اصول طراحي و ساخت صفحه بسيار مهم فرود

اصول طراحي و ساخت صفحه بسيار مهم فرود

در اين مقاله قصد داريم در مورد صفحه فرود يا همان لندينگ پيج با شما عزيزان صحبت كنيم. احتملا از خود مي پرسيد منظور از صفحه فرود چيست؟ به صورت ساده بايد گفت به صفحه اي كه كاربران بعد از كليك كردن بر روي لينك به آن هدايت مي شوند، صفحه فرود مي گويند. به طور كلي صفحه فرود در تبليغات اينترنتي براي دو هدف زير كاربرد دارند:

  • جمع آوري اطلاعات كاربران به منظور اهداف تجاري و بازاريابي كه يك شركت در نظر دارد
  • معرفي و فروش خدمات و محصولات

بهترين نوع تبليغات رپورتاژ آگهي است

به همين جهت صفحه فرود مورد توجه صاحبان كسب و كار و بازاريابان اينترنتي قرار دارد و همه آنها تلاش مي كنند صفحه فرود كاربردي تر، جذاب تر و كاربر پسند تر از رقباي خود بسازند تا بتوانند نگاه ها را به خود جلب كنند. نكات زير پس از مطالعه و بررسي بر روي صفحات فرود مختلف بدست آمده اند و مي توانند به شما در ساخت و طراحي يك صفحه فرود كارآمد و كاربرپسند كمك شاياني نمايند:

  • هدف خود را از طراحي يك صفحه فرود مشخص كنيد.

در روند بهينه طراحي صفحه فرود هدفي كه مشخص مي كنيد نقش بسيار تعيين كننده اي دارد. زيرا كمك مي كند كه در هنگام ساخت صفحه فرود بر روي آن تمركز كنيد و از قرار دادن لينك ها و تبليغاتي كه باعث مي شود مخاطب به هدفي كه تعيين كرده ايد نرسد، جلوگيري كنيد. پس قبل از انجام هرگونه اقدامي هدف را مشخص كنيد.

  • مخاطبان خود را بشناسيد.

درباره سطح دانش، گروه سني، علايق و … مخاطبان خود كسب اطلاع كنيد. اين اطلاعات به توليد محتواي مناسب مخاطب و طراحي صفحه فرود سايت به شما كمك مي كنند.

  • مخاطب خود را گمراه نكنيد.

براي به دست آوردن اعتماد مخاطب از بزرگنمايي و اغراق خودداري كنيد و با آنها صادق باشيد. هميشه به وعده اي كه به مخاطب مي دهيد عمل كنيد. به عنوان مثال اگر تيتر مي زنيد:

“دانلود 100 ويدئو رايگان آموزشي با تكميل فرم اطلاعات”

بايد به آن عمل كنيد و از گذاشتن شرطي ديگر خودداري كنيد. چون با اين كار اعتماد مخاطب را از دست مي دهيد.

  • به حريم شخصي مخاطب احترام بگذاريد.

از گرفتن اطلاعات اضافه از مخاطب خودداري كنيد. به عنوان مثال اگر هدفتان از گرفتن اطلاعات ايميل ماركتينگ است ديگر نيازي نيست كه شماره تلفن و يا آدرس مخاطب را درخواست كنيد. همچنين اطمينان خاطر دهيد كه هدف از گرفتن اطلاعات صرفا بحث بازاريابي و تجاري است و قصد ايجاد مزاحمت نداريد. مثلا اگر ايميل مخاطب را درخواست مي كنيد به او اطمينان دهيد كه اسپم نخواهيد فرستاد.

  • به مخاطبان خود پاداش دهيد.

براي متقاعد كردن مخاطب جهت تكميل فرم اطلاعات علاوه بر ايجاد اعتماد، پاداشي را براي آنها در نظر بگيريد. به عنوان مثال مي توانيد اين وعده را بدهيد كه با تكميل اطلاعات مي توانيد يك فيلم را رايگان دانلود كنيد و يا مقالات آموزشي مربوط به يك مبحث خاص را رايگان در اختيار داشته باشيد.

  • از مخاطب خود تشكر كنيد.

پس از اينكه مخاطب فرم اطلاعات را تكميل كرد از او تشكر كنيد. اين كار به مخاطب حس خوبي مي دهد.

  • اجازه اشتراك گذاري را به مخاطب بدهيد.

اگر مي خواهيد بيشتر ديده شويد، اجازه اشترك گذاري صفحه را به مخاطب بدهيد.

  • كمتر از متن استفاده كنيد.

يكي از بهترين روشهاي ايجاد جذابيت براي مخاطب و نيز كمك به بيان هدف به صورت ساده و روشن، استفاده از ويدئو و تصوير مي باشد. به عنوان مثال در زمينه فروش يك محصول مي توانيد براي متقاعد كردن مخاطب نسبت به خريد يك محصول، از يك ويدئو براي معرفي مزايا و ويژگيهاي آن و اينكه چه مشكلي را حل مي كند، استفاده كنيد.

  • از ليست استفاده كنيد.

براي نشان دادن كارهايي كه مخاطب بايد انجام دهد از ليست ها استفاده كنيد و گامها را به ترتيب بيان كنيد. به عنوان مثال براي دانلود يك بحث آموزشي به صورت رايگان:

ثبت نام كنيد

پيام ما را ببينيد

مقاله را رايگان دانلود كنيد

  • طراحي را ساده انجام دهيد.

صفحه فرود خود را ساده طراحي كنيد و از قرار دادن لينكهاي اضافي خودداري كنيد. فقط مواردي را كه براي رسيدن به هدف خود نياز داريد در صفحه قرار دهيد. تا جاي ممكن آن را در يك خط بيان كنيد و از تصاوير جذاب استفاده كنيد. همچنين در دكمه ها نوشته هايي با سايز بزرگ قرار دهيد و از فونتهاي خوانا استفاده كنيد. به طور كلي صفحه خود را خلاصه و مفيد طراحي كنيد.

  • از پاپ آپ ها استفاده نكنيد.

پاپ آپ ها تبليغات آزاردهنده اي هستند. پس اگر مي خواهيد صفحه اي كاربرپسند و بهينه طراحي كنيد از آنها استفاده نكنيد. علاوه بر اين ها شما از طراحي هر صفحه فرود يك هدف خاص را دنبال مي كنيد پس اگر مي خواهيد مخاطب را از هدفي كه داريد دور نكنيد از تبليغات اضافي خودداري كنيد.

  • به رنگها توجه كنيد.

 اگر در طراحي از رنگ ها كمك مي گيريد، از رنگهايي در ساخت صفحه فرود استفاده كنيد كه آن را جذاب تر مي كند و به مخاطب آرامش و اعتماد مي دهد. مي توانيد براي درك موضوع در مورد روانشناسي رنگ ها مطالعه كنيد. در صورت استفاده از تصاوير، بايد از تصويري استفاده كنيد كه مرتبط با موضوع و جذاب باشد تا به درك موضوع از طرف مخاطب كمك كند.

  • بهينه سازي براي موبايل را فراموش نكنيد.

اين روزها كاربران از موبايل بيشتر از كامپيوترها استفاده مي كنند، بنابراين اگر مي خواهيد اين دست از كاربران را از دست ندهيد و مخاطبان بيشتري را جذب كنيد به بهينه سازي موبايل توجه بيشتري كنيد.

  • همواره اطلاعات را تجزيه و تحليل كنيد.

اين كار نشان مي دهد كه كمپين شما چقدر موفق بوده است و آيا نياز به تعيير در آن را داريد يا خير. پيشنهاد مي كنم كه علاوه بر داده هايي مانند ميزان بازديد و ميزان تكميل شدن فرم توسط كاربر از نظر سنجي نيز استفاده كنيد تا ميزان رضايت كاربران را بگيريد و اطلاعات كامل تري براي بررسي داشته باشيد.

حال به نمونه هايي از صفحات فرود توجه كنيد:

ساخت صفحه فرود,صفحه فرود چيست,لندينگ پيج چيست

 

نمونه صفحه فرود,نمونه لندينگ پيج

ساخت صفحه فرود,صفحه فرود چيست,لندينگ پيج چيست

همانطور كه مي بينيد هر صفحه فرود با هدف خاصي طراحي شده و در حوزه بازاريابي اينترنتي بسيار مهم است. بنابراين اين مقاله را چندين بار بخوانيد و سوالات خود را در مورد اين موضوع از ما بپرسيد. نيوسئو همواره در خدمت شما عزيزان هميشه همراه است.

منبع : سئو سايت




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : fns4565
تاریخ : دو شنبه 29 آذر 1395
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: