نكات مهم سئو در سال 2015

نكات مهم سئو در سال 2015

ROI چيست,آموزش ساخت بك لينك,آموزش نكات سئو

 

در سال 2015 هم همانند همه سال هاي ديگر تغييرات زيادي در گوگل رخ داد كه كارشناسان همواره در حال تحليل اين تغييرات بودند.

همانطور كه موتورهاي جستجو به تكامل خود ادامه مي‌دهند، بازاريابان نيز بايستي مهارت‌هايشان را بهبود بخشند تا از گردونه سئو عقب نيفتند. بر اساس گزارش‌ها، 70 درصد لينك‌هايي كه كاربران جستجو مي‌كنند، ناشي از سئو (بهينه سازي سايت براي موتورهاي جستجوگر) است.
همانطور كه در كتاب آموزش سئو سايت آمده است سئو و بهينه سازي سايت، برگشت سرمايه بهتري دارد و همواره در مشاوره هايي كه در حوزه تجارت الكترونيك از بنده گرفته مي شود ، پيشنهاد مي شود.

حالا كه مي‌دانيد سئو روشي مناسب براي توسعه كسب و كار مي‌ باشد، در ذيل نتايج تحليل بنده را در زمينه نكات مهم سئو  سايت در سال 2015 با تغييرات تكنيك هاي الگوريتم گوگل مطالعه خواهيد كرد.

  1. ساخت محتوايي بسيار خوب كه باعث جذب لينكها مي شود.

حتي بعد از همه‌‌ تغييرات در الگوريتم موتور جستجوگر گوگل، هنوز بيشترين تاثير بر روي موتورهاي جستجو ، لينك‌ هاي سئوي خارجي (بك لينك) مي‌ باشد. اين چيزي است كه تغيير آن غير ممكن است. از طرف ديگر، ساير روش‌ها براي اكتساب لينك تغيير يافته‌اند. به دست آوردن لينكي از وب‌ سايتي مرتبط و دارايِ كيفيتِ بالا نه تنها به سئوي شما، بلكه به ترافيك ارجاعي‌تان هم كمك خواهد كرد كه در نتيجه مي‌تواند باعث فروش بيشتر و در معرض ديد قرار گرفتن برندتان گردد. ساخت محتوايي بسيار خوب كه مردم مايل به اشتراك‌ گذاري آن باشند، هنوز بهترين راه براي به دست آوردن لينك‌ها است.

  1. لينك‌هاي Co-Citation

هر زمان كه موتور جستجويي وب‌ سايت شما را در مجاورت رقيبتان بيابد، آن‌ را به اين معنا برداشت مي‌كند كه شركت شما در حوزه مربوط به آن رقيب قرار دارد. به منظور گرفتن لينك‌هاي co-citation، عبارات “best” يا “top 10” را در حوزه فعاليت خودتان جستجو كنيد.

چنانچه اين جستجو را انجام داده و تجارت خود را در نتايج پيدا نكرديد، با ناشر تماس برقرار كرده و از او بخواهيد كه شركت شما را به فهرست بيفزايد. براي توجيهِ اينكه چرا شركت شما بايد در فهرست قرار بگيرد و چه جايي براي آن مناسب‌ است، آماده باشيد. به آن‌ها خلاصه‌اي بدهيد تا يك لينك را حمايت كنند و آن لينك بايد از سايت شما باشد.

مثلا در ايران قرار گرفتن لينك سايت شما در سايت پيوندها كه يك دايركتوري لينك است مي تواند كمك زيادي به گوگل و كاربران جهت برندسازي شما بكند و اين ثبت لينك فقط از طريق تعامل صورت مي گيرد نه ساخت مستقيم بك لينك.

  1. لينك‌هاي تيتروار

اين لينك‌ ها جزو قدرتمندترين ها براي بهينه سازي سايت به حساب مي‌آيند، زيرا مربوط به انتشارات ديگري در زمينه فعاليتتان (كه به شركت شما اشاره دارند) هستند. همچنين، آن‌ ها مي‌ توانند ناشي از ساخت پست‌ هاي مهمان باشند كه شما آن‌ ها را نوشته و بر روي سايت‌ هاي شخص ثالث منتشر مي‌ كنيد.

آسان‌ ترين راه براي گرفتن لينك‌ هاي تيتردار اين است كه چنان محتواي برجسته و مهمي بسازيد كه مردم مايل به اشتراك‌ گذاري آن با ساير خوانندگان شوند. راه ديگر اين است كه پستي را در سايت كيفيت بالايي كه در حوزه‌ فعاليت شما وجود دارد، قرار دهيد.  

مصاحبه‌ها، روش ديگري است براي گرفتن لينك‌هاي تيتردار است (جا داره اينجا خودم رو بگذارم جاي شما و بپرسم : قمصري منظورت از لينك هاي تيتردار چيه؟ و اما جواب امير قمصري : منظور لينك هايي است كه به عنوان پست خودتان در داخل پست اصلي و يا ساير پست ها مي دهيد تا در حين كپي ساير افراد و يا در حين انتشار به عنوان پست مهمان در داخل محتوا قرار بگيرد و بك لينك ارزشمندي همانند رپورتاژ آگهي محسوب شود)

به عنوان بخشي از مصاحبه، بايستي اين اجازه به شما داده شود كه به كارتان در پاسخ‌ هايتان اشاره كنيد. چنين چيزي حتي مي‌ تواند باعث ترافيك و بك لينك هاي بيشتري شود.

  1. روش ساخت لينك شكسته broken

در اينجا استراتژي ديگري را براي ساخت لينك white-hat معرفي مي‌ كنم كه بسيار مؤثر و كارا است و تا به امروز در سايت نيوسئو زياد در مورد آن صحبت نكردم. در اين مورد، در واقع به ناشران براي ترميم لينك‌ هاي شكسته كمك مي‌كنيد (كه براي خوانندگان آن‌ ها مفيد خواهد بود). با اينحال، زماني اين روش موفق خواهد بود كه محتواي شما براي جايگزيني با محتواي ناقص به اندازه‌ي كافي خوب باشد.

براي انجام روش ساخت لينك شكسته، بايستي لينك‌ هاي شكسته را در سايتي بيابيد كه مربوط به موضوع فعاليت شماست. سپس، با سازنده‌ي سايت اينترنتي با استفاده از لينك ناقص تماس گرفته و لينك خود را به عنوان جايگزيني براي لينك ناقص به او پيشنهاد دهيد.

مي دانم كه اين قسمت بسيار سنگين بود !ما به شما قول مي دهم به زودي مقاله اي در اين باره منتشر كنم.اين بحث در سئو سايت بسيار تاثيرگذار بوده و هست.

  1. احياي لينك

احياي لينك به شما كمك مي كند تا با يافتن لينك‌ هاي ناقص به سايتتان و سپردن آن‌ ها به ناشر براي ترميم، لينك‌ هاي تازه بگيريد.ساده تر بگويم ، بايد لينك هايي از سايت خودمان كه ارزش لينك شدن در سايت هاي ديگران را دارد پيدا كنيم و سعي كنيم در ساير سايت ها نمايش داده شود.

مثال‌:

  • درباره‌ سايتتان، عبارات كليدي مهم را يافته و از ناشران در سايت هاي ديگر (كه با سايت شما مرتبط هستند) بخواهيد تا لينكي را براي شما قرار دهند.
  • پست هايي را بيابيد كه از محتوايتان بدون رفرنس دهي استفاده شده باشد (جاهايي كه مردم از پست‌ تان استفاده كرده‌اند ، بدون دادن لينك به سايت شما) و لينكي را از شخص موردنظر درخواست كنيد.

به منظور خودكار ساختن آن، مي‌توانيد Google Alert را تنظيم كرده تا هر زمان به برند شركتتان اشاره شد، به شما ايميلي ارسال شود. سپس، قادر خواهيد بود كه آن صفحه را چك كنيد تا پي ببريد كه آيا آن‌ ها به سايت شما لينك مي‌دهند يا نه.

  1. outreach لينك

اگرچه Outreach لينك كمي منسوخ شده است، ولي هنوز بسيار قدرتمند عمل مي‌كند. براي انجام آن، وب‌ سايتي را بيابيد كه مرتبط به وب‌ سايت شما بوده و سپس اطلاعات تماسشان را از سايت بگيريد. به آن‌ها ايميلي فرستاده و يا تلفن زده و از آن‌ ها مؤدبانه براي لينك تقاضا كنيد. اين روش درصورتي‌ كه سايت مذكور كمي متفاوت با سايت شما باشد اثربخش‌تر كار مي‌كند، ولي ممكن است بينندگان يكساني common audience را به اشتراك بگذارد.

من به شخصه اگر جاي شما بودم از اين نوع ساختن لينك حتما استفاده مي كردم.سخت هست ، اما فوق العاده مفيد است.مثل ساختن لينك در ويكي پديا كه ممكن است 1 سال طول بكشد اما وقتي ساخته شد به اندازه صدها لينك ارزش دارد …

  1. تحليل رقيب

تحليل رقيب موضوع تازه‌اي نبوده، و شركت‌ها سال‌ هاست كه در حال بررسي لينك‌ هاي رقبايشان هستند. با اينحال، با نگاه به بك لينك هاي رقيب و بازنگريِ دستي اينكه داشتن چه لينك‌ هايي ارزش دارد، قادر خواهيد بود كه outreach لينكي را اجرا كرده و سعي در گرفتن يك لينك از همان سايت استناد‌‌ شده كنيد.

  1. بجاي بررسي رنكينگ عبارات كليدي به پرجستجو بودن آن ها دقت كنيد

درست است كه به دست آوردن رنكينگ خوب در موتورهاي جستجو براي كلمات كليدي مسرت‌ بخش است، ولي بايد توجه داشت كه اين امر الزاماً به معناي موفقيت كمپين سئوي شما نيست. اين امكان هست كه براي بسياري از كلمات كليدي كه هيچ ROI واقعي ندارند، رنكينگ اول را بياوريد. در واقع، بايد بر روي پارامترهايي تمركز كنيد كه پرجستجو باشند.

براي همين است كه من همواره مي گويم قبل از كار كردن بر روي يك عبارت كليدي خاص اول بررسي كنيد كه آيا رتبه يك شدن آن ورودي گوگل زيادي را براي شما به همراه خواهد داشت يا خير؟!!

  1. استراتژي سئويي را بيافرينيد كه نقشه راه خواننده باشد

در طي چند سال گذشته، بيشتر داده‌ هاي كلمه‌ كليدي را در علم تجزيه و تحليل گوگل و ساير ابزارها از دست داده‌ايم. اين امر نيازمند بازارياباني بوده است كه روش‌ هاي سنتي سئو را به خلقِ را‌ه‌ هاي جديد براي طبقه‌ بندي كردن بينندگانشان مبدل كنند.

به منظور انجام اين كار، بايد عبارات كليدي تازه‌اي يافت و روي آن‌ ها متمركز شد، و همچنين راه‌ هاي جديدِ نزديك شدن به بازارهاي همسايه را پيدا كرد. بعلاوه، بايستي تعيين كنيم كه كجا با سئو رقابتِ ما به نتيجه مي‌ رسد و چگونه مي‌ توان آن را بهتر انجام داد.

آن روزهايي كه با چپاندن كلمات كليدي به داخل محتوايِ بد رنكينگ مي‌گرفتيد گذشته است. اكنون، لازم است كه محتواي شما بر روي ويژگي‌ هاي هدفتان تمركز كرده و همچنين كلمات كليدي تان درون محتوايتان جريان داشته باشند.

علت حائز اهميت بودنِ وابستگي نزديك محتوا و سئو به همديگر همين موضوع است.

  1. براي ياهو، بينگ و سايرين هم بهينه‌ سازي كنيد

ممكن است كه موتورهاي جستجو نظير ياهو، بينگ به تدريج بخش بزرگ‌ تري از سهم گوگل را در 2015 به خود اختصاص دهند. در حال حاضر، ياهو موتور جستجوي پيش‌فرض فاير فاكس است. سافاري با گوگل قراردادي دارد كه قرار است در 2015 پايان يابد، و ياهو و بينگ، هر دو در تلاش‌اند كه موتور جستجوي پيش‌فرض براي مرورگر شوند.

چنانچه بجاي گوگل، ساير موتورهاي جستجو، مرورگر وبِ پيش‌ فرض شوند، آن وقت بهينه‌ سازي براي اين موتورهاي جستجو هم داراي معنا مي‌شود.

  1. سئوي موبايل

موبايل هر سال محبوب‌ تر از قبل مي‌گردد. هر وب‌سايت بايد استراتژي بازاريابي موبايلي براي 2015 و بعدِ آن داشته باشد.

موبايل بايد بخش مركزي و حياتي هر برنامه‌ي سئويي در 2015 باشد. با اينحال با توجه به اينكه خطاهاي پيكربندي موبايل باعث از دست دادن 68 درصدي ترافيك مي‌شوند بايد محتاط بود و سايت را به دقت براي موبايل ها بهينه كرد.

نتيجه‌گيري

در پاسخ اين سوال كه سئو چيست مي توان افزود ساخت يك استراتژي سئو مي‌تواند سبب ترقي برند و شركتتان در موتورهاي جستجو شود. چرا امروز ROI خود را ارتقاء ندهيد؟

اگر مي پرسيد ROI يعني چه بايد بگويم كه به صورت ساده يعني اينكه بر روي عبارات كليدي پرجستجو تمركز كنيد و در ان زمينه رقبايتان را شناسايي كرده و سپس شروع با ساخت انواع لينك در سايت ها كنيد …

اما هرگز فراموش نكنيد كه قبل از ساختن بك لينك هاي ارزشمند بايد محتواي خود را ارزشمند كنيد.

 

منبع : كتاب آموزش سئو سايت 




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : fns4565
تاریخ : سه شنبه 2 آذر 1395
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: