ما وقتی منبعی را از سایتی باز نشر می کنیم

لینک ان را میشکنیم و فقط تایپ میکنیم منبع فلان سایت برخلاف تصورما که می خواهیم لینک صاحب سایت ان جا نباشد تا کاربر زود از سایت ما خارج نشود
واین بررگترین اشتباه در باز نشر است چرا که وقتی گوگل لینک منبع را پیدا نکند شمارا سارق می پندارد ورتبه منفی میدهد پس بهتره لینک منبع را از انتهای مقاله  جدا نکنیم یعنی فقط به صورت تایپ نباشدو اما وقتی  گوگل لینک را تشخیص دهد  شمارا از عوامل انتشارمرتبط با سایت تولید کننده محتوا حساب میکند و رتبه به شما می دهد
با تشکر از همه شما

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : fns4565
تاریخ : جمعه 20 شهريور 1394
آیا شبکه های اجتماعی بر سئوی سایتها تاثیر می گذارد؟

منظور از شبکه اجتماعی سرویس‌ها‎ و سایت‌ها‎یی است که برای کاربران این امکان را فراهم می‎سازد تا با افراد دیگر (دوستان، آشنایان و همکاران خود) در ارتباط باشند. در شبکه‌ها‎ی اجتماعی می‎توان مطالب خود را به صورت عکس، متن، کلیپ‌ها‎ی صوتی و تصویری و در برخی موارد فایل‌ها‎ و اسناد به اشتراک گذاشت. در حال حاضر شبکه‌ها‎یی چون اینستاگرام، توییتر، فیسبوک، گوگل پلاس، لینکدین، تلگرام و .... به عنوان مهمترین و پر طرفدارترین شبکه‌ها‎ی اجتماعی به شمار می‎روند.

 

در چند سال اخیر با روی کار آمدن تلفن‌ها‎ی همراهِ هوشمند و اندروید با قیمت مناسب در بازارها، دسترسی افراد به شبکه‌ها‎ی اجتماعی بیش از گذشته شده است. اگر در چند سال قبل، افراد برای ورود به شبکه اجتماعی فیسبوک نیازمند یک دستگاه رایانه بودند، امروزه با یک تلفن همراه می‎توانند به تمام شبکه های اجتماعی ورود پیدا کنند. از این نظر می‎توان به نقش پر اهمیت این شبکه‌ها‎ بر زندگی روزمره افراد توجه نمود.

آیا شبکه های اجتماعی بر سئوی سایت تاثیر می گذارد؟

 

 

 

نقش شبکه‌ها‎ی اجتماعی در سئو

 

 

 

سئو که به عنوان تکنیک‌ها‎ی افزایش رتبه سایت می‎باشد، از طرق مختلفی صورت می‎گیرد یکی از این راه‎ها استفاده از شبکه‌ها‎ی اجتماعی است. اگر چه فعالیت در شبکه‌ها‎ی اجتماعی بطور مستقیم موجب سئو نمی‎شود، اما به شکل غیر مستقیم روش مناسبی برای ارتقا رتبه سایت به شمار می‎رود که  چگونگی و شرح این امر را در زیر مرور می‎کنیم:

 

 

 

  • شبکه‌ها‎ی اجتماعی مکان مناسبی برای معرفی سایت‌ها‎ می‎باشند. از طریق به اشتراک گذاری لینک مطالب می‎توان بازدیدکنندگان زیادی را به سمت سایت سوق داد.

 

 

 

  • در شبکه‌ها‎ی اجتماعی می‎توان محصولات و فعالیت خود را برای کاربران شرح داد تا از این طریق آنها را با کسب و کار خود آشنا نمود.

 

 

 

  • ساخت صفحات به نام سایت خود در شبکه‌ها‎ی اجتماعی، موجب دیده شدن و در نتیجه افزایش بازدید کنندگان خواهد شد.

 

 

 

  • بارگذاری پست‌ها‎ و مطالبی متناسب با حیطه فعالیت وب سایت، به معنای معرفی سایت برای کاربران شبکه‌ها‎ی اجتماعی می‎باشد.

 

 

 

  • برقراری ارتباط مستقیم با طرفداران و کسانی که در شبکه‌ها‎ی اجتماعی با ما در ارتباط هستند منجر به اطلاع یافتن از نظریات، پیشنهادات و انتقادات آنان است. اگر چه این امکان در وب سایت‌ها‎ نیز وجود دارد اما در شبکه‌ها‎ی اجتماعی به علت دسترسی آسان‎تر افراد، کارایی بیشتری دارد و تعامل میان کاربران و مدیران سایت بیشتر می‎شود که این امر به سئو سایت کمک می‎کند.

 

 

 

  • شبکه‌ها‎ی اجتماعی به طور غیرمستقیم می‎توانند بر روی لینک‌ها‎ تاثیرگذار باشند و میزان ترافیک به سمت وب سایت را نیز افزایش دهند.

 

 

 

  • قرار دادن مطالب در درون شبکه‌ها‎ی اجتماعی منجر به ایندکس شدن سریع مطلب در موتورهای جستجو می‎شود (لازم به ذکر است در اینجا بحث از ایندکس شدن است و نه رتبه و صفحه اول)، در نتیجه این امر موتورهای جستجو تشخیص می‎دهند که نویسنده اصلی شما هستید زیرا زودتر از سایرین (کپی‏ برداران)، مطلب شما ایندکس می‎شود.

 

 مهمترین شبکه‌های اجتماعی و نقش آنها در سئوی سایت

 

 توییتر

 

 توییتر در میان شبکه‌ها‎ی اجتماعی، سریعترین راه ارتباط با مخاطب محسوب می‎شود. مدیران سایت‌ها‎ با استفاده از شبکه اجتماعی توییتر می‎توانند سایت خود را به روزرسانی کنند و بازدیدکنندگان جدیدی را به آن راهنمایی نمایند. با اتصال سایت به توییتر، کاربران می‎توانند به سرعت مطالب جدید را در قالب نوشته‌ها‎ی 140 کاراکتری یا کمتر دنبال نمایند. در توییتر می‎توان از مطالب سرگرمی، طنز و ... برای جذب بیشتر طرفدار استفاده نمود.

 

 

 

فیسبوک

 

 

 

فیسبوک امکانات فراوانی مانند ارسال همزمان متن و نوشته، ویدئو و بخش نظرات قوی را برای شرکت‌ها‎ فراهم نموده است. استفاده از این شبکه اجتماعی می‎تواند تاثیر زیادی برای جذب بازدیدکنندگان به سایت، ایجاد ارتباط دو طرفه و سئو سایت ایجاد نماید. وجود امکاناتی چون لایک و اشتراک گذاری در فیسبوک فرصت خوبی برای معرفی وب سایت به کاربران، مشتریان و دوستان آنها و در نتیجه گسترش دامنه فعالیت سایت می‎باشد.

 

 

 

لینکداین

 

 

 

سایت لینکداین یک مرجع تخصصی و کاری در میان شبکه‌ها‎ی اجتماعی به شمار می‎رود که گزینه مناسبی برای ارتباط میان تجارت‌ها‎ و یا شرکت‌ها‎ و همچنین متخصصین هر زمینه با شرکت‌ها‎ی فعال در آنها می‎باشد. لینکداین برای سایت شرکت‌ها‎ی تجاری و صنعتی بسیار کارآمد است و موجب ارتباط با دیگر همکاران و متخصصان فعال در زمینه های کاری مشترک می‎شود. علاوه بر این، فعالیت در لینکداین، می‎تواند برای جذب نیروهای جدید و همکار به مدیران سایت کمک کند.

 

 

 

گوگل پلاس

 

 

 

گوگل پلاس بیشترین کاربرد را در سایت‌ها‎ی ایرانی دارد و به محبوب ترین انتخاب برای ارتباط با مشتریان تبدیل شده است. با توجه به ارتباط مستقیم گوگل پلاس با گوگل بیش از دیگر شبکه‌ها‎ی اجتماعی، برای افزایش رتبه سایت و سئو موثر می‎باشد و گاهی در نتایج جستجوی گوگل، با نتایجی از صفحات آن مواجه می‎شویم.

 

 

 

اینستاگرام

 

 

 

در سال‎های اخیر شبکه اجتماعی اینستاگرام به محلی برای حضور افراد سرشناس و محبوب تبدیل شده است. بسیاری از کاربران برای ارتباط مستقیم با افراد معروف و مورد علاقه خود وارد این شبکه می شوند. لذا با وجود این مزیت می توان در کنار معرفی اشخاص و خدمات، به فعالیت در زمینه وب سایت نیز پرداخت.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : fns4565
تاریخ : سه شنبه 17 شهريور 1394
آموزش سئو سایت با بررسی تاثیر برند ها

افزایش بازدید از گوگل,برند شدن در گوگل,تغییر نگاه گوگل

چگونه برند شدن برای گوگل سوالی است که بارها برای خود من هم پیش آمده بود چه برسد به کاربران و دوستان عزیزم.به همین سبب نتایج بررسی هایم را در موارد ذیل شرح می دهم :

167. anchor text نام برند: anchor text برنددار ، سیگنالی ساده اما قدرتمند برای برند است.
168. جستجوهای برندها: واضح است که کاربران برندها را جستجو می کنند. اگر کاربران سایت شما را در گوگل جستجو نمایند (یعنی “Backlinko twitter”, Backlinko + “ranking factors”)، گوگل احتمالاً این موضوع را زمانیکه برندی را تعیین می کند، در نظر می گیرد.
169. سایت دارای صفحه فیس بوک و لایک: برندها تمایل دارند که صفحات فیس بوک با لایک فراوان داشته باشند و به نظر می رسد گوگل به این مسئله توجه می کند.
170. سایت دارای پروفایل توئیتر و دنبال کننده: پروفایل های توئیتر با دنبال کننده فراوان نشان دهنده ی برندی محبوب هستند.
171. صفحه رسمی کمپانی در لینکداین: بیشتر کسب و کارهای واقعی صفحاتی در لینکداین دارند.
172. کارکنان لیست شده در لینکداین: رند فیشکین معتقد است که داشتن پروفایل در لینکداین توسط کاربران نشان دهنده ی این است که کار آنها در شرکت شما سیگنالی برای برند شدن است.
173. قانونی بودن اکانت های شبکه های اجتماعی: اکانتی در شبکه های اجتماعی با 10000 دنبال کننده و 2 پست احتمالاً بسیار متفاوت از اکانتی که 10000 دنبال کننده و تعداد زیادی تعامل کاربری دارد تفسیر می شود (و این کاملا نشان دهنده این است که چرا بسیاری از صفحات سایت های ایرانی در فیسبوک که میلیون ها دنیال کننده دارند و آن ها را خریده اند مورد توجه گوگل قرار نمی گیرد و حتی خوب فیسبوک هم بعضی از آن ها را می بندد).
174. نام بردن از برندها در سایت های جدید: برندهایی که واقعا بزرگ هستند توسط سایت های جدید در گوگل نام برده می شوند. در حقیقت، بعضی از برندها حتی در صفحه اول خوراک خبری مخصوص به خودشان را درگوگل دارند
175. برندها بدون لینک شدن، نامبرده می شوند. گوگل احتمالاً به برندهای بدون لینک دهی داخلی توجه می کند و انرژی را به عنوان سیگنال برند درنظر می گیرد.
176. تعداد اعضای RSS : با درنظر داشتن اینکه گوگل صاحب سرویس محبوب Feedburner RSS  است، منطقی است که آنها به داده های عضویت RSS به عنوان سیگنالی/نشانه ای از محبوبیت برند نگاه کنند.
177. موقعیت با لیست محلی گوگل پلاس: کسب و کارهای واقعی دارای شرکت و یا مکانی برای فعالیت هستند. ممکن است که گوگل موقعیت مکانی انها را دریابد تا تعیین کند که آیا سایت برند بزرگی است یا خیر.
178. وبسایتی که مالیات پرداخت می کند: Moz گزارش داده است که گوگل ممکن است نگاهی به اینکه ایا یک سایت با کار پرداخت مالیات در ارتباط است یا نه بندازد (البته این مورد در ایران وجود ندارد!).

به طور کلی برای برند شدن از نگاه گوگل باید مکانی داشته باشید و آن را در گوگل ثبت کنید ، برای سایتتان در توئیتر و سایر شبکه های اجتماعی برتر صفحات اختصاصی داشته باشید و برای این صفحات مدیران توانا استخدام کنید ، سعی کنید در سایت های برند دیگر از سایت شما نام برده شود و صد البته سعی کنید به شما لینک بدهند تا گوگل شما را در یک زمینه خاص برند در نظر بگیرد.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : fns4565
تاریخ : یک شنبه 15 شهريور 1394