ايميل ماركتينگ چيست و اصول موفقيت در آن

ايميل ماركتينگ چيست و اصول موفقيت در آن

تبليغات با ايميل علاوه بر رپورتاژ آگهي  به دليل ارزاني، سادگي و پوشش دهي  مخاطبان بي شمار، مورد توجه كسب و كارهاي كوچك و نوپا و نيز بزرگان و نامداران صنايع مختلف با وجود داشتن بودجه هاي تبليغاتي گزاف، قرار دارد و همه آنها از اين روش تبليغاتي بهره مي برند و  آن را در اولويت قرار مي دهند. اكنون به اين موضوع پي برديد كه ايميل ماركتينگ چيست و چه كاربرد و اهميتي دارد.

اما بايد به اين موضوع توجه كنيد كه اين روش نيز مانند بقيه روش ها داراي اصول و نكاتي است بسيار مهم و ضروري كه بدون آموزش ايميل ماركتينگ نمي توانيد به آنها پي ببريد و به هدف و خواسته خود برسيد. بنابراين اگر مي خواهيد اين گنج عظيم بازاريابي اينترنتي را فرا بگيريد اين مقاله را از دست ندهيد و به نكات آن عمل كنيد.

  • هدف از نوشتن ايميل را مشخص كنيد.

مشخص كردن هدف مهمترين عامل موفقيت در هر كاري است. اگر هدف مشخصي نداشته باشيد كمپين بازاريابي شما با شكست مواجه خواهد شد. هدف به شما نشان مي دهد كه چگونه بايد محتواي خود را توليد كنيد. همچنين گامهايي را كه بايد مرحله به مرحله انجام دهيد را نيز روشن مي كند. پس براي پيدا كردن هدف خود، خوب فكر كنيد و عجله را كنار بگذاريد.

  • عنوان را شفاف،ساده و به دور از پيچيدگي بنويسيد.

براي اينكه مخاطب به ايميل شما توجه كند نياز است خيلي ساده موضوع را بنويسيد به طوري كه باعث به وجود آمدن ابهام و گمراهي در مخاطب نشود. صراحت و شفافيت براي نوشتن موضوع مهمترين اصل است. همچنين بايد موضوع بيشترين سازگاري را با متن داشته باشد. در واقع اگر عنوان صريح و مشخص نباشد مخاطب اصلا به محتواي ايميل شما توجه نخواهد كرد و مستقيم آن را حذف خواهد.

  • در انتخاب عنوان عجله نكنيد.

عنوان مهمترين ابزار براي جلب نظر مخاطب جهت خواندن متن ايميل است. پس براي نوشتن متن عنوان عجله نكنيد. بعضي مواقع بهتر است ابتدا متن را بنويسيد، سپس عنوان ايميل را مشخص كنيد.

  • درباره مخاطب هدف خود اطلاعات جمع كنيد.

درباره علايق، ميزان تحصيلات، خصوصيات رفتاري، خصوصيات اجتماعي و مواردي از اين دست اطلاعات جمع آوري كنيد. اين موارد كمك مي كنند كه با شناخت كافي و لازم در مورد مخاطبين هدف، بتوانيد پيشنهاداتي بدهيد كه مورد علاقه آنها واقع شود و در نهايت در بازاريابي موفقتر باشيد.

  • تنها از ليست ايميلي كه خود تهيه كرده ايد استفاده كنيد.

اين مورد بسيار مهم هست زيرا اين عدم آگاهي صاحبان كسب و كار باعث شده است كه بعضي شركتها اقدام به فروش ليست ايميل كنند. به سه دليل مهم بايد از  ليستي كه خود تهيه كرده ايد، استفاده كنيد.

  1. ليست خريداري شده امكان دارد مربوط به مخاطب هدف شما نباشد.
  2. ممكن است شما به ليستي ايميل تبليغاتي بفرستيد كه به منظور بازاريابي تهيه شده باشد.
  3. ممكن است ليستي كه تهيه كرده ايد فيك باشد و يا ايميل هاي آن اسپمر باشند.

آموزش ايميل ماركتينگ,ارسال ايميل تبليغاتي,ايميل ماركتينگ

  • خودتان متن را بنويسيد.

نوشتن متن را به فرد ديگري واگذار نكنيد و خودتان شخصا آن را بنويسيد تامطمئن شويد تمام مواردي كه مي خواستيد در آن رعايت شده است. علاوه بر آن هميشه در انتهاي متن ايميل، راههاي ارتباطي مثل آدرس سايت، شماره تلفن و فكس را بنويسيد تا مخاطب هم سوالاتي كه دارد را بتواند مطرح كند و هم با كسب و كار شما و فعاليتي كه انجام مي دهيد بيشتر آشنا شود.

  • فقط ايميلهاي تبليغاتي ننويسيد.

ارسال ايميل تبليغاتي مخاطب شما را كلافه مي كند پس آن را به حداقل برسانيد و بيشتر ايميل هاي خود را به موضوعات آموزشي، اطلاع رساني و رخدادهاي علمي در زمينه فعاليت خود اختصاص دهيد.

  • مخاطب خود را كلافه نكنيد.

در اختيار گذاشتن ايميل از طرف مخاطب به معني بمباران كردن آن توسط شما نيست. حتما براي ارسال ايميل برنامه ريزي كنيد و در ساعت و زمان خاص اقدام به ارسال ايميل كنيد. به عنوان مثال صبح يك ايميل خود را به نكات آموزشي اختصاص دهيد و بعد از ظهر يك ايميل تبليغاتي بفرستيد. طبق بررسي هايي كه ما انجام داديم شركتهاي خبره در زمينه بازاريابي در روز فقط يك ايميل آن هم نه تبليغاتي براي مخاطبان خود ارسال مي كنند. براي اينكه مديريت و برنامه ريزي بهتري در اين زمينه داشته باشيد مي توانيد از نرم افزار ايميل ماركتينگ براي اين منظور بهره ببريد.

  • نگارش ايميلتان به زبان رسمي نباشد.

براي اينكه مخاطب با شما احساس راحتي كند و بتواند با محتوايتان راحت تر ارتباط برقرار كند بهتر است به زبان غير رسمي با آنها صحبت كنيد. ايميل ارسالي از طرف شركتهاي بزرگ بازاريابي اينترنتي بدون استثناء به زبان غير رسمي نوشته مي شوند. براي اطمينان مي توانيد ايميلهايي كه خود دريافت مي كنيد را بررسي كنيد تا به اين موضوع پي ببريد !!

شركت هاي خبره بازاريابي حتي اگر ليست خود را به منظور تبليغات تهيه كرده باشند باز هم از ارسال ايميل تبليغاتي خودداري مي كنند و سعي مي كنند از ايميل ماركتينگ به عنوان مكمل ساير روشهاي جذب مشتري استفاده كنند. به عنوان مثال اگر آنها داراي فعاليتي در زمينه سئو سايت هستند از طريق ايميل مخاطبان خود را  دعوت مي كنند كه مقالات و يا ويدئوهاي آموزشي آنها را ببينند و پس از آنكه مخاطب خود را با اهميت و ضرورت بهينه سازي آشنا كردند، آن زمان به مخاطب پيشنهاد مي دهند كه در صورت داشتن كسب و كار و فعاليت اينترنتي مي توانند از خدمات شركت در اين زمينه بهره ببرند.

اميدواريم متوجه منظور ما شده باشيد و اگر هنوز نتوانسته ايد آن را درك كنيد از شما عزيزان خواهش مي كنيم كه قسمت پاياني را چندين بار مطالعه كنيد و سوالات خود را در اين زمينه از ما بپرسيد. نيوسئو مشتاق پاسخگويي به شما عزيزان هميشه همراه است.

منبع : سئو سايت




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : fns4565
تاریخ : پنج شنبه 16 دی 1395
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: